Max Verstappen (EPA)

Sumnje, brzina i uvrede u GT3 svijetu

Verstappen "zapalio" Nürburgring, ali kolege mu ne vjeruju – rasplamsala se žestoka rasprava!

Edah Hasanspahić

Holandski šampion izazvao buru nakon što je navodno srušio rekord legendarne staze. Iskusni vozači dovode u pitanje regularnost njegovog nastupa

Sve je počelo kada je iz Imole stigla vijest da je Verstappen, vozeći Ferrari 296 GT3, navodno oborio rekord staze Nordschleife.

Reakcije su bile podijeljene – od oduševljenja do otvorenog skepticizma.

Porsche WEC vozač Laurens Vanthoor među prvima je na društvenim mrežama izrazio sumnju: "Pa cijela ova priča o Franz Hermannu… Gdje su činjenice? Vidim samo medijske naslove."

Ubrzo mu se pridružio i DTM vozač Maro Engel, koji je tvrdio da Verstappenov automobil nije bio podešen prema pravilima NLS-a, već prema povoljnijim DTM postavkama.

To bi značilo manje težine, niža visina i više snage – značajna prednost na ovako brutalnoj stazi.

Verstappen nije dugo čekao na odgovor: "Netačno. Ne širi stvari kada ne znaš kako je auto podešen i koje su bile naše postavke motora. Zašto bih došao na NLS dan sa pogrešnim BoP-om?"

Engel je naknadno priznao: "Izgleda da su priče iz paddocka bile netačne onda."

Ipak, holandski as nije mogao sakriti povrijeđenost.

"To je bila glupa izjava," rekao je kasnije novinarima. "Došao sam da se zabavim i vozim. Samo sam htio učiti."

"Kad je rezultat postao javan, kao da su drugi vozači osjetili neku prijetnju. Samo uživam, a onda dobijem takve nepotrebne komentare. To mi je totalno besmisleno."

Posebno ga je pogodilo jer, kako kaže, poznaje Engela lično.

"Zato mislim – bolje je nekad ništa ne reći. Ali naletio sam na to na feedu. Inače ne bih ni vidio. Sreo sam ga nekoliko puta u Monaku. Imam veliko poštovanje prema svima u GT3 svijetu, i onda dođeš do toga da pomisliš – ovo stvarno nije trebalo."

Zvanični rekord staze iznosi 7:49.578, kojeg je u novembru 2022. postavio Christian Krognes u BMW-u M4 GT3.

Verstappen ga je, prema svjedocima, oborio – i to s lakoćom.

Navodno je napravio spektakularno preticanje na vanjskoj strani Hatzenbach krivine, koje je djelovalo "gotovo nevjerovatno" ako je zaista koristio službene BoP postavke.

Još jedan vozač, David Perel, također je testirao istog dana s Ferrarijem 296 GT3 i rekao da je pratio “Franza” nekoliko krugova.

"Može postati sjajan vozač ako to bude ozbiljno shvatao," rekao je Perel, ali je odmah dodao: "Imao je dosta brzine."

Verstappen je kratko potvrdio da je zaista bio brži od zvaničnog rekorda.

Na pitanje da li je koristio zvanične BoP postavke odgovorio je jasno: "Naravno. Inače bi bilo glupo da uopšte vozim tamo."

Njegov Ferrari je pripreman od strane ekipe Emil Frey Racing (EFR), a bio je obojen u boje Verstappen.com brenda.

Jurg Flach iz EFR-a potvrdio je da je Max vozio sa "tačno" onim BoP podešavanjima kakva su propisana za NLS vikend trku.

Dodao je i da nije vozio s praznim rezervoarom – u automobilu je bilo oko 60 do 70 kilograma goriva.

Engel je kasnije komentirao sa smiješkom: “Max je dobrodošao da dođe na pravu trku i dokaže to pod stvarnim trkaćim uslovima.”

Iako fizički nikada ranije nije vozio Nordschleife, Verstappen kaže da stazu zna “u dušu” iz simulatora.

"Odvezao sam hiljade krugova na simulatoru," rekao je. "U stvarnosti je bilo samo pitanje hvatanja osjećaja za grip i promjene na asfaltu."

Ovo nije bio ni prvi Verstappenov test sa EFR Ferrarijem – vozio je i prošle godine u Mugellu.

"Ušao je u auto i odmah bio brz," prisjetio se Flach. "Jedan krug da osjeti auto, i onda odmah tempo. Nije ni čudo što je već četiri puta svjetski prvak."

Nürburgring 24h trka je visoko na njegovoj listi želja.

"Da, želim to raditi u budućnosti. Zato sve ovo i radim – da steknem iskustvo, da kasnije ne moram kretati od nule."

Christian Horner, šef Red Bulla, rekao je da Verstappen mora ostati fokusiran na svoju glavnu misiju – F1.

Max je potvrdio u Imoli da nema planove za napuštanje Red Bulla 2026. godine.

No ozbiljnost njegove namjere da učestvuje u trci izdržljivosti nije upitna – već je u kontaktu sa DMSB-om oko posebne dozvole.

Da bi dobio tzv. “permit” za GT3 klasu, mora završiti najmanje dvije besprijekorne NLS trke u nižim klasama – bez toga nema nastupa.

Šansa da mu se napravi izuzetak je mala – čak ni Valentino Rossi to nije dobio.

Moguće je da ćemo ga vrlo brzo opet gledati na Nordschleifeu, ovaj put u trci, kako bi dokazao da rekord nije slučajnost – i da za njega vrijede ista pravila kao i za sve druge.

Oglasi

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.