Kodiaq stigao u Bosnu i Hercegovinu

Zvanično na tržištu BiH

Kodiaq stigao u Bosnu i Hercegovinu

K. Kurtović

Novi Škodin model je i zvanično stigao na tržište BiH, a da u Škodi imaju ozbiljne planove u SUV segmentu pokazala je i odlična prezentacija u organizaciji Škode BiH. 

O novom Škodinom modelu Kodiaq se već skoro sve zna, jer je fabrika svoj ulazak u SUV segment najavila prvo konceptnim modelom Vision S a potom i kroz dug proces uvođenja modela na svjetska tržišta, tako da je odluka da se „zaboravi“ statička prezentacija a novi Kodiaq novinarima u BiH predstavi kroz vožnju dugu preko 200 kilometara bila logična i dobro došla. Pažljivo odabrana ruta, koja objedinjava sve uslove na cesti koje Koadiaq u stvarnoj upotrebi može očekivati, od autoputa do vrlo lošeg makadama kroz stjenoviti teren dala nam je efikasan pregled Kodiaqovih mogućnosti.

Škoda se sa novim modelom opredijelila za klasični SUV segment, izbjegavajući zamke koje crossover segment može donijeti, a po ko zna koji put kada je taj brend u pitanju, iskorišten je „trik“ sa pozicionirajem u međusegment, jer se Kodiaq dimenzijama smjestio između novog VW Tiguana druge generacije i daleko većeg Touarega, pri čemu koristi MQB platformu jednako kao i Tiguan, ali ovaj put razvučenu pa tako Škodin SUV mjeri 467 centimetara, punih 20 cm više nego Tiguan. Sa druge strane, nova MQB platforma je omogućila značajnu uštedu na težini, tako da je Škoda u prilici da ga ponudi i sa svojim široko zastupljenim motorima od 150 KS u benzinskoj TSI i dizelskoj TDI varijanti. Manja težina, uz pogonski sklop jednak onome u kompaktnom segmentu u kojem su Golf i Octavija dobro etablirani, znači radost za vozača i u vožnji jer Kodiaq ne odaje dojam velikog i teškog auta već iznenadi osjećajem lakoće ali i prilikom održavanja, s obzirom da se u servisima mogu očekivati vrlo povoljne cijene u odnosu na dimenzije i prostor kojeg Kodiaq nudi.

Produžena MQB platforma je Kodiaqu omogućila ponudu prostora sa kojom se ostatak konkurencije teško može nositi, i gdje po izdašnosti prostora za putnike i zaista ogromnim prtljažnikom od 720 litara Kodiag više koketira sa Superbom nego sa Octavijom. Toliko da se ponuđeni treći red sjedišta koji kao dodatna opcija Kodiaqa pretvara u sedmerosjed čini kao sasvim očekivana i logična stvar. Ponuđenim prostorom, uz trikove razvijene kroz Simply Clever filozofiju, ovu Škodu primiče i onim kupcima koji su do sada bili nekako u drugom planu, dakle mladim porodicama sa djecom koji traže i prostor ali i lifestyle pristup, uz odmak od klasične fleet tržišne pozicije brenda.

Škoda Kodiaq na tržištu BiH kreće sa očekivanim rasponom motora, benzinci su za sada predstavljeni samo kroz 1,4 TSI u dvije verzije sa 125 i 150 KS, i koji će vjerovatno biti logičan odabir za kupce 2WD verzije, dok je dizelski segment pokriven sa obje verzije dobro poznatog 2,0 TDI, sa 150 i 190 KS. Sasvim očekivano, pored mogućnosti odabira 4x4 verzije u dobro poznatoj varijanti sa višelamelnim elektronski kontrolisanim kvačilom, Škoda na tržištu BiH nudi i 7-brzinski DSG mjenjač za obje pogonske grupe.

Škoda Kodiaq se na prvoj svojoj prezentaciji pokazala u odličnom svjetlu, kao prijatno vozilo za putovanje autoputevima i magistralnim cestama, gdje će se samo ponekad osjetiti (i čuti) stražnja osovina pojačane nosivosti, jer sve vrijeme preovladava osjećaj komfora i dobre zvučne izolacije, a po potrebi se može osloniti i na SUV karakteristike, što smo se mogli uvjeriti na šumskoj cesti probijenoj na obroncima planine Prenj, jer Kodiaq omogućava sigurno kretanje i izrazito lošim putevima, gdje uspješno održava visoko zadate kriterije po pitanju komfora vožnje. Kada je to već tako, raduje opredjeljene inžinjera da Kodiaq iz fabrike izlazi na SUV gumama, i Pirelli Scorpion Verde na testnim primjercima jasno govori da se na tom SUV pristupu nije štedilo.

Kada je riječ o cijeni, prvi kontigent od 110 primjeraka raspoloživ za tržište BiH je već rasprodan, uz utisak da bi i duplo veći broj bio nedovoljan za interes koji vlada, pa možemo reći da se tražena cijena u rasponu od 44.900 KM do registracije za osnovni Ambition 1,4 TSI (125 KS, 2WD) model do 67.700 KM za dobro motorizirani Style 2,0 TDI DSG sa 190 KS i 4x4 pogonom čini sasvim adekvatna. Detaljniji pogled na cjenovnik privlači pažnju vrlo povoljnim cijenama dodatne opreme, gdje se detalji kao LED prednja glavna svjetla, napredni multifunkcionalni infotainment sistem ili trozonski klima uređaj nude po znatno nižim cijenama nego je to slučaj na tržištu, pa se tako, za VW grupu „klasična“, kombinacija Kodiaq Style 2,0 TDI (150 KS) 4x4 sa zaokruženom opremom poput spomenuti full-LED svjetala, AMUDSEN infotainment sistema i brojnih dodataka za udobnost može kupiti već za otprilike 65.000 KM.

Naravno, priča o Škodi Kodiaq na SportSport ovim premijernim predstavljanjem na tržištu BiH ne završava, jer nas u narednom periodu očekuje iscpan test.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi