Lando Norris i Oscar Piastri

Katastrofa u Kataru

McLaren priznao grešku koja je koštala podijuma Norrisa i zakomplikovala borbu za titulu

Edah Hasanspahić

McLaren je priznao da je odluka sa početka Velike nagrade Katara bila pogrešna i da će je temeljito analizirati. Oscar Piastri i Lando Norris platili su visoku cijenu i pitanje je koliko će ova greška utjecati na šanse za naslov.

McLaren se nakon haosa u Kataru našao na udaru kritika i unutrašnjih pitanja koja se neće moći brzo zaboraviti.

Andrea Stella, direktor tima, najavio je internu reviziju nakon odluke koja je na kraju pokazala da je bila "na kraju pogrešna" i koja je Piastrija i Norrisa "znatno kaznila".

Sve je počelo kada se na kraju sedmog kruga pojavio sigurnosni automobil nakon što je Nico Hulkenberg iz Saubera izletio iz trke u sudaru s Pierrom Gaslyjem iz Alpinea.

Dok su gotovo svi timovi, osim Estebana Ocona iz Haasa koji je svratio krug kasnije, odlučili otići u boks po svježe gume, McLaren je odlučio ostati na stazi i riskirati s taktikom koja će se pokazati kobnom.

Odluka je zaključala rivalne timove u plan koji je zahtijevao još jednu promjenu guma krajem 32. kruga zbog Pirellijevih sigurnosnih preporuka o maksimalno 25 krugova po setu.

U početku je izgledalo da McLaren možda ima taktičku prednost, tim je tako i komunicirao Norrisu dok ovaj bio na drugom mjestu, odnosno trećem mjestu,  ali se brzo ispostavilo suprotno.

Max Verstappen je nastavio svoj pohod i na kraju stigao do svoje sedme pobjede u sezoni, dok su Piastri i Norris, završili drugi, odnosno četvrti.

Stella je bez okolišanja objasnio da se, gledano iz rezultata, može reći da je tim „efektivno predao jedan pit stop rivalu koji je bio brz“.

"Efektivno, mi smo prepustili jedan pit stop rivalu koji je bio brz. Naravno, to je urađeno s razlogom, nismo htjeli završiti u gužvi nakon ulaska u boks", rekao je Stella, prevodeći tim riječima šta je ekipa mislila u datom trenutku.

Dodao je da su svi drugi timovi imali drugačije mišljenje o sigurnosnom automobilu u sedmom krugu i da je upravo to donijelo njihovo ostajanje na stazi, iz perspektive rezultata, neispravnim.

"Ali svi ostali automobili i timovi imali su drugačije mišljenje u vezi sa sigurnosnim automobilom u sedmom krugu. Svi su svratili u boks, i to je učinilo naše ostajanje na stazi na kraju pogrešnim iz perspektive rezultata trke."

Stella je otvoreno priznao da je, jer je Verstappen bio brz i jer je degradacija guma bila niska, ta odluka bila "znatno kažnjavajuća".

"Zbog toga što je Verstappen bio brz, i također zato što je degradacija guma bila niska, na kraju krajeva, ova odluka je značajno kažnjavajuća, jer je jasno da je Oscar kontrolisao trku i zaslužio pobjedu, a mi smo izgubili i podijum s Landom."

U McLarenu sada traže odgovore o tome gdje je nastao previd i da li je postojala neka vrsta pristrasnosti u razmišljanju na pit zidu.

"Što se tiče pogrešne procjene, to je nešto što ćemo morati revidirati i diskutovati interno", rekao je Stella, najavljujući temeljitu posluku.

"Morat ćemo procijeniti neke faktore. Na primjer, da li je postojala određena pristrasnost u načinu na koji smo razmišljali, koja nas je dovela do toga da kao grupa pomislimo da ne bi svi bolidi nužno svratili u boks."

Stella je pomenuo i da ponekad postoje "ciljevi" i "pristrasni objektivni razlozi" koji mogu utjecati na odluke i da će tim morati proći kroz cijeli proces analize bez žurbe, ali konstruktivno i analitički.

"Postoje ponekad neki ciljevi, i ponekad postoje neki pristrasni objektivni razlozi. Ponekad može biti pristrasnosti u načinu na koji mislite. Tako da ćemo morati proći kroz reviziju na vrlo temeljit način, ali važno je da to uradimo na konstruktivan, analitičan način."

Posljedice se sada mjere ne samo u izgubljenim sekundama i pozicijama, već i u dramatičnoj komplikaciji za naslovnu trku, Norris ima 12 bodova prednosti uoči Abu Dhabija, dok je Piastri 16 bodova iza, što otvara mogućnost trostruke drame.

Za McLaren, koji je cijelu sezonu tražio kontinuitet i sigurnost u taktičkim odlukama, ovaj jučerašnji dan u Kataru sigurno će biti mjerilo promjena u načinu donošenja odluka pod pritiskom.

Navijači i analitičari će detaljno secirati poruke s pit zida, procese donošenja odluka i odgovornosti pojedinaca dok tim korača u završnicu sezone.

Jedno je sigurno, Stella i ekipa neće pokušati zataškati propust. Umjesto toga, obećali su da će izvući pouke i popraviti procese kako bi se slične greške izbjegle u budućnosti.

Za Piastrija i Norrisa ostaje gorak ukus nedovršene trke i osjećaj da su mogli izvući mnogo više kada je put do pobjede bio otvoren.

A za protivnike i rivalne timove, McLarenov javni obračun s vlastitim odlukama predstavlja blistavu priliku da dodatno analiziraju slabosti i pritom pripreme svoje adute za Abu Dhabi.

Oglasi

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.