George Russell nakon VN Bahreina (EPA-EFE/ALI HAIDER)

Bilo je sličnih slučajeva

Zbog čega FIA nije kaznila Russella za kršenje DRS pravila? · Komentar

Edah Hasanspahić

George Russell je uspio sačuvati drugo mjesto na podijumu na Velikoj nagradi Bahreina, iako je tokom trke došlo do tehničkog prekršaja vezanog za DRS sistem.

Vozač Mercedesa se, dok je bio usamljen na drugoj poziciji iza Oscara Piastrija, suočio s nizom tehničkih problema na svom bolidu.

Najveći problem bio je gubitak tzv. "brake-by-wire" sistema, koji je uzrokovao i druge elektronske poteškoće.

Uz sve to, Russell je imao problem sa transponderom koji je isporučen od treće strane, a koji ga je na trenutak "poslao" na dno tabele.

Taj transponder zbunio je i DRS sistem koji se automatski aktivira kad je vozač unutar jedne sekunde zaostatka za bolidom ispred.

Kako bi riješili situaciju, FIA je dopustila Mercedesu da koristi manuelni režim DRS aktivacije.

Russellu je tada savjetovano da koristi pomoćno dugme u kokpitu, koje služi i kao rezervna radio veza s inženjerima – ali i kao ručna DRS komanda.

Pokušavajući kontaktirati tim, Russell je slučajno aktivirao DRS, iako nije bio unutar dozvoljene jedne sekunde za McLarenovim vozačem.

Iako je to tehnički prekršaj, FIA mu nije izrekla kaznu.

"U tom trenutku vozač je imao problema s 'brake-by-wire' sistemom i drugim elektronskim sistemima. Savjetovano mu je da koristi pomoćno dugme koje također služi kao ručna DRS komanda," stoji u zvaničnoj odluci FIA sudija.

"Na pravcu između 10. i 11. krivine pokušao je kontaktirati tim, ali je umjesto toga slučajno otvorio DRS. Sistem je bio aktivan na dužini od 37 metara, dok je pravac dug otprilike 700 metara. Iako je dobio 0.02 sekunde, izgubio je 0.28 sekundi u narednoj krivini. To je potvrđeno telemetrijom."

Zbog toga što nije ostvarena sportska prednost, odlučeno je da se kazna neće izricati.

“Shodno tome, iako je tehnički došlo do prekršaja, sudije odlučuju da se, jer nije stečena sportska prednost, ne izriče kazna.”

Zahvaljujući ovakvom razvoju događaja, Russell je ostao na drugom mjestu iza Piastrija i upisao važan rezultat za Mercedes.

FIA se u donošenju odluke oslonila i na slične primjere iz prošlosti.

Na Velikoj nagradi Azerbejdžana 2018. godine, Sergio Perez, Lance Stroll i Kevin Magnussen imali su slične probleme sa DRS sistemima.

Tada su zbog greške u detekcijskim zonama vozači morali manuelno upravljati DRS-om, te su svi bili oslobođeni kazni, uključujući i Pereza koji je zadržao svoje mjesto na podijumu.

Oglasi

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.