Šta su spremili za 2025. godinu?
Analiza Mercedesovog novog bolida: W16 je zasnovan na Red Bullovoj filozofiji? · Komentar
Mercedes se prošle godine suočio s velikim oscilacijama u performansama, ipak od W16 očekuju stabilnost.
Njemački tim iza sebe ima tri turbulentne godine u novoj eri tehničkih pravila, a bolid W15 bio je najbolji od dosadašnjih – ali i dalje nedovoljno konzistentan.
Iako su ostvarili najviše pobjeda od 2021., završili su tek četvrti u poretku konstruktora, daleko iza Red Bulla, Ferrarija i McLarena.
Najveći problem prošlogodišnjeg bolida bila je osjetljivost na temperaturu i podlogu.
U hladnijim uslovima s glatkom stazom, Mercedes je bio konkurentan.
No, u većini slučajeva mučili su se s pregrijavanjem guma, što je rezultiralo nepredvidivim performansama za Russella i Hamiltona.
Mercedes je tokom zime prošao kroz temeljitu analizu i pokušao eliminisati sve greške iz prethodnih sezona.
Bolid vizuelno donosi značajne promjene, a neka aerodinamička rješenja su potpuno redizajnirana.
Prednje krilo je evolucija koncepta iz prošle godine, s dugim drugim elementom koji se izdužuje prema graničnim pločama. Treći i četvrti elementi su kraći, a dodatna ploča s finim detaljima pomaže u kontroli zračne struje oko prednjih točkova kako bi se smanjio negativan utjecaj na pod.
Tim je ostao pri push-rod prednjem ovjesu, iako su pozicije elemenata ovjesa revidirane. Nema vidljive prilagodljive gornje vilice koja je prošle godine omogućavala dvije različite pozicije stražnjeg kraka.
Najveće promjene dolaze sa stranicama bolida – i da sada je i defnitivno Mercedes prešao na filozofiju sličnu Red Bullovoj, s podijeljenim usisnicima.
Prvi je smješten u podrezani dio ispod bočnih stranica, dok se drugi nalazi uz šasiju.
Ovakva filozofija omogućava izraženiji podrezan oblik popularnih 'sidepoda', što poboljšava protok zraka oko i ispod bolida.
Pod za sada izgleda slično onom s kraja prošle sezone, ali sigurno krije inovacije koje će se vidjeti tek na stazi.
Stražnji dio bolida također donosi poboljšanja – oblik poklopca motora je djelimično vraćen na koncept iz 2023., ali s blažim linijama koje se prilagođavaju ovjesu.
U novoj sezoni očekuje se i debi novog vozača Andree Kimi Antonelliija, za mladog Italijana najvažnije je da dobije predvidljiv bolid.
Mercedes zna da bi nepredvidivo ponašanje moglo otežati njegov razvoj, pa je stabilnost ključna.
Russell preuzima vodeću ulogu u razvoju, a poznato je da nije neko ko će šutjeti ako bolid ne bude na nivou.
Mercedesu će ipak nedostajati Hamiltonov instinkt i povratne informacije, pa će sada Russell morati popuniti tu prazninu.
Sve promjene na W16 ukazuju na ozbiljan napredak, ali ključ će biti njegova konzistentnost.
Ako Mercedes uspije eliminisati oscilacije u performansama, može se nadati povratku u borbu za pobjede.
Promo
Pharma Classic iz Zagreba šampion je petog turnira
Spektakularan 3x3 turnir Mozzartbet tour Republike Srpske u Novom Gradu
Oglasi
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.
Popularno
Kakve riječi teniske ikone
Vučić je čuo, Srbija je čula: Novak Đoković iz Londona poslao poruku za sva vremena!
Šef Plavih poprilično jasan
Admir Adžem očitao lekciju igraču Željezničara kratkog fitilja: "Nisi iznad tima"
Oglasio se poznati reditelj