Nakon serije dobrih rezultata
Ferrari u kontraofanzivi: Hoće li i Sao Paulo biti njihova pozornica? · Kolumna
U sjeni borbe Verstappena i Norrisa, Italijani ciljaju na treću pobjedu zaredom. Ovoga puta na legendarnom Interlagosu.
Povezano
Nakon prošlosedmične pobjede Ferrarija, sezona se nastavlja na američkom tlu, gdje će se održati 51. VN Brazila, a 41. put na stazi Interlagos.
Posebnu pažnju privlači duel između Verstappena i Norrisa za vozački naslov.
Britanac je uspio smanjiti zaostatak za Verstappenom sa 57 na 47 bodova, a do kraja sezone vozač još može osvojiti maksimalno 120 bodova.
U isto vrijeme, Ferrari se sve ozbiljnije nameće kao prijetnja za konstruktorski naslov i zaostatak za McLarenom smanjili su na svega 29 bodova, dok su u Meksiku prestigli Red Bull, koji proživljava najtežu krizu u posljednjih deset godina.
Ovakva sezona nije viđena u Formuli 1 već 43 godine. Po prvi put od 2008. Ferrari ima dva vozača sa najmanje dvije pobjede u sezoni, a još jedan trijumf za Leclerca ili Sainza u Sao Paolu donio bi im treću uzastopnu pobjedu – nešto što Ferrari nije uspio ostvariti već 15 godina.
Ovo će biti peti sprint vikend sezone, a od uvođenja sprint formata 2021. godine, Interlagos je svake godine bio domaćin vikenda sa ovakvim rasporedom, pri čemu su utrke na ovoj stazi rijetko razočarale publiku.
Satnica 2024. godine je sljedeća:
- 1. slobodni trening: PET 15:30
- Sprint kvalifikacije: PET 19:30
- Sprint: SUB 15:00
- Kvalifikacije: SUB 19:00
- Utrka: NED 18:00
Sedamdesetih godina prošloga stoljeća, kada je Emerson Fittipaldi započeo svoj uspon, Brazilci su izrazili želju za vlastitom utrkom Formule 1. Prva brazilska utrka održana je 1973. godine, nakon čega su brazilski vozači postizali zavidne rezultate na domaćem terenu – Fittipaldi, Carlos Pace i Carlos Reutemann slavili su pobjede na ovoj stazi, čime su stekli trajno mjesto u srcima domaćih navijača. Interlagos je također bio poprište jedine pobjede Carlosa Pacea, a nakon njegove tragične smrti u avionskoj nesreći, staza je preimenovana u njegovu čast. Uprkos tome što Brazil više nema svjetskog prvaka od Sennine smrti, strast među brazilskim fanovima održava Formulu 1 živom u ovoj zemlji.
Staza Interlagos ima relativno kratak krug, a vozačima predstavlja veliki izazov jer zahtijeva poseban balans u postavkama bolida. Središnji dio staze je tehnički zahtjevniji u odnosu na prvi i treći sektor, koji sadrže jedan od najdužih pravaca na kojima vozači prolaze pod punim gasom. Interlagos se nalazi na nadmorskoj visini od oko 700 metara, što uzrokuje približno osam posto rijeđi zrak, povećava opterećenje motora, te smanjuje downforce i otpor zraka. Za uspješan nastup potrebna je optimalna kombinacija prijanjanja u sporijim zavojima srednjeg sektora i maksimalne brzine na pravcu, kako bi se izbjegla ranjivost na dugim dionicama.
I pored neravne površine i manjih garaža i objekata, Interlagos je omiljen među vozačima i navijačima. Staza je 2009. godine dobila novi asfalt, koji je poboljšao uvjete, ali i dalje ostaje neuporedivo neravnija u odnosu na moderne staze. Dug uspon prema startno-ciljnoj ravnini pruža idealnu priliku za pretjecanje u prvom zavoju, poznatom kao Senna S, nazvanom po legendarnom trostrukom svjetskom prvaku, Ayrtonu Senni. Četvrti zavoj također nudi prostor za preticanje, posebno uz DRS zonu koja mu prethodi.
Iako VN Brazila nudi odlične uvjete za spektakularne utrke, sigurnosne promjene bile su neizbježne. Za 2012. godinu izmijenjen je opasni ulazak u boks, koji je ranije važio za jedan od najrizičnijih u kalendaru, a tribine uz brze zavoje 14 i 15 pomaknute su dalje od staze radi povećanja sigurnosti.
Dok sezona 2024. donosi potpuno obnovljen asfalt u Brazilu, u skladu sa posljednje tri utrke na novom asfaltu, uključujući Austin i Mexico City.
Za razliku od tih staza, gdje su obnavljani samo dijelovi, u Sao Paolu je obnovljeno svih 4.309 metara, uključujući boks.
Radovi su nedavno završeni, a površina je detaljno očišćena, čime je povećana njena abrazivnost i uklonjen sjaj karakterističan za nov asfalt. Time će staza biti nepoznat faktor za sve vozače i timove, dok je dodatni izazov činjenica da je Pirelli odabrao mekše mješavine u odnosu na prošlu godinu
C3 će tako biti hard, C4 medium, a C5 soft, što proširuje raspon mogućih strategija, posebno uz samo jedan slobodan trening za podešavanje bolida uoči sprinta.
Kao što smo vidjeli u Austinu, kratka utrka može biti korisna za prilagođavanje postavki prije kvalifikacija i glavne utrke, a nakon sprint vikenda dopuštene su ponovne promjene postavki.
Brazil pruža priliku za spektakularne utrke, a često su prisutni sigurnosni automobil i nepredvidivi vremenski uslovi, što ovu utrku čini jednom od najiščekivanijih u završnici sezone. Obično se najbrža strategija sastoji od dva zaustavljanja, pri čemu mekše gume donose prednost. Prošle godine, gotovo svi vozači startali su na soft gumama, ali su zbog crvene zastave odmah promijenili na medium, te završili utrku na drugom setu soft guma. Ove godine, mekše mješavine mogle bi otvoriti širi spektar opcija, čineći utrku dodatno uzbudljivom.
Ove godine obilježava se i trideseta godišnjica smrti Ayrtona Senne. Pirelli će, u saradnji sa Institutom Senna, organizovati aukciju posebne verzije nagrade za pole position u brazilskim nacionalnim bojama sa legendarnim logotipom. Pored toga, kao i na prethodnim utrkama, Pirelli će koristiti posebnu verziju Podium kape u bojama brazilske zastave sa logom Senne, čime se odaje počast jednom od najvećih vozača, voljenom ne samo u Brazilu, već i među svim ljubiteljima Formule 1.
Promo
Pharma Classic iz Zagreba šampion je petog turnira
Spektakularan 3x3 turnir Mozzartbet tour Republike Srpske u Novom Gradu
Oglasi
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.
Popularno
Projekat je dosta ambiciozan
Udar na Beograd! U Srbiji prave novi "Real", pao rekord, stigli milioni: "Vučić nam je obećao da..."
Ideja koja bi mogla na adresu UEFA-e
Kosovo i Bosna i Hercegovina dobili su najteži mogući udarac: "Te države ne postoje?"
Rossonerima baš sada treba
Modrić čelnicima Milana preporučio svog prijatelja, odmah su krenuli po njega: "On je zvijer"
Slavni fudbaler se oglasio pismom