FOTO: EPA

Šta kažu šefovi

Timovi Formule 1 u velikoj dilemi: Novi pravilnik čak i u 2025. godini sa sobom donosi glavobolju

Edah Hasanspahić

Sa novom godinom stigao je i početak rada na bolidima za 2026., glavno pitanje je kako raspodijeliti resurse.

Formule 1 se nalazi na prekretnici, dok se timovi pripremaju za narednu sezonu koja počinje već u martu, počele su pripreme i za novu tehničku eru koja dolazi 2026. godine.

Zabrana aero testiranja za bolide 2026. ukinuta je 1. januara 2025., što znači da svi timovi mogu započeti sa razvojom svojih koncepata za novu generaciju bolida.

Međutim, ova promjena pravila stavlja timove pred težak izazov – kako rasporediti resurse između trenutne sezone 2025. i priprema za 2026.?

A kada je riječ raspodjeli resursa, istražili smo, šta su govorili šefovi timova za strane medije, te kako će proteći 2025. godina.

Ferrari je među timovima koji smatraju da nije lako odustati od borbe za titulu u sezoni koja je pred vratima.

“Teško je odustati od šampionske borbe. Ako ste u vrhu, morate ostati konkurentni,” istakao je šef Ferrarija Fred Vasseur.

McLaren, kao aktuelni konstruktorski šampion, jasno je da želi ostati u igri i za 2025. godinu.

“Imamo priliku da osvojimo titulu sljedeće godine, ali i u 2026. Želimo oboje,” rekao je Neil Houldey, tehnički direktor McLarena.

Ipak, timovi poput Alpine i Aston Martina mogli bi se više okrenuti 2026. zbog dodatnog vremena u aerotunelu koje imaju na raspolaganju.

S druge strane, Mercedes i Red Bull oprezno balansiraju između trenutnih performansi i ulaganja u budućnost.

“Razvoj bolida za 2026. donosi veće pomake nego rad na trenutnim bolidima, zbog čega je pravovremeni prelazak ključan,” istakao je Andrew Shovlin iz Mercedesa.

Pravila su dinamična, pa timovi koji slabije krenu u sezonu 2025. mogu ranije prebaciti fokus na novu eru.

Međutim, ako se ukaže prilika za dobar plasman, timovi će biti prisiljeni ostati u borbi duže nego što bi željeli.

“Odlučivanje o tome kada se prebaciti na 2026. ovisit će o situaciji na stazi i rezultatima tokom godine,” dodao je Mike Krack iz Aston Martina.

Prošlogodišnja sezona pokazala je kako se očekivanja na početku mogu potpuno promijeniti tokom godine.

“Ne zaključujte prvenstvo na osnovu prvih šest utrka,” upozorio je Shovlin, referirajući se na promjene u poretku tokom 2024. godine.

Christian Horner iz Red Bulla istakao je izazove u balansiranju resursa između dvije sezone.

“Rana prednost u razvoju može biti ključna, ali ako je borba za titulu tijesna, razvoj se produžava,” rekao je Horner.

Konačne odluke o prelasku na bolide za 2026. timovi će donositi tokom sezone, uz mnogo neizvjesnosti o tome je li izbor bio pravi.

  1. godina obećava mnogo drame, ne samo na stazi nego i iza kulisa, dok timovi traže savršenu formulu za uspjeh u narednim godinama..
Oglasi

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.