Adrian Newey

Legendarni dizajner

Dominacija motora na pomolu? Newey otkriva šta nas čeka 2026. godine

Edah Hasanspahić

Legendarni inženjer Adrian Newey vjeruje da bi nova pravila za sezonu 2026. mogla dovesti do dominacije motora u Formuli 1. Promjene koje dolaze smatra jednim od najvećih izazova u historiji sporta.

Adrian Newey, koji će se u martu pridružiti Aston Martinu kao tehnički partner, predviđa da će nova pravila za 2026. sezonu možda donijeti eru dominacije motora.

Nova pravila uvode značajne izmjene hibridne pogonske jedinice, podsjećajući na situaciju iz 2014. godine, kada je Mercedes uveo dominantne motore.

“Velika je šansa da će na početku ova pravila favorizovati motore,” izjavio je Newey za njemački Auto Motor und Sport.

Od sljedeće godine, bolidi će koristiti pogonske jedinice koje uklanjaju kompleksne i skupe MGU-H komponente, oslanjajući se više na MGU-K, dok će koristiti održiva goriva.

Nova tehnologija uvodi i sistem s dodatnim pojačanjem pri praćenju bolida ispred, imitirajući današnji DRS.

Prema Neweyju, sinhronizirane promjene šasije i pogonskih jedinica donose dodatnu dimenziju.

“Ne mogu se sjetiti vremena kada su istovremeno mijenjane šasija i motor, a šasija prilagođavana kako bi kompenzirala nova pravila za motore,” rekao je.

Newey smatra da postoji mogućnost da jedan proizvođač razvije dominantan motor koji bi mogao dominirati cijelim pravilnikom.

Ako dominacija bude na strani električne komponente, timovi bi mogli relativno brzo sustići konkurenciju.

Međutim, ukoliko dominacija bude na strani motora s unutrašnjim sagorijevanjem, situacija će biti drugačija zbog ograničenja u pravilima.

I goriva bi mogla igrati važnu ulogu, iako su testiranja i optimizacija toliko specifični da izmjene nisu jednostavne.

Aston Martin, Neweyjev budući tim, udružio je snage s Hondom, dok će Aramco osigurati održiva goriva.

Pored trenutnih proizvođača, u Formulu 1 dolazi i Audi, koji je preuzeo Sauber, dok Red Bull razvija vlastite motore uz podršku Forda.

U 2026. godini mogla bi se pridružiti i General Motorsova marka Cadillac, dok je Renault napustio program motora, pretvorivši Alpine u kupca Mercedesovih jedinica.

Iako su pravila za motore već duže poznata, timovi tek odnedavno mogu testirati nove šasije u zračnom tunelu.

Newey je naglasio da će se u Aston Martinu fokusirati na bolid za 2026. godinu.

“Moja koncentracija bit će na ’26. godini,” izjavio je. "Sigurno će Lawrence Stroll željeti da se malo uključim u bolid za 2025., ali tek kad počnem, vidjet ću koliko mogu doprinijeti."

Newey je priznao da će mu trebati vremena da se upozna s detaljima novih pravila, jer je od aprila bio izvan Formule 1.

Njegova uloga u Aston Martinu bit će ključna u tranziciji ovog tima prema novim tehničkim izazovima.

Oglasi

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.