Charles Leclerc na Zandvoortu

Nastavak sezone u kišnim uslovima

Norris ispred Verstappena na prvom treningu u Zandvoortu

Edah Hasanspahić

Prvi trening za VN Nizozemske donio je neizvjesnu borbu na mokroj stazi, gdje su vozači morali pokazati izuzetnu vještinu i prilagodljivost. Kiša i snažan vjetar postavili su teške izazove, ali su na kraju najbrži bili Lando Norris i Max Verstappen.

Neposredno prije početka prvog treninga, vremenski uslovi na stazi Zandvoort bili su daleko od idealnih. Temperatura staze iznosila je 21 stepen, dok je temperatura zraka bila 20 stepeni. Iako se te brojke čine standardnim, snažan južno-zapadni vjetar brzine 6.6 m/s značajno je otežavao vozačima kontrolu nad bolidima.

Stake F1 tim je priredio iznenađenje za prvi trening, zamijenivši Valtterija Bottasa mladim Robertom Shwartzmanom. Ova zamjena je unijela dodatnu dozu neizvjesnosti u tim i izazvala mnoge reakcije pred početak sesije.

Kiša koja je počela padati neposredno prije starta te je natopila stazu, dodatno otežavajući zadatak vozačima. Zbog tih uslova, svi su bili izuzetno oprezni u svojim uvodnim krugovima, svjesni opasnosti koje donosi mokra staza.

U prvih nekoliko minuta treninga, samo osam vozača je izašlo na stazu, ali su se brzo povukli u garaže nakon što su osjetili kako klizav teren postaje previše opasan.

Nakon kraće pauze, Charles Leclerc je prvi odlučio da se vrati na stazu, zabilježivši prvi mjerljivi krug s vremenom od 1:26.111. Ovaj trenutak označio je početak intenzivnije akcije na stazi.

Iako su vozači ponovo izašli na stazu, mnogi su i dalje bili oprezni, brzo se vraćajući u garaže bez zabilježenih vremena. Napetost u isčekivanju promjene uslova na stazi se samo povećavala.

Na polovini sesije, Max Verstappen i Esteban Ocon prvi su odlučili uzeti intermediate pneumatike, što se pokazalo kao hrabar potez. No, Verstappen nije imao sreće, nakon izlaska okrenuo se na stazi. Ubrzo nakon toga, uspio je popraviti svoje vrijeme i zabilježiti krug od 1:21.300s.

Nedugo zatim, George Russell je nadmašio Verstappenovo vrijeme, postavljajući krug od 1:20.444s, što je pokazalo da se staza počela sušiti i da vozači mogu početi voziti agresivnije.

Kako je vrijeme odmicalo, uslovi na stazi su se poboljšali, a sa njima i vremena vozača. Lando Norris je preuzeo vodstvo s vremenom od 1:20.392s, dok su dijelovi staze već bili gotovo potpuno suhi.

Nakon kratke pauze, vozači su se vratili na stazu s mekim pneumaticima, što je bio jasan znak da su se uslovi značajno poboljšali. Borba za najbolja vremena se ponovo rasplamsala.

U završnih 12 minuta sesije, Lando Norris je nastavio s izuzetnom brzinom, zabilježivši vrijeme od 1:17.367s i zadržavši vodeću poziciju. George Russell je zaostao pola sekunde, zauzevši drugo mjesto.

Kako su se vozači smjenjivali na vrhu poretka, činilo se da će svaka greška biti odlučujuća. Ipak, u samom finišu, Lando Norris je bio brži od Maxa Verstappena za dvije desetinke, postavivši najbolje vrijeme od 1:12.232s.

Lewis Hamilton je završio na trećem mjestu, ali se žalio na gužvu tokom svog brzog kruga, što je vjerovatno uticalo na njegov konačni rezultat. Uprkos tome, uspio je završiti ispred Carlosa Sainza, koji je, uz svog timskog kolegu, jedini koristio medium pneumatike.

George Russell je završio kao peti, a iza njega su se plasirali Alexander Albon, Oscar Piastri, Nico Hulkenberg, Kevin Magnussen i Guanyu Zhou. Svi su pokazali solidne performanse u teškim uslovima, ali nisu mogli parirati Norrisu i Verstappenu.

Rezultati prvog slobodnog treninga u Zandvoortu:

Prvi trening za VN Nizozemske donio je mnogo uzbuđenja, a vremenski uslovi su imali ključnu ulogu u konačnim rezultatima. S promjenljivim uslovima koji su i dalje na horizontu, naredne sesije obećavaju još više neizvjesnosti i uzbuđenja na stazi Zandvoort. Drugi slobodni trening zakazan je danas za 16 časova!

Oglasi

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.