Christian Horner (EPA)

Monako pod lupom

Christian Horner traži promjene na kultnoj stazi: "Vrijeme je da se nešto preduzme"

Edah Hasanspahić

Christian Horner, šef Red Bulla, pozvao je organizatore VN Monaka da razmisle o izmjenama čuvene staze kako bi se povećala atraktivnost trkanja.

U današnjoj utrci na ulicama Monte Carla nije zabilježeno nijedno preticanje, uprkos uvođenju obavezne dvostruke promjene guma, što je bila F1-ina najnovija mjera za oživljavanje utrkivanja na ovoj legendarnoj stazi.

Iako je viđena tijesna borba u vrhu poretka, Lando Norris je zadržao Charlesa Leclerca i donio McLarenu prvu pobjedu u Kneževini još od 2008. godine.

Nakon trke, Horner je istakao da je vrijeme da se razmotri modifikacija staze.

"Nisam vidio nijedno preticanje u trci", rekao je Horner medijima.

Smatra da bi staza mogla dobiti šansu za preticanje ukoliko se poveća dužina kočione zone – na primjer, na izlazu iz tunela ili u prvoj krivini.

"Bolidi su sada toliko veliki da jednostavno nemate šansu stati rame uz rame s nekim."

Upitan misli li da su takve promjene realne, odgovorio je da "sve mora ići u korak s vremenom".

Podsjetio je i da je Monako tokom godina značajno mijenjao svoju geografiju, nasipajući zemljište u more, pa smatra da ne bi trebalo previše intervenirati.

"Dovoljno bi bilo samo jedno mjesto gdje se može preticati. Svi znamo da se u Monaku trka praktično odluči dan ranije. Uveli smo dodatnu dinamiku s pit stopovima, ali u top 10 – osim jednog odustajanja – niko nije pomjerio poziciju."

Trenutni F1 bolidi su najveći u historiji sporta, ali se za 2026. najavljuju nova pravila koja donose manje i lakše bolide, što bi moglo pomoći.

Na pitanje je li rješenje manji bolid, Horner je uz smijeh rekao: "Možda kartinzi."

"Mislim da su ovi bolidi jednostavno preveliki za ovu stazu. Jedva da mogu voziti uporedo, ali to je Monako. Svi želimo biti ovdje, jer je Monako i zbog prestiža, ali mora se nešto mijenjati."

Pohvalio je i organizaciju, rekavši da su redari izvanredni i da sve funkcioniše savršeno, ali je dodao da bi "bilo zaista sjajno imati barem jednu zonu gdje postoji šansa za preticanje – jer čak i u F2 i drugim serijama je situacija slična."

Govoreći o utjecaju nove obavezne dvostruke promjene guma, Horner smatra da je ipak donijela poboljšanje.

"Rekao bih da je to bio napredak. Bilo je strateški zanimljivije, s više neizvjesnosti. Svakako bolje od prošlogodišnje povorke."

Međutim, ističe da ključni problem ostaje: "Ne možete preticati. Možete voziti tri-četiri sekunde sporije i svejedno ostati na poziciji."

Max Verstappen je završio četvrti nakon što je ostao na stazi u nadi da će se pojaviti sigurnosni automobil ili crvena zastava, dok je Yuki Tsunoda završio tek 17.

Objašnjavajući Red Bullovu strategiju, Horner je kazao: "Malo smo riskirali danas. Startali smo na tvrdim gumama s idejom da idemo što duže. Nadali smo se Safety Caru ili crvenoj zastavi, što se zna dešavati ovdje."

"Max je vodio veliki dio trke, ali ovo je bio jedan od onih Monaka gdje su se svi ponašali kako treba. U prvoj rundi boksova smo se skoro poravnali s Oscarom Piastrijem kad je imao malu grešku, ali ne bi uspjeli preteći ga. Zato smo produžili."

Verstappen je vozio na srednje tvrdim gumama, ušao u boks tek u posljednjem krugu i nadao se promjeni okolnosti koja nikada nije došla.

Za Tsunodu je tim primijenio suprotnu taktiku – ušao je u boks već u prvom krugu.

"U početku je izgledalo da će imati koristi, ali onda su svi počeli voziti jako sporo i igrati se s taktikom", rekao je Horner.

"Tsunoda je praktično cijelu trku vozio na istom setu guma. Najbrži krug postavio je tek kad je imao čist prostor, do tada je samo sjedio u koloni. Težak dan za njega."

Oglasi

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.