Najava novog sprint vikenda
VN SAD: Može li Lando Norris srušiti Verstappenovu dominaciju u Texasu?
Veličanstvena završnica Formule 1 započinje sa tri vezana trkačka vikenda, prva od tri je VN Amerike u Texasu na stazi u Austinu.
Devetnaesti trkački vikend Formule 1 ove sezone donosi nam i prvi od tri preostala sprint vikenda, u kojem će Lando Norris imati priliku za osvajanjem dodatnih bodova u borbi sa Maxom Verstappenom.
Pa prvenstveno da se podsjetimo bodovanja. Pobjeda na glavnoj utrci donosi 25 poena, uz dodatni poen za najbrži krug, što ukupno iznosi 26 bodova koje vozači mogu osvojiti u nedjelju.
I naravno priča o sprintu, koja ove godine postaje zanimljiva jer pobjednik nosi dodatnih osam poena u šampionatu.
Zašto pišem o ovome? Odgovor je jednostavan, tri pobjede na tri sprint utrke donosi 24 poena, te uz 76 poena iz glavne utrke pruža priliku Landu Norrisu u borbi za titulu.
Stanje u šampionatu je sljedeće, prvi je Max Verstappena sa 331 poena, ali i bez pobjede još od VN Španije. Iza njega nalazi se Lando Norris sa 279, da budem konkretan, u ovom trenutku razlika je 52 poena što je dovoljno blizu da ugrozi Nizozemca.
Iza njih sa 245 poena nalazi se, vozač Ferrarija, Charles Leclerc, te Norrisov timski kolega, Oscar Piastri sa 237 poena.
No, da krenemo redom, Circuit of The Americas u Austinu potpuno je nova staza na kojoj se vozi od 2012. čime je Texas postao domaćin dugo očekivanog povratka Formule 1 u Sjedinjene Američke Države.
Krajem 2011. godine, neslaganje oko ugovora između vlasnika staze i Berniea Ecclestonea gotovo je ugrozilo održavanje utrke, ali je ona ipak ostala u kalendaru za 2012. godinu.
Uzbudljiv start osigurava uzbrdica od startne linije do prvog, sporog zavoja. Konfiguracija staze je inače inspirisana slavnim trkaćim stazama kao što su Silverstone (kombinacija zavoja Maggotts, Becketts i Chapel), Istanbul Park (čuveni zavoj broj 8) i Hockenheim (zadnji sektor).
Kapacitet staze iznosi 120.000 gledatelja, a ova moderna staza postala je pravo utočište za Formulu 1 u Sjedinjenim Američkim Državama, gdje inače dominiraju ovalne staze. Ulične staze poput Infineon Racewaya, Watkins Glena i Laguna Sece nisu prilagođene za najbrža vozila svijeta.
Momčadi Formule 1, naročito fabričke, dugo su zagovarale povratak na važno američko tržište, otkako je 2008. godine Velika nagrada SAD-a izostala iz kalendara.
Tvorac staze je Tavo Hellmund, uz neizbježne dorade Hermanna Tilkea. Inspiraciju je crpio iz nekoliko poznatih F1 staza, ali je ujedno stvorio nešto novo. S-zavoji u prvom sektoru podsjećaju na legendarne zavoje Maggotts i Becketts na Silverstoneu, dok trostruki zavoj evocira Istanbul Park, a završni dio staze ima elemente Hockenheim arene – sve to u jednoj uzbudljivoj konfiguraciji u smjeru suprotnom od kazaljke na satu.
Iako staza sadrži dva pravca, od kojih je jedan vrlo dug, posebno u drugom sektoru, momčadi biraju postavke s puno downforcea zbog brzih zavoja, prvenstveno u prvom i na početku drugog sektora. Prvi sektor počinje strmom uzbrdicom ka lijevom oštrom zavoju, nakon čega slijedi nizbrdica i niz brzih i srednje brzih zavoja koji podsjećaju na Suzuku i Silverstone. Drugi sektor također uključuje ove zavoje, a nakon sporog lijevog zavoja dolazi najduži pravac i prva DRS zona, koja završava opet sporim lijevim zavojem.
Posljednji sektor sastoji se od sporih zavoja, uključujući trostruki brzi desni zavoj, koji podsjeća na kraću verziju slavnog zavoja broj 8 na Istanbulskoj stazi. Spori lijevi zavoj vodi na startno-ciljnu ravninu, gdje se nalazi i druga DRS zona.
Osim potisne sile (downforce), za ovu stazu je ključna okretnost i stabilnost prilikom promjene smjera, posebno u brzim zavojima u prva dva sektora. Dobra trakcija je također bitna jer neki od ključnih zavoja su spori zavoji koji vode na duge pravce. Kočnice nisu previše opterećene zbog samo jednog veoma dugog pravca, a uzbrdica na startno-ciljnoj ravnini smanjuje vrijeme kočenja, što smanjuje i opterećenje kočnica.
Gledajući karakteristike staze, favorit bi trebao biti Red Bull i Max Verstappen, budući da historija pokazuje da je Red Bullov bolid kao stvoren za ovu stazu. To potvrđuje i činjenica da Verstappen od 2021. godine nije izgubio na ovoj stazi, upisavši tri uzastopne dominantne pobjede.
Međutim, nakon impresivnih pobjeda u Singapuru i Azerbajdžanu. Gdje su se na najveću stepenicu podijuma penjali kako Oscar Piastri, tako i Lando Norris. Momentum je na strani vodeće ekipe u šampionatu, McLarena. Razlika u kontruktorima iznosi 41 poen. I zaista ne možemo reći sa sigurnošću ko je glavni favorit.
Posebno kada obratimo pažnju i na Ferrari. Tifozi na ovoj stazi nisu slavili još od 2018. godine. Kada je svoju posljednju pobjedu u Formuli 1 upisao legendarni Kimi Räikkönen.
U zadnje tri utrke, Ferrari je zabilježio jednu pobjedu, ali su relativno bili najbliži McLarenu i u preostale dvije. U Azerbajdžanu jeftina odbrana Leclerca ostavila je Monegašanina bez šanse za pobjedu, iako je imao bolid sposoban za borbu. Dok je nesreća u kvalifikacijama tokom VN Singapura onemogućila ekipi da pokažu prave performanse na utrci.
S druge strane, ne smijemo zaboraviti ni na Mercedes. Njemačka ekipa u Ameriku dolazi s novim paketom nadogradnji.
Tehnički direktor Mercedesa, James Allison rekao je da će nadogradnje biti ključne u smanjenju otpora zraka, što bi trebalo poboljšati brzinu na pravcima.
Ove promjene nisu samo reakcija na dosadašnje rezultate, već su strateški dio plana da Mercedes završi sezonu na visokom nivou.
Allison je naglasio da su unapređenja pripremljena s ciljem da tim održi tempo u završnim trkama, uključujući i izazovne staze poput Interlagosa i Yas Marina.
Ne smijemo zaboraviti ključni trenutak za Mercedes ove sezone, koji se desio na Velikoj nagradi Španije. Tada su uveli značajne aerodinamičke nadogradnje koje su im omogućile bolju stabilnost i brže krugove. Te promjene rezultirale su s tri pobjede i nekoliko podijuma, što je ekipi dalo novi zamah u borbi za vrh. Sigurno je da u Mercedesu vjeruju da će i s novim paketom nadogradnji ponoviti taj uspjeh.
Pored tehničkih unapređenja, važna komponenta strategije za Veliku nagradu Amerike bit će i odabir guma.
Pirelli je za ovu utrku pripremio C2, C3 i C4 komponente, a očekuje se da će većina timova odabrati strategiju s jednim stajanjem.
Trkački vikend počinje u petak, a zbog sprint formata na programu je samo jedan trening, koji će se održati od 19:30h. Istog dana, zakazane su i sprint kvalifikacije za 23:30.
Subota, 19. oktobra, donosi nam sprint utrku koja počinje u 20:00, dok će se kvalifikacije za glavnu utrku održati sa subote na nedjelju, počevši u 00:00.
Glavna utrka zakazana je za nedjelju, 20. oktobra, s početkom u 21:00.
Promo
Oglasi
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.
Popularno
Rossonerima baš sada treba
Modrić čelnicima Milana preporučio svog prijatelja, odmah su krenuli po njega: "On je zvijer"
Navijači u službi politike
Ponoćni marš nadomak Srbije, počela je invazija nabrijanih Albanaca: "Dolazi vam kraj!"
Slavni fudbaler se oglasio pismom
Crna nedjelja za režim, pao je prvi veliki grad! Vidić srušio Vučića: "Vidim Srbiju koja se..."
Željezničar - Kopar 1:1
Pravda je zadovoljena: Boljević ušao i "zapalio" Grbavicu u 96. minuti!
Oglasio se poznati reditelj