
Međunarodna automobilistička federacija (FIA) donijela je odluku da uvede još strožije testove savitljivosti zadnjeg krila za Veliku nagradu Kine nakon što su detaljno analizirali snimke iz Melbournea.
FIA već neko vrijeme pokušava suzbiti korištenje aerodinamičke elastičnosti na način koji smatra nepoželjnim.
Tokom zime, timovima je najavljeno da će biti uvedeni stroži testovi opterećenja za prednje i zadnje krilo.
Pravila vezana za prednje krilo stupaju na snagu od Velike nagrade Španije krajem maja, dok su testovi za zadnje krilo već implementirani na prethodnoj utrci u Australiji.
Međutim, nakon analize podataka iz Melbournea, FIA je zaključila da timovi i dalje mogu iskoristiti savitljivost zadnjeg krila više nego što je predviđeno.
Zbog toga će se u Kini dodatno smanjiti maksimalna dozvoljena promjena razmaka između glavne ploče i zakrilca zadnjeg krila s dosadašnjih 2 mm na 0,5 mm pri opterećenju od 75 kg.
Oglasi
"FIA je od timova zatražila korištenje kamera tokom slobodnih treninga kako bi pratila deformacije bolida na stazi za vrijeme VN Australije," stoji u saopštenju.
"Nakon analize snimaka deformacija zadnjeg krila, u kombinaciji sa statičkim testovima u FIA-inim garažama u Melbourneu, zaključeno je da postoje dovoljni razlozi za uvođenje strožijeg testa za VN Kine."
Novi tehnički pravilnik (član 3.15.17), koji je uveden 2025. godine, navodi da, kada se primijeni vertikalno opterećenje od 75 kg na bilo koji kraj glavne ploče zadnjeg krila, razmak između glavne ploče i zakrilca ne smije varirati za više od 2 mm.
Od VN Kine, taj limit će biti dodatno smanjen na 0,5 mm kako bi se spriječila bilo kakva manipulacija fleksibilnošću krila.
Zbog kratkog vremenskog okvira, FIA će za Kinu uvesti toleranciju od 0,25 mm prije potpune implementacije pravila.
Svi timovi su u ponedjeljak ujutro obaviješteni o novoj tehničkoj direktivi, a FIA je naglasila da su svi bolidi tokom VN Australije bili u skladu s pravilima
Top Komentari
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.