Christian Horner

Velika investicija za budućnost

Red Bull gradi novi vazdušni tunel, projekt već ispred roka

Edah Hasanspahić

Red Bull Racing napravio je veliki korak ka modernizaciji svojih F1 kapaciteta.

Red Bull Racing trenutno koristi najstariji vazdušni tunel u Formuli 1, smješten u Bedfordu, koji je prvobitno izgrađen prije više od sedam decenija.

Šef tima, Christian Horner, opisao ga je kao "relikt Hladnog rata".

Iako je tim godinama ulagao u unaprjeđenja ovog tunela kako bi ga održao funkcionalnim, tehnički stručnjaci smatraju da on predstavlja dugoročnu prepreku u njihovom razvoju.

Za razliku od njih, konkurenti poput McLarena i Aston Martina već su investirali u najsavremenije objekte.

McLaren je do ljeta 2023. koristio Toyotin tunel u Kelnu, dok Aston Martin svoj moderni tunel smješta u novu fabriku u Silverstoneu.

A prije nekoliko mjeseci je i Red Bull dobio zeleno svjetlo za izgradnju novog vazdušnog tunela u sklopu Red Bull Campusa u Milton Keynesu.

Radovi na ovom projektu su u toku i trenutno napreduju brže nego što je prvobitno planirano.

"Sa građevinskim radovima i instalacijom nove opreme nikad ne znate kako će sve teći, ali trenutno smo tri mjeseca ispred plana," izjavio je tehnički direktor Red Bulla Pierre Wache za Motorsport.com.

Projekat je, kako ističe Wache, vrlo kompleksan, te uvijek postoji mogućnost neočekivanih kašnjenja.

Ipak, optimističan je da će novi vazdušni tunel biti operativan do 2026. godine, kada bi mogao početi pružati prednosti za bolid iz sezone 2027.

"Možda nam čak pomogne i kasnije tokom 2026. godine," dodao je Wache.

Stari tunel, koji je Red Bull koristio decenijama, ima ograničenja koja su sve očiglednija u eri kada su minimalne razlike ključne u borbi za performanse.

"Čak sam razgovarao s Josom [Verstappenom] o tome, jer su ovaj tunel koristili još u vrijeme kad je on bio u Arrowsu," prisjetio se Wache.

Uprkos brojnim modernizacijama unutar starog objekta, njegove tehničke granice postale su izazov za tim koji konstantno traži male, ali ključne prednosti u performansama.

"Zbog toga ulažemo u novi tunel. Vjerujemo da će nam on omogućiti benefite koje trenutno nemamo s postojećim modelom," zaključio je Wache.

Uz novi vazdušni tunel, Red Bull nastavlja učvršćivati svoju poziciju na vrhu F1 grida, ulažući u infrastrukturu koja će podržati njihovu dominaciju i u godinama koje dolaze.

Oglasi

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.