Fabio Quartararo (EPA)

Yamaha traži spas u promjenama motora

Quartararo otkriva ključnu slabost: V4 motor mogao bi spasiti sezonu

Edah Hasanspahić

Fabio Quartararo, svjetski MotoGP prvak iz 2021. godine, u Brnu je još jednom osjetio granice trenutne Yamaha mašine.

Iako je u kvalifikacijama izborio start s treće pozicije, u Sprintu je završio peti, dok je u glavnoj trci bio šesti.

U oba navrata bio je manje od sekunde iza vozača, ali jednostavno nije imao oružje za napad.

Quartararo je jasno istakao da glavni problem leži u kočenju – i to u samoj konfiguraciji motora.

"Kada sam iza nekoga, oni koče s oba točka, mi kočimo samo s prednjim", rekao je Fabio.

Zbog toga mora kočiti 20 metara ranije nego rivali, što u grupnim duelima pravi ogromnu razliku.

S druge strane, konkurenti koji koriste V4 motore – poput Ducatija, Aprilije i KTM-a – mogu ravnomjernije rasporediti silu kočenja.

Francuz je objasnio da Yamaha ima jako prednje kočenje, ali godinama pati u radu sa zadnjim dijelom motora.

"Izgleda da je stvar u motoru. S V4 izgleda kao da je mnogo lakše koristiti oba točka pri kočenju", kazao je.

Njegov osjećaj da je problem mehaničke prirode pojačan je vožnjama protiv različitih šasija koje koriste isti V4 raspored.

"Ne znam tačno jer nisam inženjer i nikad nisam vozio V4, ali Ducati ima jednu šasiju, KTM drugu, Aprilia treću – i svi imaju V4 motor", rekao je.

"Mi gubimo na istim mjestima protiv svih njih, pa mislim da je do motora."

Quartararo je trenutno deveti u ukupnom poretku i priznaje da Yamaha ima sve veće probleme u borbi unutar grupe vozača.

"Kada sam sam na stazi, mogu voziti po svom ritmu i granicama. U grupi gubimo mnogo – na zadnjem prianjanju, zatim snazi, zatim aerodinamici…"

"Ali naporno radimo da se poboljšamo u mnogim područjima", dodao je.

Rješenje bi mogao biti novi Yamaha V4 motor, koji je trenutno u razvoju i koji bi, prema očekivanjima, trebao prvi put biti testiran u Misanu u septembru.

Test vozači poput Augusta Fernandeza, Andrea Doviziosa i Cala Crutchlowa već rade na pripremama novog agregata.

Ako se pokaže konkurentnim, Yamaha planira dati Fernandezu priliku za wild-card nastup s V4 motorom još ove sezone.

Ukoliko rezultati budu obećavajući, Quartararo bi mogao dobiti priliku da s V4 motorom nastupa tokom 2026. – posljednje godine važećeg 1000cc formata.

Oglasi

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.