Da li ste znali...

da izgled arhiva možete prilagoditi na brzi ili opširni pregled prema vašim željama koristeći dugme u gornjem desnom uglu ?

×
Magazin

Za spas tjelesne forme: Namirnice koje ubijaju žudnju za slatkim

Spasonosni izbor

Određene zdrave namirnice mogu "smiriti" jaku želju za slatkišima i tako pomoći zaustavljanju strmoglavog uništenja ne samo tjelesne forme i nabacivanju velikih masnih naslaga, već i spasiti zdravlje i prevenirati razvoj cijelog niza teških zdravstvenih stanja, a iza kojih stoji upravo obilna konzumacija šećera.

Kako bi zaustavili jaku žudnju za slatkišima, trebalo bi pojesti neku od pet namirnica koje ćemo preporučiti u nastavku, i tako stvari staviti pod kontrolu.

Jabuke

Jabuke su vjerovatno najbolje voće na zadatku suzbijanja želje za slatkim. S pretpostavkom da se dobro operu, nema potrebe ni da se gule jer oguljina jabuka izrazito je bogata vlaknima i pomaže reduciranju gladi. Kada god se pojavi žudnja za slatkišima, jedna jabuka bi mogla na zdrav način riješiti problem, unijeti vitamine u organizam i spasiti ga od pošasti zvana šećer.

Paradajz

Paradajz je jako efektan u borbi protiv ovisnosti o šećeru jer ima visok udio triptofana, supstance koju tijelo prerađuje u serotonin. Također je bogat mineralom hromom, koji reducira jaku žudnju za hranom i reguliše holesterol i glukozu u krvi.

Kukuruz

Posebno kada je kuhan, kukuruz odlično suzbija želju za slatkišima. Bogat je antioksidansima, vitaminima, mineralima i dijetalnim vlaknima, pa pomaže i držanju apetita pod kontrolom.

Slatki krompir

Povrće kog je nažalost teže naći na našim prostorima, u svijetu fitnessa uvijek spada među najpoštovanije. I u pogledu borbe protiv jake želje za slatkišima slatki krompir radi odličan posao. Zadovoljava potrebu tijela za slatkim, te unosi u organizam mnogo vitamina C, E i B6.

Cimet

Slavni začin kojim se moguće boriti protiv niza oboljenja, pa čak i brzo spuštati visok krvni pritisak. Cimet prevenira iznenadne skokove nivoa glukoze, što smanjuje i želju za unosom šećera u organizam.

Za spas tjelesne forme: Namirnice koje ubijaju žudnju za slatkim
Magazin

Tuširanje ledenom vodom - Zašto je odlično?

Tri najveća razloga

Hladne kupke su bile poznate i drevnim narodima koji su hladne bazene smještali u centralne dijelove svojih javnih kupatila. U stvari, oni su više cijenili hladnu vodu od vruće, jer je bilo lakše zagrijati nego ohladiti u vremenima u kojima nije bilo zamrzivača i sistema hlađenja.

Praksu tuširanja hladnom vodom mnogi su prepoznali kao genijalnu kratku aktivnost koja donosi brojne beneficije. Sportisti elitnog nivoa te beneficije nikako ne propuštaju, a kako bi i ostali ljudi shvatili o čemu se radi i razmislili o tome da se i sami počnu navikavati na tako nešto, u nastavku navodimo tri najveća razloga i beneficije koje nosi ledeno tuširanje.

1. Pokreće metabolizam

Tuširanje hladnom vodom pokreće metabolizam, jednostavno jer tijelo počinje topiti rezerve masnih naslaga da bi se zagrijalo i to je proces poznat pod imenom termogeneza. Istraživanje iz 2014. godine jasno je prikazalo o čemu se radi, budući da su izvučeni dokazi da tuširanje sa vodom temperature 14°C povećava stopu metabolizma za čak 350 posto.

2. Može pokrenuti lučenje testosterona

Brojne su naučne studije potvrdile vezu između hladnih tuširanja i visokih nivoa testosterona. Objašnjenje za to je prilično jednostavno, jer su druga istraživanja dokazala da testisi funkcionišu optimalno na nižim temperaturama. Čak i drevni Grci su primijetili razliku između ljudi sa Mediterana i iz Skandinavije, u smislu da su hladnije temperature djelovale tako da su ljudi sa sjevera veći i imaju dlakavija tijela. Tuširanje hladnom vodom reducira kortizol, koji inače negativno djeluje na testosteron, te aktivira parasimpatetički nervni sistem, a koji pomaže postizanju dubljeg sna.

3. Ledeni tuš je fenomenalan način početka dana

Zvuči kontradiktorno da nešto što pomaže spavanju isto tako može biti odlično i za razbuđivanje, ali na tuš hladnom vodom treba gledati kao na trening. Stimuliše otpuštanje hormona endorfina, stimuliše krvotok, pokreće metabolizam ubrzavaju otkucaje srca, aktivira nervni sistem, te pojačava konekciju uma i tijela. Rutina jutarnjeg tuširanja hladnom vodom rezultira mnogo većom oštrinom uma ujutro, a što su sve više nego dovoljni razlozi da i sami probate kako djeluje.

Tuširanje ledenom vodom - Zašto je odlično?
Magazin

Razlozi zašto ne uspijevate napraviti mišiće

Mislite da ste hardgaineri

Mnogo je onih koji su već odavno ubijeđeni da su "hardgaineri", odnosno osobe kojima je jednostavno preteško nabaciti kilograme i povećati mišićnu masu. Većina takvih osoba zna osnovne procesa koje bi trebale biti ispoštovane za postizanje rezultata, ali nešto ipak ne štima.

Obično se radi o nekoj od pet najčešćih grešaka, na koje ćemo pokušati skrenuti pažnju kako bi razbili mit o svom statusu hardgainera i konačno počeli napredovati.

1. Ne trenirate u pravom smislu riječi

Greška "broj 1" koja stoji iza neuspjeha je ta što većina vježba, ali ne trenira. Drugim riječima, previše mlako i neozbiljno pristupa procesu kroz koji se istinski napreduje tek kada se počne ozbiljno približavati granicama krajnjih sposobnosti tokom izvođenja svake vježbe. Za povećanje mišićne mase potrebno je stalno koristiti progresivno opterećenje, odnosno povećavati radne težine svakoga puta kada se s određenom težinom mogne bez problema napraviti više od 10 ponavljanja.

2. Ne silazite sa trake

Kada god vide mršavog lika koji trči više od pola sata na traci, jaki i mišićavi momci su u dilemi da li da se smiju ili budu tužni zbog tog prizora. Na traci ili sličnim spravama sa dugim sesijama, nikada niko nije uspio izvesti napredak u vidu povećanja mišića. Takav tip vježbi se koristi isključivo za dovođenje već izgrađene mase u red, te za lagano spuštanje nivoa masnih naslaga uz istovremeno poboljšanje kondicije. 

3. Ishrana vam nije dovoljno jaka

Status hardgainera razbija se povećanjem obilnosti obroka, s posebnim naglaskom na proteine. Mnogi koji ne uspijevaju povećati mišićnu, ali i tjelesnu masu generalno, ubijeđeni su da jedu mnogo, ali stvarnost je daleko od toga. Obično pojedu jedan obilni obrok koji ih zasiti toliko da satima ne mogu ništa više jesti i ostalo je samo još manji vid dopuna. Pravo povećanje se ogleda prije svega kroz broj obroka u danu, a zatim i na njihovu obilnost. Profesionalci jedu 6 pa i više puta dnevno, što dovoljno govori kako se to radi.

4. Zaboravljate na jačanje testosterona

Visoki nivoi testosterona ključni su za povećanje mišićne mase, a na njih utiče cijeli niz faktora. Prvo i osnovno je to da se ishrana iščisti, kao i da se sredi san, jer neuredan i kratak odmor najjednostavniji je način srozavanja zdravih nivoa testosterona. Treba imati na umu indeks tjelesne masti koji mora biti ni previsok ni prenizak, jer debeli ljudi imaju veoma nizak testosteron, dok ni pretjerana "izrezanost" kao ni mršavavost ne utiču dobro. Uz povećanu količinu dobrih masnoća u ishrani, postoje i prirodni suplementi za poboljšanje lučenja testosterona. 

5. Opsesivni ste po pitanju trbušnih mišića

Toliko je mnogo mršavih muškaraca koji su naprosto opsjednuti svojim trbušnim mišića. Nažalost, oni nisu svjesni da six-pack na mršavima nikada neće biti impresivan kao ni veliki bicepsi kod predebelih. Pravi cilj je povećati mišićnu masu, a ona malo poraditi na definisanju i tek tada će trbušnjaci biti pravi. Stoga, svi "hardgaineri" koji paze na ishranu i svoje trbušnjake, upravo zbog toga i ne napreduju.

Razlozi zašto ne uspijevate napraviti mišiće
Magazin

Svaki dizač tegova bi trebao položiti ovaj test

Jeste li ojačali ili ne?

Mislite da ste relativno jaki i da vas je dugotrajni rad s tegovima izdigao iznad prosjeka snage "običnih" muškaraca, ali ipak nikada niste došli do prave potvrde toga. Donosimo vam četiri testa snage koja bi u slučaju uspješnog ispunjenja trebala značiti da ste definitivno ojačali, jer prosječni ljudi koji ne vježbaju dokazano nemaju šanse da sve to izvedu uspješno i do kraja.

Krenimo redom prolazeći kroz svaki od testova redom.

1. 25 pehar čučnjeva sa teretom od 50% sopstvene težine

Bučica ili kettlebell za izvođenje ovog testa trebaju biti teški polovinu vaše tjelesne mase. Dakle, ako imate 80 kilograma, u ruke uzmite teg od 40 kilograma i onda na posao. Dvjema rukama držati teg poput pehara, stati u širi stav nogu, i početi sa čučnjevima. Dakle, cilj je napraviti 25 pravilnih čučnjeva, što će u slučaju uspjeha biti pokazatelj zavidnog nivoa snage nogu i cijelog tijela.

2. Osam perfektnih zgibova

Zgibovi ili podizanja na vratilu, uvijek su spadali među teže vježbe. Radi se o složenom tipu vježbe koji iziskuje istovremeni rad više mišićnih grupa. Zbog toga, prosječno neaktivni muškarac teško može napraviti više od dva ili tri perfektna zgiba. Za test snage, pokušati napraviti 8 ponavljanja, tako da se idealnom formom podiže od donje tačke sa potpuno ispravljenim rukama, sve do krajnje gornje tačke.

3. Nošenje svoje dvostruke težine 30 sekundi

Farmerov hod kao vježba nošenja tereta, snažan je test snage koji je iz treninga u trening podiže na viši nivo. Ipak, svi oni koji mogu nositi svoju dvostruku tjelesnu masu duže od pola minute, zaslužuju pohvalu jer su se uspjeli izdići iz prosjeka i spadaju među jače pripadnike ljudskog roda.

4. Dvadeset perfektnih sklekova

Izvođenje dvadeset sklekova djeluje kao prelagan zadatak, ali suština je da najveći broj muškaraca uopšte nije sposoban izvesti 20 sklekova u idealnoj formi, bez i najmanje greške. Perfektni sklek predstavlja potpuno spuštanje tijela dok ne dotakne tlo, a nakon toga i potpuno podizanje sve dok laktovi ne postanu potpuno pravi.

Ako ste uspješno izveli svaki od četiri navedena testa, čestitamo - spadate među natprosječno jake ljude, fizički nadmoćnije od velike većine ostalih koji ih nisu u stanju napraviti sve to.

Svaki dizač tegova bi trebao položiti ovaj test
Učitavanje...