Vrijeme je za novi 911 GTS, za one koji žele zabavu u vožnji

Porsche 911 Carrera GTS

Vrijeme je za novi 911 GTS, za one koji žele zabavu u vožnji

Piše: K. Kurtović
Sasvim očekivano, uz skoro pa 18-mjesečnu vremensku distancu od prvog predstavljanja osvježenog i poboljšanog 911 991 modela na Frankfurtskom salonu 2015. godine, Porsche je danas predstavio GTS konfiguraciju za svoju aktuelnu 991 seriju. 

Kažemo očekivano, prije svega jer se ovaj prije desetak godina oživljeni GTS koncept pokazao kao iznimno uspješan, i omiljen od onih kupaca koji žele izraženiji sportski karakter svoje 911-ke ali ipak nisu spremni da idu toliko daleko koliko im Porsche omogućava sa svojom GT3 serijom.

Promjene u GTS konfiguraciji (to naglašavamo jer je teško sve promjene koje donosi GTS olako nazvati paketom opreme) su u generaciji 991.2 logični slijed započet velikim promjenama prošle godine, kada je klasičnu atmosfersku kombinaciju zamijenio novi koncept turbo motora sa direktnim ubrizgavanjem, zapreminom smanjenih na 3,0 litra, u standardnoj rednoj šestocilindričnoj konfiguraciji. Takav turbobenzinac u GTS varijanti ima 450 KS, dakle 30 više od običnog 911 Carrera S modela, i u paketu sa serijskim Porsche Active Suspension Management (PASM) koji po potrebi može spustiti auto za dodatnih 10 mm, uz manuelni ili robotizirani PDK mjenjač po želji, ili još dodatno uz Sport Chrono Package, teško da će bilo koga ostaviti ravnodušnim. Performanse su „jednostavne“, svaka verzija ide preko 300 km/h, najbolje ubrzanje do 100 km/h od 3,6 sekunde pripada onom u konfiguraciji 911 Carrera 4 GTS sa PDK i Sport Chrono paketom dok njegov pandan sa pogonom na samo zadnje točkove 911 Carrera GTS ide najbrže, čak 312 km/h!

Po tradiciji, mehanički dio paketa GTS prati i onaj vizuelni, sadržan i u unutrašnjosti sa detaljima poput sportskih sjedišta, volana, obloge krova i pojedinih panela presvučenih tamnosivom alkantrom, do onog mnogo važnijeg vanjskog – dodatno dorađenog aerodinamičkog paketa, koji agresivnijim prednjim spojlerom , bokovima proširenim na 1852 mm i povećanim stražnjim krilom nedvosmisleno ukazuje da je riječ o novom GTS modelu. Sitnice, kao što su standardni 20-colski točkovi, matirani lak na pojedinim dijelovima, te u crno obojena stražnja svjetla su tu tek da još dodatno pojačaju užitak koji donosi 911 Carrera GTS, i onim koji je voze i onima koji je samo posmatraju. A ako neko to baš insistira, osim standardne Coupe varijante, novi 911 GTS moguće je kupiti i u Cabrio i u Targa izvedbi, pri čemu je Targa dostupna samo u verziji Carrera 4 GTS.