Wurz, Sarrazin i Nakajima izborili pole za Toyotu

Danas starta 24 sata Le Mansa

Wurz, Sarrazin i Nakajima izborili pole za Toyotu

Kako već tradicija to nalaže, startom utrke u 15 sati krenut će još jedno izdanje legendarne utrke 24 sata Le Mansa. Utrke izdržljivosti koja se vozi od 1923.

Porsche koji ima 16 konstruktorskih pobjeda, ponovo je u ovom društvu. Bolid je Hybrid 919, vozačke postave su Romain Dumas, Neel Jani i Marc Lieb odnosno Timo Bernhard, Mark Webber i Brendon Hartley. Ipak pole position je pripao Toyotinom posadi Wurz/Sarrazin/Nakajima. Toyota je ove godine na Le Mans stigla također sa TS040 Hybridima. Porsche je završio na drugom i četvrtom mjestu , dok su tri Audija završila iza, od petog do sedmog mjesta.

Naravno od 2000. godine Audi dominira na utrci 24 sata Le Mansa, Tom Kristensen ima devet pobjeda, desetu će pokušati izboriti u postavi sa Lucasom di Grassijem i Marcom Geneom. Kada smo već kod bivših vozača Formule 1, ove godine će između ostalog još nastupati Anthony Davidson, Sébastien Buemi, Nick Heidfeld, Mika Salo, Christian Klien, Karun Chandok, Marc Gene, Gianmaria Bruni, Giancarlo Fisichella, Olivier Beretta, Jan Magnussen, Bruno Senna, Shinji Nakano i Pedro Lamy.

Utrka "24 sata Le Mansa" jedna je od najprestižnijih u svijetu. Prva utrka 1923. godine, održana je na stazi dužine 17,262 metara (u međuvremenu je staza skraćena na 13,629 metara, tako da više ne ulazi duboko u naseljeno područje grada Le Mansa). Na prvoj utrci pobijedili su vozači André Lagache i René Léonard, obojica Francuzi, u automobilu Chenard et Walcker Sport.

U Le Mansu su uvedene mnoge preinake na dizajnu automobila radi svladavanja nekih od teškoća koje donosi staza, diktirane pravilima ili nastojanjima vozača da nadmudre konkurenciju. Neke od preinaka kasnije su uvedene u serijske cestovne automobile te se danas svakodnevno koriste.Od 2009. nadalje, nova pravila ACO-a, dozvoljavaju nastup hibridnim vozilima, s KERS ili TERS sistemima.

Radi velikih brzina po kojima je Le Mans poznat, na stazi su viđene brojne nesreće, od kojih neke fatalne po vozače i gledatelje. Najgori trenutak u istoriji24 sata Le Mansa odigrao se za vrijeme utrke 1955., kada su poginuli vozač Pierre Levegh i više od 80 gledalaca.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.