Porsche na stazi

Priča sa staze Formule 1

Porsche na stazi

K. Kurtović

Porsche ove godine slavi 70. rođendan, a mi vam donosimo priču o doživljaju sa mjesta na kojem se svaki vozač Porschea najbolje osjeća: sa staze Formule 1!

Za sve vlasnike i entuzijaste koji prate istoriju proizvođača, program koji se zove Porsche on Track ne zvuči nimalo neočekivano, ali kada shvatimo da se odnosi na vlasnike Porschea ili sve one koji to tek namjeravaju postati, onda vrijedi pogledati o čemu se radi.

Bili smo na stazi u Istanbulu, zvanično nazvanoj Intercity Istanbul Park, koja se nakon par godina pauze sprema za povratak u kalendar Formule 1, i koja je istinski dom Porscheovom Driving Centru, osmišljenom da ugosti one koji svakodnevno koriste nekog od Porscheovih modela a žele da steknu dodatne vještine, ne samo da bi vozili brže već i daleko sigurnije u cestovnom saobraćaju, optimalno koristeći sve ono što im njihov Porsche pruža.

Već sami dolazak u Porsche Driving Center Istanbul predstavlja svojevrsno zadovoljstvo za sve ljubitelje kultnog proizvođača: prvi dojam kojeg ostavljaju desetine Porschea na platou iza centralne tribine ulaskom u tzv hospitality dio Porsche Centra bude još dodatno pojačan, na način da se svi oni koji su se odlučili za učešće u programu Porsche on Track u jednom trenutku osjete kao dio fabričkog motorsport teama. Otvoreni pogled kroz stakleni zid na startno-ciljni pravac Istanbul Parka samo dodatno pojačava taj dojam.

VIP lounge sa kompletnom pratećom infrastrukturom počevši do vrhunskih instruktora, većinom bivših trkača u Porsche Supercupu, preko odlično edukovanih hostesa koje znaju odgovor na svako pitanje, do cateringa na nivou 5* a koji, provjereno, dobro dođe vrijeme pauze, znači da niti ovdje Porscheov team nije ništa prepustio slučaju. Izloženi Cayman GT4, pored boutique odjela u kojem se može kupiti cijeli set proizvoda sa znakom Porsche, zaokružuju ukupnu sliku.

Porsche on Track je program koji nije nastao tek tako, već kao odgovor na brojne upite vlasnika nekog od aktuelnih modela Porschea, koji su željeli da svoje znanje o sigurnoj vožnji i svoju vještinu za volanom unaprijede u sigurnim uslovima, u kontrolisanom okruženju, gdje će uz iskusnog instruktora doći do one granice zbog koje svaki Porsche prije svega jeste vrhunski vozački auto, možemo slobodno reći najfiniji instrument. Takav program na stazi Intercity Istanbul je nama posebno zanimljiv, jer vlasnici Porschea iz BiH kojih je sada već solidan broj mogu iskoristiti sve prednosti odlične avionske povezanosti Sarajeva sa Istanbulom, pa tako nakon svega sat i pol leta do Sabiha Gokcen aerodroma u azijskom dijelu Istanbula, već za svega 30-ak minuta nakon slijetanja mogu biti na stazi, usput ostavivši prtljag u sobi u odličnom Radisson Blu Hotel & Spa Tuzla, koji je zvanični hotel Porsche Driving Centra Istanbul.



Panamera Diesel S, opremljena izvanrednim karbonsko-keramičkim kočnicama, bila je možda i najveće iznenađenje, jer ta prava limuzina koja pruža maksimalni komfor luksuznog premium brenda se na stazi pretvara u brzu, vozački orijentisanu napravu koja vrlo brzo od svog vozača napravi fokusiranog trkača u lovu na stotinke i sekunde. Majstorstvo Porscheovih inžinjera da osobine koje su zaštitni znak modela 911 mogu prebaciti u svoje modele poput Macan GTS ili Panamere S su istinsko remek-djelo.



Najbolji dio dolazi na kraju, jer kada se osjeti sva čudesna snaga 911 Turbo S ostaje zahvalnost silnim godinama provedenim u vrhunskom autosportu koji su omogućili da taj po karakteristima istinski predstavnik supercar klase i najbrži 911 ikada, brži i od kultnog 959 modela od kojeg vodi direktno porijeklo, stazom vozi kao besprijekorno uglađeni grand-tourer, doslovno mazeći svoje putnike, u luksuznoj kabini kojoj svaki mogući slobodni djelić prostora ispuni sjajni i tako specifični zvuk turbo boxer motora. Mnogi bi pomislili da poslije 911 Turbo S sjesti za volan modela 718 Cayman S dovodi do razočarenja, ali Porsche ne bi bio ono što jeste da dopusti tako nešto. Umjesto toga, vozač dobije jedan od najboljih sportskih automobila ikada napravljenih, gdje se u generaciji 718 novorazvijeni maksimalno olakšani 2,5 litarski turbo boxer sa 350 KS jednostavno stapa sa školjkom, i smješten odmah iza vozačevog sjedišta omogućava vozaču da postane jedno sa autom. 718 Cayman S nije „911 za siromašne“, kako bi se protivnici Porschea mogli olako izreći, 718 u verziji S je zapravo auto koji niti kao jedan drugi od svakog vozača može napraviti pravog trkača, majstora sportske vožnje.

Vrata staze su se nakon dva dana zatvorila za nama, i ostaje želja da se ponovo i to čim prije vidimo na Porsche on Track programu, na sjajnom Istanbul Parku.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi