Velika promjena slijedi u austrijskom timu
Horner otkrio ključni detalj u saradnji Red Bulla i Forda za 2026. godinu
Red Bull i Ford se pripremaju za jednu od najvećih promjena u historiji Formule 1, a Christian Horner je priznao da njihov zajednički projekat donosi izazove kakve dosad nisu imali.
Od 2026. godine Red Bull Racing će nositi Fordov logo, označavajući početak nove ere s američkim gigantom i potpuno novim pogonskim agregatom razvijenim za nadolazeće promjene u pravilima.
Christian Horner, šef Red Bulla, otkrio je detalje o ovom velikom projektu tokom Fordovog događaja u Charlotteu, samo nekoliko dana nakon Rolex 24 na Daytoni.
"Imamo sve kapacitete, ali ne i iskustvo"
Horner ne krije da je razvoj vlastitog motora bio ogroman izazov, pogotovo u poređenju s timovima koji su godinama povezani s proizvođačima poput Ferrarija i Mercedesa.
"Saradnja s Fordom je fantastična," rekao je Horner za Motorsport. "Kad smo započeli ovaj projekt, znali smo da nemamo istu dubinu znanja kao naši konkurenti. Ali onda se partnerstvo s Fordom prirodno razvilo i to nam je donijelo nevjerovatnu energiju u svim odjelima."
Unatoč entuzijazmu, Horner ne skriva da pred njima stoji ogroman izazov.
"Znamo da imamo planinu koju moramo savladati. No, imamo sjajne ljude, vrhunske partnere poput ExxonMobila, fantastične objekte i tehnologiju. To su temelji na kojima gradimo ovaj projekt."
Nova tehnologija: Više snage, manje goriva
Jedan od najvećih izazova za Red Bull i Ford bit će prilagođavanje novim pravilima o pogonskim jedinicama, koja donose drastične promjene u omjeru snage iz motora s unutrašnjim sagorijevanjem i električne energije.
Horner naglašava da će ključni faktor biti razvoj sintetičkog goriva, koje će se u potpunosti proizvoditi iz održivih izvora.
"Gorivo će biti jedan od ključnih faktora performansi. Pravila predviđaju smanjenje potrošnje goriva za oko 30%, što znači da će efikasnost biti važnija nego ikad prije."
Još jedna velika promjena odnosi se na električni dio pogonske jedinice, gdje će izlazna snaga MGU-K (motornog generatora – kinetičkog) skočiti sa 160 na 475 konjskih snaga. To će donijeti gotovo 50-50 podjelu između električne i mehaničke snage, što je drastična promjena u odnosu na trenutni omjer 80-20 u korist motora s unutrašnjim sagorijevanjem.
Oracle AI i virtuelna izrada motora
Red Bull će koristiti umjetnu inteligenciju i Oracleovu cloud infrastrukturu kako bi optimizirao dizajn novog motora.
"AI postaje sve važniji u Formuli 1, a Oracle je ključni partner u tom segmentu. Ovo je nevjerovatno uzbudljivo."
Umjesto da fizički proizvode komponente, Red Bull koristi napredne simulacije kako bi testirao preko 6.000 dijelova pogonske jedinice i njihove međusobne interakcije.
Također, koriste računske metode za optimizaciju sagorijevanja goriva, uključujući analize toka goriva kroz injektore kako bi poboljšali dizajn unutrašnjih komponenti motora.
Najveći izazov u historiji Red Bulla?
Horner priznaje da Red Bull Powertrains pred sobom ima gigantski zadatak, ali vjeruje da će im partnerstvo s Fordom dati neophodno iskustvo.
"Ovo je najveći izazov koji smo preuzeli u posljednjih 21 godinu. Povratak Fordovog znaka na bolid od 2026. godine označava novu eru – i za Red Bull i za Formulu 1."
Promo
Oglasi
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.
Popularno
Danas je sve mnogo drugačije
Najteži potez karijere za Pešića, zvijezdu je zbog banane izbacio iz reprezentacije: "Krivo mi je"
Srbija sutra igra protiv Latvije
Piksi stao pred novinare u Rigi, jasniji nije mogao biti: "Daj Bože da ga više ne gledam do kraja"
Trijumf u Novom Pazaru