Scuderia Ferrari na promjeni guma (EPA)

Pregled strategija

Šta nas očekuje u Španiji: Da li će neko pokušati neizvodivu strategiju s jednim stajanjem?

Edah Hasanspahić

McLaren je briljirao u kvalifikacijama, ali u Barceloni to nije garancija za uspjeh. Ključ trke? Gume, tajming i taktička savršenost.

Nakon što su Oscar Piastri i Lando Norris McLarenu donijeli prvu startnu liniju u Barceloni još od 1998. godine, djelovalo je kao da tim iz Wokinga ima sve karte u svojim rukama.

Međutim, trka za Veliku nagradu Španije rijetko je ona koju odlučuje subota.

Ova staza, poznata po visokoj degradaciji i taktičkom izazovu, najčešće se rješava u boksu, a ne na stazi.

Statistika ipak sugeriše da je pol pozicija važna – 24 pobjede iz 34 trke to potvrđuju – no moderne strategije sve češće ruše tradiciju.

Strategija će biti ključna, jer će većina vozača morati da se suoči s najmanje dvije promjene guma.

Pirelli predviđa visoku degradaciju, a tvrda komponenta (C1) ponovo nije popularna opcija zbog manjka gripa i prevelikog klizanja.

Prošle godine pobjednik Max Verstappen, kao i Lando Norris i Lewis Hamilton, vozili su kombinaciju soft>medium>soft.

Norris se tada istakao dugim prvim stintom, čime je stvorio razliku u gumama i nadoknadio rani zaostatak.

George Russell, koji je rano stao po nove gume (krug 15), odlučio se za soft>medium>hard kombinaciju i završio kao četvrti.

Carlos Sainz, Esteban Ocon i Pierre Gasly su birali istu taktiku, dok je Sergio Pérez bio jedini u bodovima s tri stajanja.

Ove godine, prema Pirellijevim simulacijama, optimalna strategija ostaje soft>medium>soft, sa idealnim boks prozorima između 13-19 i 42-48. kruga.

Međutim, ako degradacija mekih guma bude viša od očekivane, neki bi mogli zamijeniti drugi stint tvrdom komponentom.

To bi im omogućilo da izvuku maksimum iz posljednjeg dijela trke na mekim gumama.

Charles Leclerc ima posebnu opciju – jedini iz top 10 koji u zalihama ima dva seta srednje komponente.

To mu otvara prostor za ranu promjenu guma i potencijalni undercut u završnici trke.

Iako tvrda komponenta i dalje nije omiljena, može poslužiti za dužu srednju dionicu, prije eksplozivnog finiša na mekim gumama.

U drugom dijelu grida, vozači poput Yukija Tsunode mogli bi pokušati drugačiji pristup – samo da bi unijeli nered i iskoristili eventualni sigurnosni automobil.

Za njih je moguća kombinacija medium>hard>soft, s prvim stintom do kruga 22, zatim dužom vožnjom do kruga 53 i kratkim finišom.

Jednostavno rečeno, u ovoj trci nema mjesta za konzervativnost – ili ćeš igrati hrabro, ili ćeš ostati nevidljiv.

Vrijeme neće donijeti dodatnu dramu – najavljena je suha trka, iako je vjetar faktor koji može dodatno otežati stvari vozačima.

Očekuje se temperatura staze do 48°C, što dodatno ubrzava habanje guma, dok će vjetar južnog smjera stvarati probleme u brzim desnim krivinama.

U Barceloni, više nego ikad, neće pobijediti samo najbrži, nego i onaj koji napravi najmanje grešaka – na stazi i za komandnim stolom.

Oglasi

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.