Niz prednosti u odnosu na motore s unutrašnjim sagorjevanjem
Servisiranje električnih automobila
Plugin hibridni i električni automobili su priličan novitet na bosanskohercegovačkom tržištu te zbog toga njihovo održavanje i servisiranje predstavlja nepoznanicu većini potencijalnih kupaca vozila sa ovakvim pogonom.
„.Ono što će zasigurno obradovati sadašnje ali i buduće vlasnike električnih vozila Volkswagen grupacije je upravo njihovo održavanje. Nova generacija potpuno električnih vozila održava se u intervalima od 2 godine, bez ograničenja pređenih kilometara. Održavanje se vrši po „ček-listi“ prilagođenoj svakom od modela. Obzirom da ovakva vrsta vozila ne koristi ulje niti su im potrebni prateći rezervni dijelovi za ovakvu upotrebu, održavanje električnih vozila je u mnogome povoljnije nego kod vozila sa konvencionalnim motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem.“, ističe Jasmin Lučkin, projekt menadžer za elektromobilnost u kompaniji Porsche Bosna i Hercegovina.
„Kada je servisiranje Plugin vozila u pitanju, ono se razlikuje od servisiranja električnih vozila, prvenstveno zbog toga što se u ovakvim vozilima nalazi potpuno konvencionalni motor SUS (sa unutrašnjim sagorijevanje) pa se iz tog razloga moraju i održavati po propisanim pravilima za servisiranje vozila sa unutrašnjim sagorijevanjem. Električni dio ovakvih vozila- Plugin, se prilikom servisiranja samo pregledava (dakle ne mijenjaju mu se komponente). Jednako kao i kod električnih vozila, diskovi i disk pločice se manje troše jer prilikom kočenja vozilo ulazi u tzv. rekuperacijski mode odnosno na taj način se vozilo „puni“ (stvara se energija za pogon vozila). Garancija litijum-jonskih baterija u električnim vozilima je 8 godina ili 160.000 km, pri čemu proizvođač garantuje da njen kapacitet i nakon tog perioda neće biti manji od 70%.“ dodaje Lučkin.
Usprkos činjenici da je servisiranje električnih vozila Volkswagen grupacije još jedan u nizu prednosti za vlasnike ovakvih vozila, ono zahtjeva od servisnog osoblja poseban nivo znanja i obučenosti, specijalne alate i posebnu opremu koja ne provodi elektricitet.
„U Volkswagen grupaciji postoje 3 nivoa obučenosti:
- prvi nivo obuhvata edukaciju cjelokupnog osoblja ovlaštenog partnera: od autopraonice do servisnog salona, svaki uposlenik je morao proći tu edukaciju
- drugi nivo obuke nosi naziv „Visokonaponski tehničar“, i ovakvoj vrsti obuke prisustvuju osobe koje uz dobiveni certifikat nakon obuke mogu dovesti vozilo u beznaponsko stanje i izvršiti demontažu kako baterije tako i ostalih električnih komponenti.
- krajnja stepenica koja je ujedno i najviši stepen obrazovanja/obučenosti uključuje tzv. „Visokonaponske eksperte“ koji su u biti osobe koje mogu izvršiti popravku same baterije i dovesti je u ispravno stanje.
Naši servisni partneri su obučeni i certificirani i mogu izvršiti bilo kakvu opravku ili pregled električnih vozila kako naših kupaca, tako i vozila koja se nađu u proputovanju kroz našu zemlju.“ ističe Lučkin.
Sva oprema koja se koristi za servisiranje električnih vozila je strogo propisana i certificirana od strane proizvođača, i samo uz posjedovanje ovakve opreme servisi mogu ispravno i kvalitetno izvršiti pregled i popravku električnih vozila.
Par savjeta i preporuka proizvođača za vlasnike električnih vozila:
- usprkos dužem vremenu punjenja, obzirom da je riječ o litijum-jonskoj tehnologiji, isplativije je koristiti AC punjače zbog niže temperature punjenja što baterijama produžava životni vijek,
- zbog dugotrajnosti baterije, Volkswagen grupacija savjetuje da se kapacitet baterije drži u intervalu 30 do 70%, a u slučaju punjenja do punog kapaciteta (100%) da se što prije krene sa trošenjem energije.
Punjenje električne baterije u vozilima nije više problem obzirom da je Porsche BH u Bosni i Hercegovini instalirao preko 100 električnih punionica, ali i zbog činjenice da se električna vozila mogu puniti i strujom koju koristimo u domaćinstvima pri čemu se ostvaruju značajne uštede i bilježi mala cijena eksploatacije vozila.
Promo
Đacima OŠ Sveti Sava stigla novčana donacija za obnovu učionice
Za novu školsku godinu: Donacija iz Mozzarta osnovcima u Trnovu
Oglasi
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.
Popularno
Džikić je poznat po mislu za ironiju
"Ja sam Srbin, to je zemlja inače poznata po savršenom miru i strpljenju"
Očito je zadovoljan saradnjom u redovima Zmajeva
Adis Bećiragić u svoj klub doveo reprezentativca Bosne i Hercegovine! · Zvanično
Smatraju da im je on sve "izbaksuzirao"
Srbi su našli krivca za poraz na Eurobasketu, region "cirkuza" sa izjavom Aleksandra Vučića
Specijalni pred novom avanturom
Mourinho prodao čast zbog novca, izbor novog kluba sve govori: "Bijedniče, zar ćeš tamo otići?"
Želju mu nije mogao ispuniti