Test Mercedes-Benz B200d Urban

Nova B klasa

Test Mercedes-Benz B200d Urban

K. Kurtović

Na tržištu je već više od 5 godina, prošao je i restyling u prošloj godini, ali mu se bez obzira na veliki broj mlađih suparnika na tržištu, status nije promjenio: B klasa je i dalje vrlo zanimljiva alternativa u kompakt segmentu.

Pred vama je B200d, istovremeno dobro poznat ali i drugačiji, što je na kraju vrijedna pohvala za Mercedesove dizajnere koji su u 2016. godini uspjeli redizajnom da učine dobro poznat oblik daleko svježijim, privlačnijim, toliko da će te sa lakoćom razlikovati novu verziju od stare. Što, mora se priznati, nije bilo lako kada je redizajn pretpostavimo radi troškova morao biti ograničen samo na farove i prednji i zadnji branik. Aktuelna druga generacija B-klase je na tržištu od 2011. godine, i zanimljivo je kako je u tom vremenu prešla put od naprednog modela u Mercedes porodici do statusa najkonzervativnijeg modela kakvog ima danas. U tome B-klasa ne nosi krivnju, jer je naravno ista kao i prvog dana, ali je u međuvremenu Mercedes Benz bio taj koji je napravio zaokret, pa su prethodne godine prošle u znaku novopristiglih modela poput aktuelnih A, C, ili E-klase, kao i njihovih crossover rođaka poput GLA, GLC ili GLE Coupe.

Danas je B-klasa zreo proizvod, poprilično konvencionalan, i upravo je to ono čime danas privlači kupce. Iako brendiran kao Sports Tourer, B-klasa je u suštini ipak klasični Mercedes, koji nudi sjajno iskorišten prostor u za kompakt tržišni segment sasvim uobičajenoj dužini vozila, impresionira sa prostranom i svijetlom unutrašnjošću, olakšanim ulaskom i izlaskom iz vozila zahvaljujući povišenom položaju sjedišta i velikim bočnim vratima pravilnog oblika, kao i odličnim prtljažnikom od 488 litara. I sve to na manje od 4,4 metra dužine! Mercedes je u B-klasi ponudio svoj standardni ugođaj premium brenda, materijali su prijatni na dodir, dok oprema i nije baš sasvim uobičajena za kompakt segment jer Mercedes-Benz premium segment shvata i kao obavezu, što znači da je u B-klasu ugrađena oprema koja ipak prevazilazi obuhvat svog tržišnog segmenta.

Ni testni B200d nije bio izuzetak. Mada oprema Urban ne spada u sami vrh ponude, kombinirana sa paketom Night u kojem su detalji eksterijera u crnom laku visokog sjaja, u zadnjem braniku dvostruki auspuh a još kada B-klasa vozi na 18“ točkovima sa gumama 225/40 R18, vanjskom izgledu je teško naći zamjerku. Mogli bi reći da su LED prednja svjetla nešto što samo zaključuje priču o zaokruženom vanjskom izgledu, ali svođenje LED farova na B-klasi samo na njihov izgled nije moguće već nakon prvih prevezenih noćnih kilometara, pošto se radi o najkvalitetnijim i najučinkovitijim prednjim svjetlima, svejedno da li kratkim ili dugim, koja smo do sada imali prilike isprobati! Premium pristup sigurnosti ne završava tu, nastavlja se i raznim sistemima koje Mercedes nudi kao aktivne sisteme zaštite od sudara, pa se tako iza sloga Collision Prevention Assist Plus krije radar koji u rasponu brzina od 7 do 250 km/h bdije nad dešavanjima ispred vozila i u slučaju približavanju vozilima ili nekim objektima počinje upozoravati vozača a u slučaju krajnje potrebe i samostalno kočiti u cilju da se postigne barem značajno smanjenje brzine kretanja u trenutku sudara. Spisak aktivnih sistema za sigurnost je podugačak, a ako niti oni ne pomognu, B-klasa u sebi nosi kompletan paket sistema za pasivnu sigurnost, zaključno sa zračnim jastukom za koljena vozača.

B200d pokreće dugo poznati common-rail redni četverocilindraš, sa 2150 ccm, koji se ne rasipa snagom jer 136 KS po današnjim standardima predstavlja prosječnu snagu u segmentu, pa tako pretpostavljamo da je Mercedesov odabir bio dugovječnost i pouzdanost motora. Testni primjerak je imao odlični 7G-DCT, automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom, proizvod vrhunskog inžinjeringa, koji se zapravo sastoji od dva mjenjača svaki sa svojim kvačilom, kojima upravlja računar na način da uvijek osigurava optimalan odabir brzine. Jednostavno rečeno, 7G-DCT toliko dobro radi da svaki kupac koji to može sebi priuštiti Mercedes treba kupovati opremljen automatskim mjenjačem.

B200d se cestom kreće u okviru prosjeka, performanse su sasvim uobičajene za današnje automobile pa po tome ne odskače, potrošnja isto tako, pa smo tokom trajanja testa zabilježili prosječnu potrošnju od 7,1 l/100 km, pri čemu se potrošnja na vožnjama van grada spuštala do 5,4 litra dok je najveća potrošnja zabilježena u vrijeme nesnošljivih poslijepodnevnih gradskih gužvi, kada se izmjerenih 8,5 litara čini sasvim prihvatljivim za uslove koji više zahtijevaju da se potrošnja iskaže u litrima na sat vremena nego u uobičajenim l/100 km. Uobičajeni gradski ritam zahtjeva oko 7,5 litara na 100 km, sasvim dobar podatak za B200d sa automatskim mjenjačem.

Kada je vožnja u pitanju, B200d ne može sakriti godine, višak kilograma koji se osjeti prilikom vožnje je trag prošlosti, rezultat projektovanja u vremenu prije nego je fokus razvojnih inžinjera usmjeren na olakšavanje vozila uz zadržavanje strukturalne čvrstine, pa tako sa svojih 1505 kg naš testni B200d sa automatskim mjenjačem teži jednako kao veći i prostraniji ali i daleko noviji C200d, sa 7G-TRONIC mjenjačem. Teški 2,1 litarski turbodizel nimalo ne pomaže, osjeti se težina na prednjoj osovini, koja će vrlo brzo smiriti ambiciju svakog vozača koji pokuša da na cesti primjeni ono „sport“ iz Sports Tourer, tako da će uskoro opet voziti smireno, ujednačenim putnim ritmom što B200d već daleko bolje radi. Zauzvrat, Mercedes se potrudio oko kočnica, koje vozaču daju osjećaj sigurnosti.

B-klasa je zanimljiv odabir, u sebi krije cijeli niz karakteristika koje su vrlo tražene i kod starijih tradicionalnih kupaca ali i kod mlađih porodica sa djecom kojima po našoj ocjeni B-klasa pruža puno više, i gdje se nameće kao sjajna alternativa kompakatnim sedanima ali i kompaktnim monovolumenima, uspješno pomirujući onaj nemogući zahtjev da se ponuđeni prostor ne mora nužno odraziti na vanjske dimenzije, kao i da monovolumen nije jedini odabir u kompaktnom segmentu ako se zahtijeva prostor. 

Kada je riječ o manama koju nosi višak težine B200d, inžinjeri Mercedesa su sami ponudili rješenje tog problema – sa restylingom u 2016. godini u ponudu su ušli i moderni 1,6-litarski turbo benzinci, koji uz sve ono što nova tehnologija donosi nude ujedno i značajno manju težinu. Čak 85 kg su lakši i B180 i B200, a kako su i cijenom značajno povoljniji od B200d, mišljenja smo da predstavljaju sjajnu alternativu u kompakt segmentu, i da se sa svim onim što premium brend poput Mercedes-Benza donosi po pitanju opreme i ugrađenih pasivnih i aktivnih sigurnosnih sistema, itekako dobro mogu nositi sa, samo nominalno, jeftinijim konkurentima u kompakt automobilskom segmentu.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi