Da li je vrijeme za nove šampione? (2. dio)

Brdsko prvenstvo 2008

Da li je vrijeme za nove šampione? (2. dio)

K. Kurtović
Teme:

Nastavljamo sa tekstovima koji donose novosti vezane za predstojeću sezonu u Prvenstvu BiH na brdskim stazama, i to sa klasama za automobile grupe H, a koji su kod nas spremljeni slično pravilima grupe E u evropskim prvenstvima.

Radi se o najatraktivnijim autima, koji su pripremljeni u skladu sa pravilima koja dopuštaju obimne modifikacije, tako da su auta neuporedivo brža od svojih serijskih osnova, a mogu je činiti kako najnovija, tako i stariji modeli iz 70-ih ili 80-ih koji ovoj klasi daju poseban šmek.

Pregled ovih klasa započinjemo od vrha. A na vrhu, dakle u Klasi H15/ST ništa novo! Suad Hota i Miro Josipović će svoj sportski rivalitet nastaviti istim sredstvima, Deltom Integrale i Vectrom ST, pri čemu naravno ni ne sumnjamo u novu evoluciju Lancie Delte i besprijekornost Opel Vectre. Ova klasa, sasvim očekivano spram troškova, ostaje najmalobrojnija.

Drugačije je u Klasi H14, za auta sa motorima od 1601-2000 ccm, gdje se nakon dvadeset godina ponovo u istoj klasi nalaze takmičari čiji sportski rivalitet traje skoro 30 godina, branilac titule Neven Vukasović i izazivač Bakir Hadžić, obojica u Integrama Type R rađenim po pravilima grupe H, dok su za iznenađenja zaduženi Hrvoje Jugović u Alfi 156 i Goran Miljković, koji je zamjenom Accorda ST za Integru SP zamijenio Klasu, mada bi obojica tokom sezone mogla osjetiti nedostatak snage u odnosu na Integre Vukasovića i Hadžića.

soljic_230ŠoljićNovosti se tu ne završavaju, jer za titulu u Klasi H14 ozbiljno konkuriše i Mladen Šoljić, dosadašnji višestruki šampion, koji će nakon 25 godina iskustva u vozilu Yugo, karijeru nastaviti u jako brzom Renault Cliu Cup, posebno pripremljenoj verziji Clia Sport namijenjenoj brzinskim trkama. Definitivno će najneizvjesnije biti u ovoj klasi.

Klasa H13, za auta sa  motorima do 1600 ccm, uvučena u višegodišnju monotoniju uzrokovanu vladavinom Bakira Hadžića dugom pet sezona, njegovim odlaskom čeka na novog šampiona. U ovom trenutku je teško vidjeti glavnog pretedenta za titulu, a ova klasa i u novoj sezoni nastavlja svoj pad uzrokovan prije svega velikim troškovima, te se stoga nalazi na poziciji gdje bi lako u budućnosti mogla biti zahvaćena kombinacijama koje bi vodile njezinom gašenju. Situaciju može popraviti prva puna sezona Vladimira Ilića koji je sa svojim Civicom slavio na posljednje dvije trke kružnog šampionata.

Slično je i u najmanjoj Klasi, H12 za auta sa motorima do 1.400 ccm, gdje će odlaskom Mladena Šoljića, i neizvjesnim nastupom Nihada Alikadića, ove godine na red doći novi šampion, vjerovatno ponajbolji iz nove generacije vozača, Bojan Simić. Ovo takmičaru koji vozi Yugo, pridružit će se još nekoliko trkača u istim autima dok će "drugačiji", pored Lazarevića u Peugeotu 205 ove godine to biti i Nenad Lehpaner u Citroenu AX GTI.

Naravno, mi u ovom trenutku nećemo prognozirati šampione, jer će tek prva trka pokazati ko među pretedentima na titulu ima najviše šansi. Kada je kalendar brdskih trka za sezonu 2008 u pitanju, promjena ima.

vlasenica00411u_230VlasenicaPored već konstantnih Cazina i Vlasenice, inače i takmičarima i posmatračima najdražih utrka, u raspored se vraća i Ustikolina, poznata po dobrom ugođaju, i Tuzla, koja traži svoju novu šansu nakon nesretne organizacije trke u 2003. godini.

Iako na prvi pogled zvuči nevjerovatno, po prvi put od kada se vozi poslijeratni šampionat BiH, od 1999. godine, sarajevska trka na Igmanu se neće voziti, što je rezultat temeljitog srozavanja ugleda ove trke od strane njenog višegodišnjeg organizatora, inače marginalnog AMK Novi Grad, a što je sasvim očekivana odluka nakon Igmana 2007 koji nije imao dodirnih tačaka sa svim onim što čini sastavni dio autotrka današnjice.

Čast da preuzme organizaciju trke za Kup centralnoevropske zone će ove godine imati Cazin, što je dobrom organizacijom zaslužio još prošle sezone. Ovim trima trkama će se pridružiti jedina trke van granica BiH, ona na Lovćenu u organizaciji AMS CG koji je podržao ideju o razmjeni trka, nakon odustajanja saveza iz Hrvatske i Srbije, te nas umjesto prošlogodišnjih 7, ove sezone čeka svega pet trka u prvenstvu.

Promo

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.