Helmut Marko i Yuki Tsunoda (Foto: EPA)

Velika prekretnica

Helmut Marko sasvim iskreno objasnio situaciju oko Tsunode: "Bude li dobar, onda postoji.."

Edah Hasanspahić

Pred jednim od najperspektivnijih japanskih vozača ključna je sezona. Ako ne bude na visokom nivou, 2026. bi mogla označiti kraj njegove F1 karijere.

Yuki Tsunoda ulazi u svoju petu sezonu s drugom ekipom Red Bulla.

Tokom prethodnih godina mijenjao je timske kolege, ali ipak nije uspio napraviti iskorak ka ‘A timu’.

Njegova karijera je sada zapala u fazu stagnacije, a čelnici Red Bulla i dalje ne vide dovoljno razloga da mu pruže priliku u glavnoj ekipi.

Najbolji dokaz za to bila je prošlogodišnja situacija oko Sergija Pereza.

Iako se činilo da Meksikanac više neće biti dio tima, Tsunoda nije bio prvi izbor za njegovo mjesto.

Red Bull je umjesto njega prednost dao Liamu Lawsonu, koji je u F1 odradio tek 11 utrka.

Tsunodu sada čeka nova sezona u Racing Bullsima, a društvo u timu pravit će mu Isack Hadjar.

Njegov glavni cilj bit će da ubijedi čelnike Red Bulla da i dalje zaslužuje mjesto u Formuli 1.

O svemu je govorio i Helmut Marko, koji je objasnio zašto je Red Bull prošle godine izabrao Lawsona.

"Naša je odluka uglavnom bila pitanje mentalne snage. Osvrnuli smo se na trku u Meksiku, Yuki je nažalost imao dvije nesreće, a Liam je u to vrijeme vozio vrlo dobro. Proučavali smo sve činjenice i zato odabrali Liama."

"Yuki se mora pokazati. Ima mladog i brzog timskog kolegu pored sebe, a u pitanju je njegova budućnost, tako da se mora motivirati. Bude li dobar, onda postoji budućnost. Ako ne, možda za njega više neće biti prilika u Formuli 1", poručio je Marko.

Još jedan problem za Tsunodu je završetak saradnje između Red Bulla i Honde.

Japanski proizvođač bio je ključan za njegov dolazak u Formulu 1, ali od 2026. prelazi u Aston Martin.

Iako Honda i dalje stoji iza njega kroz sponzorski ugovor, jasno je da mu ne mogu osigurati budućnost.

To je potvrdio i predsjednik HRC-a Koji Watanabe, koji je poručio da sada sve ovisi o Yukiju.

"Tsunoda ima sponzorski ugovor s nama. On je u osnovi neovisan vozač, ali mi ga podržavamo kao sponzori. On mora sam poduzeti neke akcije. Sad je u svojoj petoj godini, ima sposobnost i dobro razumije svijet Formule 1. Mi više ne možemo puno toga napraviti za njega. Vozači se ne mogu oslanjati na Hondu zauvijek. Netko na Tsunodinoj razini karijere mora se pobrinuti za sebe", rekao je Watanabe.

Sve upućuje na to da će Tsunoda u 2025. morati pokazati nešto posebno. U suprotnom, njegova F1 avantura mogla bi doći do kraja već naredne godine.

Oglasi

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.