U junu u Sarajevu
David Coulthard, ikona Formule 1 s plaštom Supermana, u junu vozi Red Bull bolid u Sarajevu
David Coulthard (53) se smatra živom legendom britanskog automobilizma i veliko je ime u svijetu Formule 1. Iako je odavno završio profesionalnu karijeru, popularni DC je i dalje prisutan u F1 paddocku i često se pojavljuje na TV ekranima.
Coulthard je u svijet utrka ušao kada je imao 11 godina, sjeo je u karting i počeo pisati lijepe stranice svoje trkačke karijere. Prolazio je kroz lokalne šampionate, a u Formulu Ford stigao je 1989. godine, gdje je osvojio svoju prvu McLaren/Autosport nagradu za najboljeg mladog vozača. Godine 1991. je vodio žestoku bitku s budućim rivalom u Formuli 1 Rubensom Barrichellom u šampionatu Britanske Formule 3 te je pobijedio na prestižnoj utrci Macau F3 Grand Prix.
Potom je 1993. godine postao testni vozač šampionske ekipe Williams/Renault, što je bila prekretnica u njegovoj karijeri. Tu funkciju je imao i u vrijeme pogibije legendarnog brazilskog F1 vozača Ayrtona Senne u San Marinu 1994. godine, kojeg je zamijenio u Williamsovom bolidu te je u narednom periodu bio uparen s budućim svjetskim šampionom Damonom Hillom kako bi završili sezonu za svoj tim. Preciznije, za Williams je debitovao u Španiji i vozio je na osam utrka, dok je 1995. godine postao punopravni vozač ove ekipe. Coulthard je ostao u Williamsu uprkos tome što se pričalo da prelazi u McLaren 1995. godine, a te sezone je u Portugalu ostvario svoju prvu pobjedu u F1 karijeri te je završio treći u poretku vozača u šampionatu.
Upravo ovaj uspjeh mu je donio veliku popularnost, ali i pažnju McLarena s kojim je na kraju i potpisao ugovor 1996. godine. Prva sezona je bila prosječna za njega jer se jednom našao na pobjedničkom postolju, no u narednoj je zabilježio mnogo bolje rezultate među kojim su dvije pobjede na utrkama i treće mjesto u ukupnom poretku vozača. Prvu pobjedu za svoj novi tim ostvario je 1997. godine na utrci za Veliku nagradu Australije, koja se vozila na otvaranju sezone, a tokom godine je došao do još jednog trijumfa i to u Italiji. Veliku podršku je pružao timskom kolegi Miki Hakkinenu na putu do njegovih šampionskih titula 1998. i 1999. godine, dok je viceprvak postao 2001. osvajanjem drugog mjesta iza šampiona Michaela Schumachera. Od 1997. do 2002. godine je konstantno završavao sezonu u top 5 vozača.
Coulthard je posljednju sezonu za McLaren vozio 2004. godine, a potom je 2005. prešao u tada novoformirani Red Bull Racing i pridružio se austrijskom F1 vozaču Christianu Klienu. Uprkos tome što je sve bilo u začetku, bolid je ipak bio dobar pa je Britanac upisao dva četvrta mjesta u svojoj prvoj sezoni pod “zastavom” Red Bull Racinga. Godine 2006. se našao na pobjedničkom postolju nakon utrke za Veliku nagradu Monaca, a ostat će upamćen jer je na podijum izašao s plaštom Supermana i "primorao" šefa tima Christiana Hornera da skoči u bazen odjeven samo u plašt superheroja. Opklada je opklada.
David je u Red Bull Racingu proveo još dvije sezone, odnosno 2007. i 2008. godinu uz tadašnjeg kolegu Marka Webbera. Tokom posljednje sezone je završio na podijumu u Kanadi, a na svojoj zadnjoj utrci, koju je vozio u Brazilu, specijalnom livrejom na bolidu RB4 promovisao je humanitarnu fondaciju Wings for Life, koja finansira istraživanja i rehabilitaciju povreda kičmene moždine. Nakon kraja profesionalne karijere ostao je u Red Bull Racingu kao savjetnik za testiranja i razvoj te ima velike zasluge za napredak tima na putu ka šampionskim titulama.
U Formuli 1 je Coulthard upisao je 246 utrka, 13 pobjeda, 12 pole positiona, 62 podijuma, 18 najbržih krugova i ukupno 535 bodova. Ostao je upamćen po svom elegantnom stilu vožnje, koji mu je omogućio da bilježi sjajne rezultate na stazama s mnogo zavoja. Kaciga je "zaštitni znak" svakog vozača, a njegov dizajn uključuje plavu i bijelu, boje zastave njegove rodne Škotske.
Ipak, to nije bio kraj kada je riječ o utrkama, jer se Coulthard takmičio u DTM seriji 2010. godine vozeći Mercedes-Benz C-Klasu za Mücke Motorsport.
David svoj raskošni talent, bogato iskustvo i ogromnu popularnost koristi za različite uspješne biznise koje je pokrenuo, ima i ulogu ambasadora Red Bull Racinga, a u Formuli 1 često radi intervjue s aktuelnim vozačima. S obzirom na činjenicu da je ostao dio Red Bull porodice, on povremeno vozi šampionski bolid RB7 iz 2011. godine, koji će provozati i sarajevskim asfaltom 9. juna tokom najavljenog spektakularnog događaja Red Bull Showrun zakazanog za 9. juni.
Coulthard će juriti F1 bolidom na trasi od Marijinog dvora do Mašinske škole i nazad pored Zemaljskog muzeja BiH. Očekuje se da će njegov performans, ali i ostatak bogatog programa, u glavnom gradu BiH posmatrati više od 50.000 ljudi.
Promo
Odbojkaški klub invalida peti u Evropi
Mozzart uz OKI Laktaši na evropskom putu
Oglasi
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.
Popularno
Nalić uputio izvinjenje zbog rezultata
Damjanović: Doživio sam da mi dijete od 19 godina psuje mater
Hadžiabdić ispričao detalje
Kako je Tuđman otjerao legendu Veleža iz Hajduka? "Kunem vam se djecom, igrači su počeli plakati"
Do sad neviđena golmanska izmjena
Izašao prav-zdrav: Unai Simon tačno u 61. minuti istrčao s terena, iza svega se krio genijalni plan
Turčin na meti engleskog velikana
Realu iznenada stigla ponuda od 45 miliona eura za Ardu Gulera, odgovor Kraljeva je odmah uslijedio
Na Maksimiru mogu zadovoljno trljati ruke