Škoda Rapid je savršena za prosječnog kupca u BiH

Škoda Rapid 1,6 TDI

Škoda Rapid je savršena za prosječnog kupca u BiH

K. Kurtović

Srebrena Škoda Rapid je u redakciju SportSport stigla sa misijom: da efikasno i sigurno preveze našu fotoreportersku ekipu do Albanije i nazad, na prijateljsku utakmicu naše fudbalske reprezentacije.

Otprilike dok ste vi mogli čitati utiske o Rapidu iz ugla naših fudbalskih nomada , mi iz Auto rubrike smo iskoristili priliku i provozali Škodu Rapid na kratkom testu. O Rapidu se više manje sve zna, predstavljen je 2012. godine i to prvo kao Liftback varijanta kakvu smo i mi testirali, a godinu kasnije i kao (mnogima) vizuelno dorađeniji Sportback. Na Rapidu je Škoda upotrijebila iskustvo stečeno sa, u tom trenutku aktuelne, dvije prve generacije modela Superb, pa je tako jednako kao Superb i Rapid smješten u međuklasu vozila, ovaj put između segmenta gradskih auta poput Fabie i kompakt segmenta poput Octavie, a takvo pozicioniranje se nije zadržalo samo na dimenzijama, već i motori i generalno tehnička specifikacija predstavlja skoro pa aritmetičku sredinu između Fabije i Octavije. Sve to prati jednako pozicionirana cijena, i rezultat je da je skoro pa „preko noći“ Rapid postao prvi izbor za sve one kojima je supermini poput Clia ili Fieste isuviše mali, a kompakti poput Golfa ili 308 jednostavno nedostižni.

Škoda Rapid će svoje putnike obradovati izdašnim prostorom po dužini vozila, kao i sa izuzetno prostranim i upotrebljivim prtljažnikom, dok će pripadnost toj međuklasi putnici jedino primjetiti po manjem prostoru po širini vozila, gdje su ramena putnika ipak bliža nego u Octaviji. Unutrašnjost je standardna Škodina, bez dizajnerskih izazova i napravljena da traje bez promjena, a na dodir ili po nedostatku buke spada u kvalitetnije u odnosu na svoj cjenovni razred, naprimjer dojam i zvuk pri zatvaranju vrata više podsjeća na Octaviu nego li na Fabiu.

U Rapid se ugrađuje provjerena paleta dobro poznatih motora iz VW grupe, pa je tako i u testnom bio ugrađen dobro poznati common-rail 1,6 TDI sa živanih 116 KS, što je u kombinaciji sa Rapidom odličan izbor. Agilnost i nema pretjerano visoku cijenu, Rapid vrlo često iznenadi prosječom putnom potrošnjom ispod 5 litara na 100 km, dok je u gradskoj vožnji poprilično teško natjerati bord computer da pokaže vrijednost preko 7 litara, jer se obično kreće u rasponu od 6,5 – 6,8 litara/100 km.

Ako je sve ovo što smo nabrojali sasvim očekivano, slobodno možemo reći karakteristično za Škodu u zadnjih 15-20 godina, ono što Rapid nudi kada su druge dvije stvari u pitanju potpuno iskače iz Škodine filozofije: ovjes i sjedišta su kod Rapida potpuno neuobičajeno dizajnirani za Volkswagen grupu, jer mekana, ergonomski odlično projektovana prednja sjedišta na prvu iznenade udobnošću, dok ovjes mimo svih očekivanja jednostavno ostavi bez teksta. Škoda Rapid je „francuz“, nudi tipični francuski ovjes dugog hoda, gdje se uz neizbježno naginjanje na dobroj cesti dobije naznaka onoga što slijedi na neravninama i lošim cestama, a to je besprijekorno udoban ovjes sa kojim Rapid sigurno drži cestu, ovjes koji je vrlo teško izbaciti iz ravnoteže, i koji će i na najgorim dionicama neke regionalne ili lokalne ceste spremno upijati sve neravnine, ne prenoseći niti jedan udar na putnike.

Škoda je uspjela napraviti bolji francuski ovjes nego francuski proizvođači decenijama unazad, ovjes koji daleko nadilazi Rapidov cjenovni rang, i kojem na testnom primjerku sa 15“ točkovima osim spomenutog naginjanja i posljedično tome defanzivnije vožnje na idealnom asfaltu, i donekle izraženijoj buci prilikom prelaska preko udarnih rupa ili šahtova na manjim gradskim brzinama, nije moguće naći manu.

Prostrana, udobna, kvalitetno motorizirana, sa ovjesom koji besprijekorno funkcioniše i na najlošijim cestama po Bosni i Hercegovini, i sve to za vrlo fer cijenu. Pa zar to nije savršena Škoda za prosječnog BiH kupca novog vozila?

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi