Aston Martin F1 (AP Photo/Darko Bandic)

Japanci ne isključuju mogućnost širenja

Honda otvara vrata novim timovima u Formuli 1?

Edah Hasanspahić

Honda će od 2026. godine ekskluzivno snabdijevati Aston Martin svojim pogonskim jedinicama, ali ne odbacuje mogućnost proširenja saradnje na druge timove ako se ukaže prilika.

Honda se od 2026. godine nakon dugoogodošinje saradnje sa Red Bull Racinga prelazi u Aston Martin, postajući ekskluzivni partner britanskog tima.

Japanski proizvođač već je registrovan kao dobavljač novih F1 motora i aktivno radi na razvoju tehnologije koja će biti ključna za novu eru sporta.

Regulacije za 2026. godinu donose velike promjene u bolidima – oni će biti 30 kilograma lakši, uži za 10 centimetara i opremljeni aktivnom aerodinamikom s pokretnim prednjim i zadnjim krilom.

Najveća promjena dolazi u vidu pogonske jedinice – snaga motora s unutrašnjim sagorijevanjem smanjit će se na oko 400 kW, dok će električna komponenta značajno porasti sa 120 kW na 350 kW.

Po prvi put, omjer snage između motora i električnog pogona bit će skoro 50/50.

Honda, koja je zvanično potvrdila svoj ulazak u novu eru Formule 1, tvrdi da se njen razvojni program već nalazi u "značajnoj fazi".

"Cilj nam je podnijeti homologaciju u februaru sljedeće godine. Pošto smo malo kasnije započeli proces, želimo raditi do posljednjeg trenutka kako bismo maksimalno iskoristili vrijeme," rekao je Tetsushi Kakuda, glavni čovjek Hondinog F1 projekta.

"Teško je tačno odrediti procenat napretka, ali smatram da smo stigli do značajne faze. Razvoj visokoefikasnog sagorijevanja zavisi i od faktora vezanih za gorivo. Okruženje se drastično mijenja i stvari više ne funkcionišu na isti način kao ranije. Međutim, cilj svakog benzinskog motora je uvijek bio sagorijevanje goriva što je moguće brže, i trenutno radimo na stvaranju okruženja koje će nam to omogućiti."

Za sada, Honda je u potpunosti fokusirana na izgradnju jake veze s Aston Martinom, ali nije isključeno širenje u budućnosti.

Koji Watanabe, predsjednik Honda Motorsport Corporationa, naglasio je da kompanija ne odbacuje mogućnost snabdijevanja dodatnih timova.

"Mi smo trkačka kompanija. Ako se ukaže prilika da isporučujemo pogonske jedinice više timova, voljeli bismo je iskoristiti," rekao je Watanabe.

"Za sada je naš primarni fokus na jačanju saradnje s Aston Martinom. Trenutno nemamo planove za snabdijevanje više timova, ali ništa nije isključeno."

Partnerstvo s Aston Martinom znači da će britanski tim prvi put imati status tvorničkog tima, dok će Red Bull i Racing Bulls koristiti svoje vlastite pogonske jedinice razvijene u saradnji s Fordom.

"Trenutno snabdijevamo nekoliko timova, i kada se situacija stabilizuje, svakako bismo trebali razmotriti širenje," dodao je Watanabe.

Ipak, Honda ne želi požurivati odluku. "Ovo trenutno nije dio naše aktivne strategije," zaključio je Watanabe. "Kakuda nas je zamolio da mu omogućimo potpunu koncentraciju na aktuelni projekt, i to nam je sada prioritet."

Oglasi

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.