Mogli bi se vratiti u prošlost
FIA razmatra povratak V10 motora u F1, ne isključuje mogućnost promjene pravila za 2026. godinu
FIA ozbiljno razmatra povratak V10 motora u Formulu 1, dok su razgovori o mogućem ukidanju trenutnih pravila za 2026. godinu i dalje u fazi razmatranja. Nikolas Tombazis iz FIA-e ističe da nijedna opcija nije isključena, uključujući i promjene u pravilima koja bi se primijenila u bliskoj budućnosti.
FIA je potvrdila da ozbiljno razmatra nekoliko mogućnosti za budućnost F1 motora, uključujući povratak V10 motora koji bi koristili potpuno održive gorive.
Prema riječima Nikolasa Tombazisa, direktora za jednosjede u FIA-i, razgovori su još uvijek u početnoj fazi, ali ništa nije isključeno – uključujući skraćivanje ciklusa pravila za 2026. godinu.
Tokom medijskog okruglog stola u Kini, Tombazis je izložio dva ključna pitanja koja trenutno razmatra FIA: u kojem smjeru bi F1 trebala krenuti u dugoročnom pogledu kada su u pitanju pravila za motore i kakve bi bile posljedice promjena u smjeru za 2026. godinu, ako bi se odlučili promijeniti.
“Mislim da je prvo pitanje koje trebamo postaviti: želimo li za tri ili četiri godine promijeniti tip motora? To je prvo pitanje. To se odnosi na dugoročnu budućnost sporta”, izjavio je Tombazis.
“Ako je odgovor na to pitanje ‘da’, onda dolazi drugo pitanje – šta raditi u tom međuvremenu. To je svakako sekundarno pitanje u odnosu na prvo.”
Tombazis je naglasio da FIA nije pod pritiskom kada su u pitanju pravila za 2026. godinu, koja su već odobrena, a na kojima rade proizvođači poput Audija.
Međutim, nedavne izjave predsjednika FIA-e, Mohammeda Ben Sulayema, o mogućem povratku V10 motora ponovo su pokrenule spekulacije o dugoročnoj orijentaciji motora u Formuli 1.
“Napredak u održivim gorivima doveo je do mišljenja da motori možda mogu biti jednostavniji. Svjetska ekonomija također dovodi do mišljenja da bismo možda trebali smanjiti troškove, jer su trenutni motori previše skupi. To je činjenica”, rekao je Tombazis.
“To je razlog zašto je predsjednik spomenuo V10 motore za 2028. godinu. To je nešto što trenutno razmatramo sa proizvođačima motora.”
Iako trenutno pravila za 2026. godinu ostaju na snazi, Tombazis je jasno naglasio da FIA aktivno diskutuje sa proizvođačima i svim relevantnim stranama o dugoročnoj orijentaciji.
“Trenutno nemamo prijedlog na stolu. To su razgovori”, dodao je. “Bez obzira na to hoćemo li ostati s trenutnim pravilima ili krenuti s već odobrenim novim pravilima, mislim da će Formula 1 biti na dobrom putu.”
Ove izjave su posebno značajne jer su neki proizvođači već daleko odmakli u razvoju svojih motora za 2026. godinu. Neki timovi su već nagovijestili da je “voz već krenuo” kada je u pitanju bilo kakva veća promjena.
“Naravno, voz je već krenuo do velike mjere”, priznao je Tombazis. “Moj poen je da je predsjednik FIA-e postavio prvo pitanje. Drugo pitanje postavljaju mnogi ljudi, zavisno od njihove pozicije u ovoj raspravi.”
Tombazis je također odgovorio na zabrinutost da bi značajna promjena smjera mogla udaljiti nove ili povratničke proizvođače poput Audija i Honde. Istaknuo je da FIA ostaje posvećena pronalaženju uravnoteženog rješenja koje štiti budućnost sporta i postojeće investicije.
“Ponosni smo što smo doveli Audi u sport, i potpuno poštujemo to. Ne želimo da se povuku iz tog odlučujućeg koraka”, rekao je Tombazis. “Ponosni smo i što smo natjerali Hondu da ponovo razmisli, jer su već planirali napustiti sport, ali su odlučili ostati.”
Bilo kakva značajna promjena zahtijevala bi širu odobrenje od strane proizvođača motora i timova. Tombazis je ponovio da FIA ne može nametnuti unilateralnu odluku, već će se morati postupiti prema konsenzusu.
“Bilo kakve promjene koje budemo radili, zavisno o vrsti pravila i sl., moraju imati široki konsenzus. Postoji proces upravljanja. Ne mijenjamo stvari unilateralno i ne nametnujemo poziciju”, izjavio je.
Taj proces uključuje dva distinctivna faza: odobrenje od strane proizvođača motora prema strukturi upravljanja motorima i zasebno odobrenje od timova ako bi se promijenila pravila o šasijama.
“Ako bi bilo kakve promjene na šasiji ikada bile potrebne, one bi također morale biti odobrene kroz proces upravljanja koji je kombinacija dogovora s timovima kao što je Concorde sporazum i Međunarodni sportski pravilnik.”
Tombazis nije želio ući u detalje kada je riječ o tome da li bi jednoglasno odobrenje bilo potrebno za velike promjene.
Za sada, razgovori su i dalje u toku, a sve strane su svjesne delikatne ravnoteže između inovacija, kontrole troškova i zaštite postojećih obveza. Budućnost filozofije motora u F1 – bilo da se radi o hibridima, V10 motorima ili nečemu trećem – ostaje otvorena za dalju raspravu.
Promo
Oglasi
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.
Popularno
Čeka nas dosta uzbuđenja
Kuglice nisu imale milosti, sve će da gori, Crvena zvezda stiže u Hrvatsku
Turci donijeli veliku vijest
Jose Mourinho zapečatio sudbinu Dominiku Livakoviću?! "Nećeš braniti zato što si..."
Orlići demolirali protivnika
Ne, semafor nije u kvaru - Nestvaran rezultat sa meča Srbija - Slovenija
Slavni fudbaler se oglasio pismom