Nijemac se obogatio od reklama

Stjuardesa je u avionu pronašla ključeve Opela, pripadali su Jurgenu Kloppu

Edmir Škorić

Jurgen Klopp je jedan od najboljih svjetskih trenera, ali njemački stručnjak jednako je uspješan i na drugim poljima, a sve je počelo tako što je snimao reklame za poznate brendove i za njemački ZDF komentarisao utakmice Svjetskog prvenstva.

Početkom 2023. godine Klopp je postao zaštitno lice velike građevinske kompanije Fischer i to je bila šesti veliki brend koji je potpisao ugovor sa trenerom Liverpoola. Osim Fischera, Klopp reklamira Adidas, Opel, Erdinger pivo, Deutsche Vermögensberatung (DVAG) i Sky TV, a u prošlosti je snimao mnoge reklame.

Klopp je postao trener u ljeto 2001. godine. Na čelo Mainza došao je iz druge Bundeslige u kojoj je kao napadač proveo 11 sezona. Siromašni klub iz svega je cijedio prihode, pa je prodao oglasni prostor čak iu obliku trenera. Jürgen je na treninge i utakmice išao u trenirkama i jaknama s logom kladionice Oddset i hotela Hilton.

U tri sezone momak bez iskustva katapultirao je Mainz u prvu Bundesligu po prvi put u povijesti i zaradio lični sponzorski ugovor. Tadašnji Mainzov sportski direktor Christian Heidel posjedovao je BMW salon. Vidjevši sve veću popularnost trenera u gradu od 200 hiljada stanovnika, iskoristio je situaciju. Ponudio je dodati svoj poslovni logo u obrazac u zamjenu za bilo koji automobil. Klopp je pristao i odabrao BMW 3 Touring karavan - tada je koštao 30 hiljada eura.

Klopp na treningu Mainza u opremi sa nekoliko reklama

Najvjerovatnije bi Jurgen ostao lokalni heroj još nekoliko godina, da nije bilo televizije. Utjecajni njemački TV kanal ZDF je 2005. godine u 38-godišnjem čovjeku vidio potencijal nogometnog stručnjaka. Bio je pozvan da analizira utakmice njemačke reprezentacije, a 2006. je potpisan za razdoblje Svjetskog prvenstva.

Za mjesec dana u eteru, Klopp je temeljito napumpao prepoznatljivost. Od trenera srednje klase pretvorio se u osobu koja je laicima diljem zemlje žvakala taktičke nijanse. Krajem godine dobio je prestižnu televizijsku nagradu, a odmah nakon turnira zainteresirao se i Ferrero. Čokoladni div ponudio mu je da glumi u reklami za Kinder Country.

Italijanima se svidjela lakoća i dobra priroda Jurgena. Bio je poput člana porodice koji se iznenada pojavi u kadri i sa osmijehom objašnjava složene stvari jednostavnim jezikom koji su znala i djeca cijeniti. "U Kloppu postoji element koji ga ujedinjuje, on odiše vrlo slatkim vrijednostima: prijateljstvom, porodicom, odanošću", rekao je njemački trgovac Christian Hock.

Snimanje reklame održano je u septembru 2006. u Italiji. Trener je za svoj rad dobio oko 250 hiljada eura.

Video je emitovan u Njemačkoj u jesen 2006. Do trenutka izlaska, Mainz se smjestio na posljednje mjesto. Nakon 1:6 u gostima kod Werdera iz Bremena, Bild je objavio tekst pod naslovom "Uspjeh samo na TV-u". U tekstu je stajalo da je Klopp aktivno kritiziran zbog medijskog djelovanja na štetu rezultata, a trener se branio: “Podsjećam da se videi sa mnom ne emitiraju uživo, jednom je snimljeno. A trebam samo četiri minute da analiziram utakmicu reprezentacije na ZDF-u.”

Radio je kao nogometni analitičar za popularnu njemačku televiziju ZDF

Do Nove godine rezultati su bili još gori. Mainz je kasnije ispao iz lige. Jurgen je ostao, ali nije vratio klub u elitu. U ljeto 2008. dao je ostavku i odmah preuzeo Borussiju Dortmund.

Klopp je kasnije glumio u spotu Raiffeisen banke, koji više liči na reklamu za sanatorij ili turističko naselje za umirovljenike. Henkel je napravio zaštitno lice Metylan paste za tapete. Za Philips je obrijao bradu dok je testirao brijač SensoTouch3D. Proizvođač alkohola Skiclub Kampen organizirao je zabavu s trenerom. Luxottica mu je isporučila naočale vlastitih marki (Ray-Ban, Prada, Persol), TW Steel - satove.

U ljeto 2012. Opel je postao sponzor Borussije. Auto koncern vratio se u nogomet nakon 10 godina pauze i odmah otišao neprijateljima Bayerna, s kojim se povezivao tokom 1990-ih. Osim dogovora s klubom, Opel je potpisao i zasebni ugovor s trenerom. Isprva se nije razmišljalo o takvoj opciji, no na tome je inzistirao marketing koji je u čovjeku vidio superzvijezdu. “Njegovo otvoreno držanje jako pristaje Opelu. Klopp predstavlja strast i bliskost s ljudima”, objasnila je tada kompanija.

Jurgen je mijenjao marke automobila češće nego timove. Ne zaboravljamo ni prvi kontakt s BMW-om, a prije SEAT-a nekoliko je godina reklamirao Mitsubishi: glumio je u recenziji Mitsubishi Lancer Sportback i vozio Pajero. “Autoritet i samopouzdanje, kao i pedantnost i inovativnost ključne su riječi koje se povezuju s Kloppom. Ove značajke su savršene za našu kompaniju", pohvalio se veleposlanik Mitsubishijevog partnera u Njemačkoj.

Trener se nije sramio prošlosti. Rekao je da su Pajero i SEAT Leon stvoreni za njega, ali sada je nova faza.

Opel je dobro prošao s Kloppom. U prva tri mjeseca partnerstva je prodano 13% više vozila nego u prethodnom kvartalu. Prema anketama kupaca, svaki treći odabrao je Opel zbog Kloppa. Na kraju sezone, Dortmund je stigao do finala Lige prvaka - interes za marku gotovo se udvostručio.

Opel je koristio autobus u integracijama aktivnije nego prethodni partneri. Na primjer, godišnje ažurirane promotivne videozapise. 2013. godine bila je to snimka iz aviona: stjuardesa je pronašla ključ od Opela i pitala ko ga je izgubio. Klopp je izašao iz poslovne klase, rekao da je ključ njegov i odjurio do Opel Insignije. Video je osvojio nagradu za najbolju reklamu za automobile godine u Njemačkoj.

Konobar u restoranu je 2014. pitao čija Opel Insignia stoji na ulazu i može li je vlasnik preparkirati. Klopp je ustao od stola.

Partnerstvo nije bilo ograničeno na video format. Kompanija je svake godine održavala dječji turnir Opel Cup, na koji bi Jürgen došao. Posjećivao je izložbe automobila kao ambasador i čak se u intervjuima pokušavao prisjetiti kakav auto vozi. Primjerice, u razgovoru za magazin Grazia o odmoru na njemačkom otoku Sylt, trener je rekao: “Ovdje puno hodamo, ali se i vozimo. Imamo Opel Adama koji je toliko mali da stane na svako parkirno mjesto, a ima i mjesta za psa".

Problem je što je skriveno oglašavanje u Njemačkoj zabranjeno. Takve materijale treba posebno označiti, a intervju je zamišljen kao običan razgovor. Zbog toga se cijeli medijski holding u čijem je vlasništvu Grazia morao opravdavati. Šefovi su priznali da su urednici pogriješili.

Prema Die Weltu, Klopp je od 2014. godine od svih reklama zarađivao 2,3 miliona eura godišnje. Osim što je imao novac kroz ugovore s klubovima, bogatstvo je sticao i u marketingu.

Opel je nastavio saradnju s njim i nakon odlaska iz Borussije. Preseljenje u Britaniju odmah je utjecalo na oglašavanje. Opel je snimio novi video koji prikazuje Jurgena kako se navikava na pravila otočnog prometa u Insigniji s volanom na desnoj strani. U temi je bio i slogan: "Nikada nećete sami voziti auto."

Potražite više informacija na temu Premier league:

Godine 2016. strane su produžile ugovor pod poboljšanim uslovima. Od tada je trenerov honorar iznosio 2,5 miliona eura godišnje. Sada je zaštitno lice ne samo Insignije, već cijele linije modela. U proteklih pet godina imao je reklame za Mokku, Corsu i Astru.

Druga dva Kloppova glavna sponzora su adidas i Erdinger. Klopp je danas na klupi Liverpoola i jako je popularan, a njegovi stari sponzori tek sada shvaćaju njegovu moć. Svi brendovi koje je reklamirao su godinama zajedno s njim rasli i zarađivali sve više i više.

Oglasi

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.