U posljeratnom periodu svjedoci smo pljačkanja bh. sporta na sve moguće načine, ali da se u otvoreno inkasiranje znoja naših najboljih sportista uključi i najjača državna kompanija – to se teško moglo očekivati.
Naime, prije nekih desetak dana širom Bosne i Hercegovine osvanuli su plakati kojima BH Telecom poziva građane da se učestvuju u nagradnoj igri u kojoj je glavna nagrada put u Peking na Olimpijadu 2008. Kampanja se proširila i u dnevnim novinama, kao i putem TV spotova. Uz poziv kroz sve medije stoji i veliki zaštitni znak olimpijskih igara, a podloga je napravljena od zvaničnih piktograma koji obilježavaju sportske discipline u kojima će se takmičiti u Pekingu.
Istini za volju na reklami je označeno i prisustvo Samsunga, oficijelnog sponzora Olimpijade, obzirom da se nagrade dobivaju kupovinom jednog od Samsung telefona, ali da li to znači da trebamo očekivati olimpijske krugove na reklami za svaku radnju u kojoj se ovi telefoni prodaju?
Još prije sedam dana iz krovne kuće bh. sporta upućeno je protestno pismo BH Telecomu, međutim, nikakav odgovor nije stigao. SportSport.ba dobio je komentar Nađe Lutvikadić, portparola BH Telecoma o ovom slučaju:
“Olimpijada je opšte dobro i brand koji pripada svima.”, u zabludi je Lutvikadićka. “To je planetarni događaj i svi imaju pravo da ga koriste.”
Nešto kasnije, nakon što je prevaziđeno prvobitno iznenađenje zbog poziva novinara SportSport.ba, dobili smo i slijedeći zvaničan odgovor:
“BH Telecom i Samsung zajedno organiziraju nagradnu igru i marketinšku kampanju “Sa BH Telecomom i Samsungom na Olimpijadu“, a agencija koja zastupa Samsung je zadužena za izradu reklamnog materijala. To je u stvari Samsungova kampanja, a kako je Samsung stvarni sponzor olimpijade, na tom materijalu mogu stajati olimpijski simboli te se može koristiti pridjev „olimpijski“.
Ovdje smo već izašli iz domena zablude i polako krenuli ka neistinitim informacijama, jer na zvaničnom sajtu BH Telecom stoji i pravilnik nagradne igre, a u njegovom prvom članu piše:
“Nagradnu igru „Sa BH Telecomom i Samsungom na Olimpijadu“ organizira i provodi BH Telecom d.d. Sarajevo, Obala Kulina bana 8, 71000 Sarajevo (u daljem tekstu i kao: Organizator)”
također, u pravilniku stoji i ovaj član:
SVRHA TAKMIČENJA: Promoviranje usluga BH Telecoma, promocija nove ponude asemblirane usluge BH Mobile i potvrda liderske pozicije na bh. tržištu. (čitav pravilnik pogledajte OVDJE)
Na kraju, na pitanje da li BH Telecom misli obustaviti marketinške aktivnosti ako OK BiH ostane pri tvrdnji da je korištenje simbola i naziva ilegalno, PR odgovara da neće "jer je kampanja pri kraju".
Da li je kićenje tuđim perjem protuzakonito ili samo nemoralno?
I dok naši malobrojni olimpijci u Peking putuju sa 40 KM dnevnog džeparca, neko će lijepo profitirati od njihovog znoja. Revoltiran ovakvim pristupom OK BiH je na osnovu zahtjeva i preporuke Međunarodnog olimpijskog Komiteta, a na osnovu medjunarodnih prava, pokrenuo akciju zaštite prava i korištenja simbola olimpijskog pokreta (kao što je olimpijski znak koji stoji sam, riječ “olimpijski”, amblem Nacionalnog olimpijskog Komiteta, amblem i maskota domaćina olimpijskih igara, olimpijski kipovi, olimpijskih simbola kao sto je vatra, slogan CITIUS – ALTIUS – FORTIUS u orginalu i prevodu itd). Ova akcija je pokrenuta sa ciljem zaštite privilegija kompanija koje su prepoznale važnost društvene odgovornosti i direktno pomažu olimpijski tim i sportiste, te sprečavanja daljnje zloupotrebe kreiranja impresije da neko podržava olimpijski pokret.
U OK BIH ističu da je korištenje prepoznatljivih olimpijskih obilježja ili olimpijskih slikovitih prikaza je zabranjeno osim onim firmama koje su zakupile prava za razvoj oficijelne suradnje sa Medjunarodnim Olimpijskim Pokretom ili sa Nacionalnim olimpijskim Komitetom tj konkretno sa OKBiH.
Nastojanja oficijelnih olimpijskih sponzora su vitalna za održavanje olimpijskih igara. Ovo znači da oni podržavaju svaki nacionalni olimpijski tim, olimpijske igre i da su se snažno posvetili cijelom olimpijskom pokretu.
Pa ipak, neke firme koriste olimpijske ambleme i simbole bez odobrenja i time nastoje uvjeriti olimpijske pobornike da su oficijelno povezani sa olimpijskim igrama.
Marketing iz zasjede
“Ovakva vrsta Ambush Marketinga - MARKETINGA IZ ZASJEDE" je nepoštena prema sportistima, oficijelnim olimpijskim sponzorima i olimpijskom pokretu u cjelini – zapamtite, oni su ti koji čine olimpijske snove mogućim. Molimo Vas da pokažete svoje poštovanje prema oficijelnim olimpijskim sponzorima i podržite samo one koji ulažu istinske napore.”, kažu u Olimpijskom komitetu BiH.
Šta je Ambush Marketing?
Termin "Ambush Marketing" (Marketing iz zasjede) uključuje bilo kakav planirani ili neplanirani pokušaj od treće strane da kreira, direktno ili indirektno, lažnu ili ne autorizovanu komercijalnu vezu sa olimpijskim pokretom ili olimpijskim igrama sa ciljem prepoznavanja i dobijanja beneficija koje se odnose na olimpijske sponzore .
U proteklim godinama je zapaženo da ambush marketing ima tendenciju rasta u periodu pred i za vrijeme Olimpijskih Igara.
Kompanije provode aktivnosti ambush marketinga u glavnom iz sljedećih razloga:
- Da bi ostavili dojam da su oni olimpijski sponzori,
- Da bi zbunili javnost u smislu ko je stvarni sponzor.
Predsjednik OK BiH gdin. Siniša Kisić je danas izjavio da svi treba da uzmu učešće, u okviru svojih mogućnosti, kako bi osigurali da se samo oficijelni sponzori povezuju sa olimpijskim igrama.
„Važno je da zaštitimo naše partnere koji omogućavaju da Igre budu stvarnost. Olimpijski sponzori ne osiguravaju samo financijsku podršku Igrama, nego osiguravaju vitalne proizvode i usluge za određene dijelove Igara. Naši sponzori pomažu našim sportistima u njihovim pripremama za takmičenja na Olimpijadi. One firme koje tvrde da su olimpijski sponzori, a koji to nisu, čine štetu i vrijeđaju Igre i naše sportiste."
“Naši sponzori takođe pomažu u promociji unikatnih vrijednosti olimpijskih Igara. Vrijednosti prijateljstva i poštivanja i fer pleja i učešća. Ovo su vrijednosti koje inspirišu sportiste cijelog svijeta da se takmiće i budu olimpijci. Potrebno je da budemo sigurni da naša omladina nastavlja da sanja i bude inspirirana olimpijskim igrama. To ne možemo postići bez podrške naših sponzora.", rekao je Kisić.
Promo
Pharma Classic iz Zagreba šampion je petog turnira
Spektakularan 3x3 turnir Mozzartbet tour Republike Srpske u Novom Gradu
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.
Popularno
Nije se dugo čekalo na reakciju
Ponižen je! Vučić poslao nikad žešču prijetnju čuvenom srpskom košarkašu: "U roku od sat mogu da..."
Navijačka grupa se zove Torcida
Ponoćna akcija Albanaca u "srcu Srbije", više neće da trpe, poruka je žestoka: "Na vrata smo vam..."
Navijači Zvezde bijesni na njega
Đoković nije jedini, Vučić iz Srbije otjerao i košarkaša Crvene zvezde: Zna se zašto ih je odbio!
Košrkaš je javno prozvao Srbiju
Vučić opravdano strahuje! Simanić nikad neće zaboraviti šta mu je uradio Đoković: "Jutros mi je..."
Kako su završili, tako je počelo
Beograd i Srbija večeras na Marakani gledaju tužnu sliku srpskog fudbala
Pomaže Rossonerima i van terena