Zašto online kladionice sponzorišu fudbalske klubove?

Ima li sukoba interesa?

Zašto online kladionice sponzorišu fudbalske klubove?

M. Skaka

Klađenje na ishod fudbalskih utakmica veliki je biznis u modernom vremenu, a zaljubljenici u fudbal i oni koji žele brzo i lako zaraditi novac sada se mogu kladiti ne samo na rezultate i ne samo na mečeve kojima prisustvuju već i na svaki datalj utakmice koja se igra hiljadama kilometara daleko, na drugom kontinentu.

Zahvaljujući enormnoj popularnosti najvećih fudbalskih klubova sa milionskom navijačkom bazom, potencijalna publika za kladionice koje se povežu sa sportskim kolektivima je zaista velika. Vjerovatno zato u posljednjoim godinama na dresovima engleskih klubova sve češće gledamo logotipe kladionica umjesto onih iz drugioh industrija. Zaista, u prošloj godini industrija igara na sreću preuzela je vodeće mjesto među sponzorima klubova Premiershipa sa logotipom na prsima čak 8 od 20 klubova.

Da stvar bude još zanimljivija, kompanije koje nas sada pozivaju sa prsa našpih omiljenih igrača nisu samo oni veliki tradicionalni igrači, već i nove, startup online kladionice koje prije samo nekoliko godina nisu ni postojale. Trend ispisa imena kladionice na prsima nije samo vezan za najveće klubove i ne samo za one iz Velike Britanije, već i manji klubovi, te oni iz manjih liga svoj prostor polako ali sigurno prodaju kladionicama.

Šta je bio okidač ovog trenda?

Možda zvuči nevjerovatno, ali veliki napredak mobitela je ono što je industriju igara na sreću na velika vrata uvelo na fudbalske terene. Smartphone revolucija naprosto je iz temelja izmjenila sportsko klađenje. I dok se za tradicionalne kasino i slične igre nije mnogo toga promijenilo, sportsko klađenje se sada odvija u stvarnom vremenu uz konstantno prilagođavanje kvota, žive prenose svih mogućih utakmica što je otvorilo tržište nepojmljivih razmjera za sportske kladionice.

Iako je teško sagledati globalne dimenzije ove industrije neke najkonzervativnije procjene govore da klađenje samo na fudbalske utakmice u jednoj sezoni generiše oko 40 milijardi dolara prometa. Da stvar bude zanimljivija ovaj prihod nije umanjio zaradu koju konstatno ostvaruju tradicionalna kasina i lutrije.

Klubovi za sponzore imaju mnogo različitih paketa a po pravilu je najskuplji onaj koji nosi i poziciju na prednjoj strani dresa. Ipak, ne treba samo o njemu razmišljati, npr. Manchester United prvi je od klubova koji je uveo sponzopre u različite segmente poslovanja: tehnički sponzor za sportsku opremu, oficijelna hrana, oficijelno osiguranje, pa čak i oficijelna pjena za brijanje…

Ovdje su kladionice našle svoj prostor i ne mogu se zaustaviti u sklapanju ovakvih partnerstava. Velike kladionice sada traže i manje klubove koji bi im mogli privući i po par hiljada ljudi i koriste svaki pa i najmanji ugao tržišta. Najčešće su to oficijelni kladioničarski partneri gdje članovi i navijači kluba imaju mogućnost ostvarenja posebnog bonusa ili poboljšanih kvota.

Ima li sukoba interesa?

Za sada nema dokaza da je neki klub kojem je kladionica sponzor bio umješan u kladioničarkse skandale po toj liniji. Klubovi najčešće potpisuju ugovore kojima obavezuju svoje kladioničarkse partnere da neće uticati na njihov sportski segment ni na koji način. U ozbiljnim ligama, postavljena su stroga pravila kojima se igračima zabranjuje da se klade na bilo koje mečeve u kojima bi oni sami mogli uticati na rezultat, a bilo je suspenzija za igrače koji su ovo pravilo ignorisali.

Online kladionice i dalje rastu i ne bi trebalo biti iznenađenje da se ovaj trend povezivanja klubova i kladionica proširi i na našu zemlju.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi