Christian Horner

Velika promjena slijedi u austrijskom timu

Horner otkrio ključni detalj u saradnji Red Bulla i Forda za 2026. godinu

Edah Hasanspahić

Red Bull i Ford se pripremaju za jednu od najvećih promjena u historiji Formule 1, a Christian Horner je priznao da njihov zajednički projekat donosi izazove kakve dosad nisu imali.

Od 2026. godine Red Bull Racing će nositi Fordov logo, označavajući početak nove ere s američkim gigantom i potpuno novim pogonskim agregatom razvijenim za nadolazeće promjene u pravilima.

Christian Horner, šef Red Bulla, otkrio je detalje o ovom velikom projektu tokom Fordovog događaja u Charlotteu, samo nekoliko dana nakon Rolex 24 na Daytoni.

"Imamo sve kapacitete, ali ne i iskustvo"

Horner ne krije da je razvoj vlastitog motora bio ogroman izazov, pogotovo u poređenju s timovima koji su godinama povezani s proizvođačima poput Ferrarija i Mercedesa.

"Saradnja s Fordom je fantastična," rekao je Horner za Motorsport. "Kad smo započeli ovaj projekt, znali smo da nemamo istu dubinu znanja kao naši konkurenti. Ali onda se partnerstvo s Fordom prirodno razvilo i to nam je donijelo nevjerovatnu energiju u svim odjelima."

Unatoč entuzijazmu, Horner ne skriva da pred njima stoji ogroman izazov.

"Znamo da imamo planinu koju moramo savladati. No, imamo sjajne ljude, vrhunske partnere poput ExxonMobila, fantastične objekte i tehnologiju. To su temelji na kojima gradimo ovaj projekt."

Nova tehnologija: Više snage, manje goriva

Jedan od najvećih izazova za Red Bull i Ford bit će prilagođavanje novim pravilima o pogonskim jedinicama, koja donose drastične promjene u omjeru snage iz motora s unutrašnjim sagorijevanjem i električne energije.

Horner naglašava da će ključni faktor biti razvoj sintetičkog goriva, koje će se u potpunosti proizvoditi iz održivih izvora.

"Gorivo će biti jedan od ključnih faktora performansi. Pravila predviđaju smanjenje potrošnje goriva za oko 30%, što znači da će efikasnost biti važnija nego ikad prije."

Još jedna velika promjena odnosi se na električni dio pogonske jedinice, gdje će izlazna snaga MGU-K (motornog generatora – kinetičkog) skočiti sa 160 na 475 konjskih snaga. To će donijeti gotovo 50-50 podjelu između električne i mehaničke snage, što je drastična promjena u odnosu na trenutni omjer 80-20 u korist motora s unutrašnjim sagorijevanjem.

Oracle AI i virtuelna izrada motora

Red Bull će koristiti umjetnu inteligenciju i Oracleovu cloud infrastrukturu kako bi optimizirao dizajn novog motora.

"AI postaje sve važniji u Formuli 1, a Oracle je ključni partner u tom segmentu. Ovo je nevjerovatno uzbudljivo."

Umjesto da fizički proizvode komponente, Red Bull koristi napredne simulacije kako bi testirao preko 6.000 dijelova pogonske jedinice i njihove međusobne interakcije.

Također, koriste računske metode za optimizaciju sagorijevanja goriva, uključujući analize toka goriva kroz injektore kako bi poboljšali dizajn unutrašnjih komponenti motora.

Najveći izazov u historiji Red Bulla?

Horner priznaje da Red Bull Powertrains pred sobom ima gigantski zadatak, ali vjeruje da će im partnerstvo s Fordom dati neophodno iskustvo.

"Ovo je najveći izazov koji smo preuzeli u posljednjih 21 godinu. Povratak Fordovog znaka na bolid od 2026. godine označava novu eru – i za Red Bull i za Formulu 1."

Oglasi

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.