Aerotunel Aston Martina (Photo by: Aston Martin)

Veliki preokret

Novi tunel u Silverstoneu ključ boljih dana za Aston Martin: "Otvorio nam je oči"

Edah Hasanspahić

Aston Martin počinje ubirati plodove višegodišnjeg ulaganja u infrastrukturu, a najnoviji adut – vlastiti zračni tunel – već pokazuje koliko može promijeniti stvari.

Britanski tim je od sredine marta operativan u novom zračnom tunelu u Silverstoneu, koji je rezultat višegodišnjeg napora da se Aston Martin transformiše u vrhunsku F1 ekipu.

Do tada su se oslanjali na Mercedesov tunel u Brackleyju, ali sada imaju potpuno vlastitu, savremenu infrastrukturu prilagođenu današnjim F1 standardima.

Već se radi na poboljšanjima trenutnog bolida AMR25, a paralelno se u tunelu razvija i šasija za sezonu 2026, kada stupaju na snagu nova tehnička pravila.

Šef tima Andy Cowell ističe da prelazak na novi sistem nije bio bez izazova, jer trenutni bolid nije dizajniran u ovom tunelu.

"Prešli smo na novi tunel i već sada vidimo konkretne rezultate – nova rješenja koja ćemo uskoro imati na stazi", rekao je Cowell.

Objasnio je i složenost situacije: "Ljudi kažu da je teško znati koliko je sati ako imate dva sata – isto važi i za aerodinamiku kada se prelazi iz jednog tunela u drugi."

"Nikad nećete dobiti potpuno iste podatke, ali novi tunel nam je otvorio oči za neke karakteristike koje ranije nismo primjećivali."

Sada slijedi pravi posao – izraditi nove dijelove, testirati ih, razumjeti kako funkcionišu, pa ih tek onda donijeti na stazu.

"Novi alat nam daje realniju sliku. Ali nije dovoljno samo vidjeti problem – treba ga i riješiti. Sada radimo na tome, razvijamo nove oblike, pravimo dijelove u punoj veličini i donosimo ih na stazu kako bismo ih testirali u stvarnim uslovima."

Aston Martin nije najbolje otvorio sezonu 2025 – nakon pet utrka nalaze se tek na sedmom mjestu konstruktorskog poretka.

Tokom trka u Japanu, Bahreinu i Saudijskoj Arabiji nisu osvojili nijedan bod. Lance Stroll je u Australiji i Kini donio ukupno 10 bodova, ali nakon toga nije uspio proći ni prve kvalifikacijske runde.

Fernando Alonso, dvostruki svjetski prvak, još uvijek nema nijedan bod – dva 11. mjesta su mu najbolji rezultati dosad.

Cowell priznaje da situacija nije idealna: "Nismo zadovoljni performansama ovog bolida", rekao je. "Želimo biti brži i želimo osvajati bodove na svakoj trci. Imamo velike ambicije."

Naglasio je i koliko je F1 kompleksan sport: "Mnogo je faktora – od guma, preko aerodinamike, do brojnih drugih sistema. Uhvatiti sve konce u rukama je ekstremno težak zadatak."

Također je istakao koliko su razlike između timova minimalne: "Ovo je posljednja godina trenutnih pravila. Mi smo još uvijek relativno mlada ekipa koja tek sada uči koristiti sve nove alate. Ne želimo samo preživjeti ovu sezonu – želimo uspjeti."

Zanimljivo, Cowell vjeruje da bi sa sadašnjim znanjem i istim bolidom ostvarili bolje rezultate da mogu vratiti sezonu na početak.

"To nam daje nadu", rekao je. "Ima tu dosta stvari koje možemo brzo popraviti, ali ima i onih koje su izuzetno komplikovane."

Oglasi

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.