Monegaški rulet u punom sjaju!

Rally Monte Carlo

Monegaški rulet u punom sjaju!

Piše: K. Kurtović
Treći dan nam je svima pokazao zašto se Rallye Monte Carlo uvijek smatrao svojevrsnim ruletom, u najboljoj tradiciji grada čije ime nosi, a u kojem kuglica tako lako može donijeti i sreću, ali i veliku nesreću relijašima.

Mada su brzinci ovog trećeg dana smješteni nešto niže, bliže obali, van francuskih visokih Alpa, gdje je sve posade umjesto snijega i leda dočekao asfalt, prljav ali ipak suh, za neke je rulet bio nemilosrdan. Najveći među tragičarima je svakako Thierry Neuville, koji je zadnji brzinac današnjeg dana (upravo onaj SS13, nimalo sretan broj) okončao ne na cilju, već pored ceste, bespomoćan nakon manjeg izlijetanja sa svojim Hyundaijem i20 Coupe WRC! Na ovogodišnjem ruletu, Hyundai je taj koji nema sreće, jer uprkos dokazanoj brzini i20 WRC, dešavanja oko Paddona i Neuvillea su sve samo ne sreća.

Nakon tog nesretnog SS13, u vođstvu uoči sutrašnjeg finalnog dana se nalazi Sebastien Ogier. Mada je Neuville cijeli dan kontrolisao situaciju, jedna mala greška na posljednem današnjem brzincu je bila dovoljna da vođstvo preuzme brzi M-Sportov dvojac: Seb Ogier i Ott Tanak!

Njih dvojica nisu jedini kojima je rulet donio sreću danas, suh asfalt je prošao u znaku Velšanina Elfyna Evansa, trećeg vozača M-Sport tima, jedinog čija Fiesta WRC vozi Dmack gume, proizvođača kojem je danas Evans donio prvu ikada pobjedu na asfaltnom WRC brzincu. Pa potom i drugu, onda i treću pobjedu na nekom asfaltnom brzinskom ispitu za Dmack. Od pet odveženih današnjih brzinaca, Evans je slavio na 3, dok su preostala 2 pripala Neuvillu.

Od ostalih, Jari-Matti Latvala sigurno vozi svoju Toyotu Yaris WRC prema cilju, i ako zaista doveze Toyotu do podijuma na njenom premijernom nastupu nakon 17 godina izbivanja van WRC, sigurni smo da će Tommi Makinen i njegov Gazoo Racing team dobiti velika krila, tako bitna za ostatak sezone. Jednako sigurno se vozi Irac Craig Breen, čiji DS3 WRC iz 2016.godine i dalje izgleda konkurentnije od novog C3 WRC, zbog čega su lica šefova Citroen Racinga jednaka crvenoj boji njihovih jakni. Zahvaljujući Superrally pravilu, Kris Meeke je ponovo na brzincima, nešto brži nego prethodnih dana, ali su i njemu i Stephanu Lefebreu najbolje tri pozicije na brzincima i dalje bile nedostupne sve dok je Neuvill bio u trci.

U prvih deset, rulet je doveo ie čak četiri posade iz WRC2 kategorije, Mikkelsen, Kopecky, Bouffier i Tidemand su sa svojim R5 autima, tri Fabie i Bouffier u Fiesti R5, iza sebe ostavili poduži spisak WRC auta. Rulet je sa druge strane bio nemilosrdan prema Francois Delecouru, čovjeku koji je obilježio istoriju Rallye Monte Carlo svojim vožnjama, na kojem je po prvi put nastupio prije 33 godine nakon čega je nebrojeno puta bio na podijumu i gdje je prvi put pobijedio prije 23 godine, daleke 1994 godine. Delecour je zbog "sasutog" diferencijala odustao dok se nalazio na ukupno 19. mjestu u generalnom plasmanu, pri čemu je nazad pogonjeni Abarth 124 Rally grupe N-GT iza sebe ostavio cijelu gomilu posada sa R5 autima koji bi i zbog više snage i pogotovo zbog 4WD pogona trebali biti ispred Abartha!

Nova jedinica za sreću iz naše najave za ovogodišnju WRC sezonu, Malcolm Wilson, je večeras najsretniji čovjek u svijetu automoto sporta. Vidjet ćemo da li će se i sutra okrutna kuglica Monegaškog ruleta zaustaviti na nekom od M-Sport brojeva i donijeti mu sreću potrebnu da po prvi put, nakon 11 sezona upornog rada, popije pobjednički WRC šampanjac.

Sutra, zadnjeg dana Rallye Monte Carlo, nas čeka još četiri brzinska ispita, ukupne dužine nešto malo manje od 54 kilometra, u danu u kojem cijeli WRC svijet posmatra gdje će se na kraju zaustaviti kuglica Monegaškog ruleta!