Predstavljeni novi Opelovi modeli Mokka X i Zafira

Stigli na tržište BiH

Predstavljeni novi Opelovi modeli Mokka X i Zafira

Sponzorski tekst

U utorak, 25.10. je na Olimpijskoj planini Jahorini u prelijepom ambijentu hotela Termag kompanija Opel organizovala je zvanično predstavljanje novih modela Mokka X i Zafira koji su stigli i na tržište Bosne i Hercegovine za predstavnike medija koji su imali priliku i testirati vozila.

Sa novopredstavljenim modelima Opel je najavio neke novine u svijetu auto industrije ali ne odstupajući mnogo od svojih prepoznatiljivih tehnologija o čemu su okupljenim predstavnicima medija govorili Munib Džuho – Menadžer za razvoj tržišta za BiH i Hrvatsku kao i Željko Sredoja – direktor Opela za Hrvatsku i BiH.

Nova Opel MOKKA X

Temeljito povezana avanturistica za sve terene

Poželjna: smionija izvana, profinjenija iznutra
Pametna: prilagodljivi pogon na sve kotače za dodatni užitak u vožnji
Obogaćena: pogon na sve kotače dolazi sa šesterostupanjskim automatskim mjenjačem
Okrenuta budućnosti: prilagodljiva LED prednja svjetla i revolucionarna prednja kamera Opel Eye
Povezana: novi informacijsko-multimedijski sustav s integracijom s pametnim telefonima 

Rüsselsheim. Nova Opel MOKKA X možda je mala veličinom (kratka je samo 4,28 metara), ali ovaj je subkompaktni SUV definitivno velik po popularnosti. Prethodnica ovog najnovijeg modela proizvođača automobila iz Rüsselsheima, prva generacija Mokke, već je otkad je predstavljena 2012. osvojila više od 600 000 kupaca. Izgled s puno stila, živahna ponuda motora i avanturistički karakter te nenadmašne mogućnosti povezivanja koje donose cijeli niz revolucionarnih tehnologija učinile su da MOKKA postane jedno od najpopularnijih vozila u svojem segmentu u Europi. Opel je, jasno, odlučio zadržati sve prednosti prethodne generacije Mokke kad je razvijao novu Opel MOKKU X, a istovremeno je dodao neke značajne sitnice koje su ovaj prodajni hit učinile još privlačnijim. 

Dizajn: smion, avanturistički, profinjen

Novi dizajn karoserije Opel MOKKE X odiše smionim stavom. Novi izgled prednjeg dijela u skladu je s Opelovim novim dizajnom, uključujući vodoravnu rešetku u obliku krila i dominantnu oštru liniju dvostrukog krila LED prednjih svjetala za dnevnu vožnju. Cijeli je prednji dio dobio još preciznije i elegantnije oblikovane površine. Vizualno to rezultira širim, robusnijim i mišićavijim stavom. Ti se elementi protežu i na stražnji dio  s još jednom linijom u obliku krila kod opcionalnih LED stražnjih svjetala. Bočni dio karoserije zadržava svoje skulpturalne i elegantne detalje i sportski dojam dok su donji dijelovi karoserije mišićavi i atletski oblikovani s dodatkom Opelove uobičajene „oštrice“ koja pojačava dojam energičnosti i podiže se prema stražnjem dijelu. Nove živahne boje kao što su Amber narančasta i Absolute crvena zajedno s opcionalnim paketom OPC Line Sport Pack sa spuštenim prednjim i stražnjim odbojnikom i bočnim pragovima dodatno naglašavaju sportski i ekskluzivan izgled.

Iznutra je kabina Opel MOKKE X posve redefinirana. Nova ploča s instrumentima organizirana je oko vodoravno usmjerenih elemenata, pa sada izgleda jednostavnije i čišće kao i oštrije i preciznije u izvedbi. Središnji je dio iznova razvijen oko dodirnih zaslona u boji dijagonale 7 i 8 inča koji pripadaju informacijsko-multimedijskim sustavima nove generacije. Kabina sada zadivljuje profinjenom elegancijom i čišćim dizajnom s manje gumba – brojne su funkcije sada dostupne putem kapacitivnih dodirnih zaslona. Uz to, unaprijeđena je i čitljivost središnjeg informacijskog zaslona zahvaljujući novim, kristalno jasnim zaslonima, monokromatskim i u boji, dijagonale 3,5 i 4,2 inča s bijelim LCD osvjetljenjem. 

4x4: prilagodljiv pogon na sve kotače s novim šesterostupanjskim automatskim mjenjačem 

Ovaj subkompaktni SUV dolazi opcionalno opremljen pametnim prilagodljivim sustavom pogona na sve kotače koji je pomogao prethodnom modelu da osvoji u Njemačkoj dvije nagrade za automobil godine s pogonom na sve kotače. Ta značajka s elektroničkim sustavom spojke s više diskova može neprimjetno raspodijeliti snagu između prednje i stražnje osovine u omjerima od 100:0 do 50:50, dok u normalnim svakodnevnim uvjetima funkcionira kao ekonomičan automobil s pogonom na prednje kotače. Sustav se aktivira kad je Opel MOKKA X na mjestu da bi se spriječilo klizanje kotača prilikom kretanja, a to se zbiva neprimjetno u djeliću sekunde čim vozač pritisne papučicu spojke („sustav je aktivan na zahtjev“). Kad sustav funkcionira, sva se snaga prenosi na prednje kotače, a sustav pogona na sve kotače aktivira se samo kad to vozna situacija zahtijeva radi poboljšanja držanja podloge, posebno na mokrim i skliskim površinama. Na mokrim i skliskim cestama dostupna je povremena preraspodjela snage pogonskog sustava. Ovisno o stanju vozila i cestovnim uvjetima, moguće je prenijeti okretni moment na stražnju osovinu. Tako čak i u brzim situacijama, npr. prilikom nailaska na rupu na cesti ili zaleđene lokve, dodatni okretni moment na stražnjim kotačima nudi maksimalno držanje podloge i stabilnost, povećavajući tako osjećaj sigurnosti, a s njim i užitak u vožnji.

Sustav pogona na sve kotače dostupan je u kombinaciji s dobro poznatim 1,4-litarskim benzinskim motorom sa 103 kW/140 KS (potrošnja goriva u NEDC-ovom ciklusu: gradska vožnja 8,3 – 8,21 l/100 km, otvorena cesta 5,6– 5,51 l/100 km, kombinirano 6,5 – 6,41 l/100 km; 152 – 1491 g/km CO2) i supertihim dizelskim motorom 1.6 CDTI koji je oduševio struku sa 100 kW/136 KS (potrošnja goriva u NEDC-ovom ciklusu: gradska vožnja 5,2 – 5,01 l/100 km, otvorena cesta 4,4 – 4,21 l/100 km, kombinirano 4,7 – 4,51 l/100 km; 124 – 1191 g/km CO2).  U oba slučaja dolazi sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem. 

Opel se pobrinuo i za potrebe kupaca koji žele varijantu pogona na sve kotače sa šesterostupanjskim automatskim mjenjačem kombinirajući pametan sustav s novom generacijom 1,4-litarskog motora ECOTEC® Direct Injection Turbo s vrha ponude sa 112 kW/152 KS (potrošnja goriva u NEDC-ovom ciklusu: gradska vožnja 7,9 – 7,81 l/100 km, otvorena cesta 5,7 – 5,61 l/100 km, kombinirano 6,5 – 6,41 l/100 km; 150 – 1481 g/km CO2) koji je prvotno predstavljen s novom Opel Astrom. 

Sigurnost: AFL LED prednja svjetla i revolucionarna prednja kamera Opel Eye

Tijekom razvoja Opel MOKKE X Opelovi su inženjeri još jednom slijedili strategiju tvrtke prema kojoj se inovativne tehnologije čine dostupnima širokoj populaciji kupaca predstavljanjem prilagodljivih prednjih svjetala s posve LED prednjim svjetlima. Novi AFL LED sustav prilagođuje funkcije osvjetljavanja prednjih svjetala voznoj situaciji tako da se dobivaju najbolje moguće performanse bez zasljepljivanja drugih sudionika u prometu. Ima devet različitih funkcija kao što su gradsko svjetlo, svjetlo za otvorenu cestu i turistički način rada. Ovaj posve LED sustav zamjenjuje prethodni biksenonski AFL+. S druge strane, LED nudi kvalitetu osvjetljenja koja omogućuje viđenje predmeta u „pravim“ bojama, što je ugodno za vid. Uz to, nema mehaničkih dijelova u kućištu svjetla, LED svjetla su brža i točnija u reakcijama te su pouzdanija tijekom vremena. Nova prednja svjetla troše i manje energije, pa su još ekonomičnija.

Revolucionarna prednja kamera Opel Eye s višom razlučivosti i povećanom snagom obrade slika pozitivno utječe na sve funkcije koje podržava, uključujući pomoć pri korištenju dugih svjetala sustava AFL LED prednjih svjetala. Zbog poboljšane kamere i opcionalne podrške navigacije prilikom slanja prometnih znakova računalnom sustavu vozila, u novoj MOKKI X unaprijeđena je i značajka prepoznavanja prometnih znakova. Pokazatelj udaljenosti spram vozila ispred (FDI) koristi prednju kameru da otkrije vozila koja se kreću ispred, a upozorenje na mogući frontalni sudar sada je poboljšan reflektivnim LED zaslonom za prikaz upozorenja. Kad se udaljenost između vozila i automobila ispred prebrzo smanjuje, crvene se LED-ice odražavaju u vjetrobranskom staklu, a zvučni signal upozorava vozača da mora kočiti. Upozorenje na napuštanje prometne trake automatski se aktivira pri brzinama većim od 60 km/h i upozorava vozača u slučaju nenamjernog napuštanja trake vizualnim signalom na ploči s instrumentima i zvučnim upozorenjem.

Mogućnosti povezivanja i udobnost: od najnovije generacije informacijsko-multimedijskog sustava IntelliLink do ergonomskih sjedala

Baš kao nova Opel Astra, i Opel MOKKA X bit će dostupna od svog predstavljanja sa svim uslugama servisa Opel OnStar (ovisno o tržištu). I dvije će verzije nove generacije informacijsko-multimedijskog sustava IntelliLink biti prvi put predstavljene u ovom SUV-u. IntelliLink će donijeti svijet pametnih telefona u automobil preko projiciranja zaslona mobitela pomoću platformi Apple CarPlay i Android Auto (gdje je to dostupno).

Osim što je jedan od najbolje povezanih automobila u segmentu, nova Opel MOKKA X može se podičiti i time da je najudobnija. Kao kod većine Opelovih modela, ergonomska sjedala koja je testirao i certificirao AGR (Aktion Gesunder Rücken = Kampanja za zdravija leđa koju predvode nezavisni stručnjaci ortopedi), a koja su jedinstvena u segmentu, čine maksimalno udobnima duga putovanja autocestom i avanturističke izlete izvan utabanih staza. Ovaj je svestrani automobil za sve terene opremljen još jednom značajkom koja pridonosi udobnosti: otvaranju i pokretanju bez ključa. Vozač ne mora aktivno pritisnuti gumb na ključu vozila da bi otključao ili zaključao automobil – samo ga mora držati u džepu ili torbi i pritisnuti gumbić na bilo kojoj kvaki na vratima da bi omogućio ili onemogućio pristup putničkoj kabini ili prtljažniku svog vozila. I pokretanje / paljenje vozila izvodi se bez ključa.

Uz svoje već dokazane sposobnosti snalaženja na neasfaltiranim terenima upotpunjene ponudom pogonskih sustava, izvanrednim mogućnostima povezivanja, izvanrednim značajkama koje pridonose udobnosti i sada svježim i smionim dizajnom, nova je Opel MOKKA X savršeno pozicionirana da nastavi nesumnjiv uspjeh modela na odlasku i istovremeno privuče nove kupce ovoj robnoj marki.

Nova Opel Zafira

Vrhunske mogućnosti povezivanja i prilagodljivost: Opelov putujući dnevni boravak 4.0

Umrežena: Wi-Fi hotspot i novi informacijsko-multimedijski sustavi s integracijom s pametnim telefonima
Opuštajuća: novi ergonomski kokpit i udobnost dnevnog boravka za maksimalno sedam putnika
Inovativna: novi prilagodljivi sigurnosni sustav svjetala AFL LED pretvara noć u dan
Hrabra: skulpturalna kromirana rešetka i nova LED svjetla za dnevnu vožnju u obliku dvostrukog krila

Rüsselsheim. Otkad je 1999. Opel predstavio svoj revolucionarni sustav sedam sjedala u segmentu kompaktnih jednovolumena Opel Zafiru krasi jedinstveni spoj iznimne svestranosti i optimalne udobnosti. Opel je prodao Zafiru u 2,7 milijuna primjeraka, uglavnom obiteljima i profesionalcima koji trebaju prostrano i prilagodljivo vozilo za duža putovanja uz visoku udobnost.

Nova Opel Zafira sada se može naručiti po privlačnoj početnoj cijeni od 21 990 eura (preporučena maloprodajna cijena s PDV-om u Njemačkoj). A kad se u rujnu pojavi u prodajnim salonima, neće računati samo na već poznate i priznate kvalitete svoje prethodnice kao što su sustav sjedala Flex7®, ergonomska prednja sjedala s AGR-ovim certifikatom (Aktion Gesunder Rücken e.V. – Kampanja za zdravija leđa), nosač bicikala FlexFix® ili prilagodljivo podvozje FlexRide – novu Zafiru krasi i novi, robusni dizajn eksterijera i redizajnirana unutrašnjost s posebno prostranim ambijentom i vrhunskim mogućnostima povezivanja. Ovisno o krajnjoj varijanti Opelov IntelliLink informacijsko-multimedijski sustav najnovije generacije kompatibilan je s platformama Apple CarPlay i Android Auto. Osobni pomoćnik za povezivanje i usluge Opel OnStar pretvara novu Zafiru u mobilni 4G/LTE Wi-Fi hotspot za vozača, prijatelje i obitelj. A prvi put u toj klasi vozila Opel nudi najnoviju generaciju prilagodljivih prednjih svjetala AFL s LED tehnologijom. Sve to čini novu Zafiru udobnim putujućim dnevnim boravkom za vozača i putnike.

Kvaliteta koju možete vidjeti: sportski dizajnirana vanjština i prvoklasna unutrašnjost

Dinamičan dizajn prednjih svjetala zajedno s naglašeno sportskom rešetkom postavljaju tonalitet Zafirina svježeg dizajna. Njena prednja svjetla stapaju se s rešetkom i tvore vizualno jedinstvo. Skulpturalna kromirana prečka s logotipom optički se upotpunjuje s prednjim svjetlima, čineći da automobil izgleda šire. Nova tipično opelovska svjetla za dnevnu vožnju u obliku dvostrukog krila – pri čemu gornje služi i kao LED žmigavac – daju novoj Zafiri zajedno s robusnim, sportskim i dinamičnim dizajnom prednjeg dijela dojmljiv izgled.

„Dizajn prednjeg djela nove Zafire preuzima ključne značajke od nove nagrađivane Opel Astre te je tako sastavni dio Opelova portfelja modela. Svjetla za dnevnu vožnju u obliku dvostrukog krila doimaju se vrlo skulpturalno i donose dašak profinjenosti koji se nastavlja i u unutrašnjosti. Kokpit s posve redizajniranom pločom s instrumentima čini se čišći, uredniji i lakši za korištenje“, rekao je Mark Adams, potpredsjednik za dizajn u GM-u Europa.

Novi, elegantan dizajn kokpita omogućuje vozaču i suvozaču optimalnu vidljivost. Sve važne funkcije, npr. zaslon i kontrole za upravljanje, ugodno su smještene na dohvat vozačeve ruke. Dok se prije zaslon informacijsko-multimedijskog sustava nalazio iznad središnje konzole, sada ga je u kokpitu nove Zafire zamijenio dodirni zaslon koji je integriran niže na središnjoj konzoli. Istovremeno su dizajneri uspjeli smanjiti broj gumba i prekidača na kokpitu. Visokokvalitetni dodirni zaslon dijagonale 7 inča s galvaniziranim obrubom ostavlja premium dojam. Novi trodimenzionalno oblikovan upravljač s malim i učinkovito dizajniranim poklopcem zračnog jastuka izgleda izvrsno i istovremeno je iznimno ergonomičan.

Opel novu Zafiru nudi s dvama informacijsko-multimedijskim sustavima IntelliLink najnovije generacije. Sustav R4.0 IntelliLink donosi svijet pametnih telefona u putujući dnevni boravak te je kompatibilan s platformama Apple CarPlay i Android Auto. Navi 950 IntelliLink savršen je za kupce koji traže informacijsko-multimedijski sustav s ugrađenom navigacijom. Tu je i Opel OnStar. Osobni pomoćnik za povezivanje i usluge čuva putnike zahvaljujući automatskom odzivu u slučaju sudara i mnogim drugim značajkama. Kao i Navi 950 on nudi i preuzimanje odredišta. Opel OnStar pretvara novu Zafiru i u 4G/LTE Wi-Fi hotspot (ovisi o tržištu). Na mrežu vozila može se povezati do sedam uređaja – jedan za svakog putnika. To čini Zafiru savršenim automobilom za obitelji ili poslovne ljude koji žele biti na mreži i kad putuju.

Vrhunski spoj: najveća prilagodljivost susreće prostranu atmosferu dnevnog boravka

Kao u prošlim generacijama Zafire, vozač i suvozač mogu uživati u opuštajućoj vožnji uz opcionalna ergonomska sjedala s AGR-ovim certifikatom. Višefunkcijska središnja konzola FlexRail® na aluminijskim šinama nudi fleksibilne module za pohranu između prednjih sjedala. Putnici u drugom redu mogu uživati u pretvorbi kabine u prostran i udoban dnevni boravak. Zahvaljujući pametnom mehanizmu preklapanja, naslon srednjeg sjedala preklapa se i zakreće tako da tvori udoban naslon za ruke za vanjska sjedala. Ona se zatim mogu pomaknuti prema stražnjem i srednjem dijelu vozila tako da čine raspored sjedala kao u dnevnom boravku i nude puno prostora za noge i ramena – kao u limuzini premium klase. Treći se red sjedala može preklopiti tako da bude posve u ravnini s podom prtljažnika, stvarajući ravan utovarni prostor. Osobna udobnost bila je najveći prioritet: Opelovi dizajneri pretvorili su prilagodljivu unutrašnjost u dnevni boravak radi opuštanja i uživanja u atmosferi prostranosti, bez obzira jeste li na poslovnom putu ili odmoru.

Opcionalno panoramsko vjetrobransko staklo i panoramski krovni prozor dodatno povećavaju udobnost i osjećaj prostranosti. Vjetrobransko staklo proteže se od poklopca motora pa skoro do B-nosača, omogućujući vozaču i suvozaču luksuzan i neometan pogled prema gore. Panoramski se krovni prozor pak proteže od vjetrobranskog stakla do stražnjeg djela vozila, povećavajući svjetlo u kabini i atmosferu prostranosti kao u luksuznom dnevnom boravku.

Sve stane: pametna rješenja za pohranu

Ali nova Zafira nudi puno više od „pukog“ iznimno udobnog načina putovanja. Ovaj dnevni boravak na kotačima može jednostavno poslužiti kao mali transporter. U konfiguraciji s pet sjedala prema standardu ISO 3832 Zafira nudi minimalan prtljažni prostor od 710 liltara, što se povećava na 1860 litara kad je preklopljen i drugi red sjedala.

Uz to, Zafira nudi i više od 30 mogućnosti pohrane. Posebno je praktičan nosač bicikala FlexFix® integriran u stražnji dio. On se izvlači iz stražnjeg odbojnika poput ladice i na njega se mogu pričvrstiti najviše četiri bicikla (ukupne mase 80 kg). Natovareni se nosač bicikala može nagnuti, pa se poklopac prtljažnika i dalje može otvarati čak i kad je FlexFix posve pun.

Integracija vrhunskih tehnologija: inovativna, sigurna, prilagodljiva pojedincu, dinamična

Opelovi inženjeri ponovno su slijedili strategiju tvrtke i s novom generacijom prilagodljivih prednjih svjetala AFL s LED tehnologijom učinili inovativnu tehnologiju dostupnu širokoj grupi kupaca. Novi AFL LED sustav automatski prilagođava svjetlosni snop prednjih svjetala voznoj situaciji da bi se dobilo optimalno osvjetljenje. Sustav nudi devet različitih funkcija/svjetlosnih snopova uključujući svjetlo za grad i otvorenu cestu kao i turistički način rada i svjetlo za način rada sa zaustavljanjem (eko). Potonje, primjerice, aktivira način rada za uštedu energije prilikom zaustavljanja na crvenom svjetlu na semaforu.

Najnovija verzija prednje kamere Opel Eye® podržava brojne sustave pomoći namijenjene vozaču uključujući pomoć za duga svjetla sustava AFL LED i prepoznavanje prometnih znakova. I pokazatelj udaljenosti spram vozila ispred koristi prednju kameru za otkrivanje vozila koja se kreću ispred, dok upozorenje na frontalni sudar vizualno i zvučno alarmira vozača kad se udaljenost automobila spram vozila ispred prebrzo smanjuje. Upozorenje na napuštanje prometne trake automatski se aktivira pri brzinama iznad 60 km/h i upozorava vozača indikatorom na ploči s instrumentima i zvučnim signalom kad automobil nenamjerno napusti svoju traku.

Još dvije značajke nove Zafire koje povećavaju udobnost i smanjuju stres su prilagodljiva kontrola brzine i podvozje FlexRide. Pomoću radarskih senzora smještenih iza rešetke prilagodljiva kontrola brzine pomaže vozaču održavati odabranu brzinu uz održavanje unaprijed postavljene udaljenosti spram vozila ispred. Osim brzine, vozač može odabrati i udaljenost između triju dostupnih mogućnosti: daleko, srednje i blizu. Na temelju vozačevih osobnih preferencija prilagodljivo mehatroničko podvozje FlexRide stalno se prilagođava voznom stilu i situaciji.

Raspon performansi: užitak u vožnji uz benzin, dizel, LPG ili CNG

Budući kupci Zafire moći će birati i iz velike ponude motora jer će Zafira biti jedino vozilo u svojoj klasi koje dolazi s cijelim spektrom pogonskih sustava. To obuhvaća motore na benzin, dizel, ukapljeni naftni plin (LPG) i komprimirani prirodni plin (CNG) sa snagama koje se kreću od 88 kW/120 KS do 147 kW/200 KS (potrošnja goriva: u gradu 11,5 – 5,0 l/100 km, otvorena cesta 7,5 – 4,2 l/100 km, kombinirano 9,0 – 4,5 l/100 km; emisije CO2  u kombiniranom krugu 182 – 119 g/km (prema regulativi (EZ) br. 715/2007); razred energetske učinkovitosti D – A+ u Njemačkoj). Motor s vrha ponude u Zafirinu portfelju jest 147 kW/200 KS 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo. S vršnim okretnim momentom od 280 Nm on ubrzava ovaj kompaktni jednovolumen od 0 do 100 km/h za samo 8,8 sekundi i omogućuje najveću brzinu od 220 km/h. Ovaj motor savladava sprint od 80 do 120 km/h u petoj brzini za samo 8,3 sekunde (potrošnja goriva sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem, tehnologijom Start/Stop i gumama s niskim otporom kotrljanja – u gradu 8,4 l/100 km, otvorena cesta 5,9 l/100 km, kombinirano 6,8 l/100 km; emisija CO2 u kombiniranom krugu 160 g/km (prema regulativi (EZ) br. 715/2007); razred energentske učinkovitosti C u Njemačkoj).

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi