Korelacija i sumnje
Problemi u razvoju novog Red Bullovog bolida: Može li skeptičnost biti njihova prednost?
Tehnički direktor Pierre Wache otkrio je kako imaju probleme sa razvojom novog bolida iako su kako on ističe naučili iz svojih grešaka, ključ je kako on kaže u tome što su skeptični prema njihovim razvojnim alatima.
Red Bull je jedno od najdominantnijih imena u Formuli 1, ali iza njegovih uspjeha stoji stalno preispitivanje i, u posljednje vrijeme, određena doza skeptičnosti prema vlastitim razvojnim alatima.
Tim iz Milton Keynesa suočava se s problemima koji nisu samo tehničke prirode, već i sa sve većim izazovima u preciznosti podataka.
Tehnički direktor Pierre Wache nedavno je govorio o tim problemima, naglašavajući kako je tim bio suočen s velikim poteškoćama u 2024. godini, posebno u pogledu balansa bolida.
Taj balans, s kojim su već imali problema, postao je još očigledniji od majske trke u Miamiju, kada je McLaren, njihov najveći konkurent, uveo veliku nadogradnju koja je počela 'uništavati' Red Bullovu prednost.
Najveći problem za Red Bull bilo je to što su podaci iz njihovih razvojnih alata, uključujući stari zračni tunel, počeli pokazivati nesklad s realnim performansama bolida na stazi.
Iako su se povremeno činile kao male razlike, u Formuli 1 te razlike postaju odlučujuće.
"Kad imate problem s korelacijom, sigurno ste malo izgubljeni", rekao je Wache za Motorsport.com.
"Ne možete više vjerovati svojim alatima. I kada im ne možete vjerovati, morate pronaći način da ih modifikujete kako biste ponovo uspostavili korelaciju."
To je bio jedan od ključnih trenutaka za Red Bull, jer su morali ponovo analizirati sve svoje testove i podatke kako bi shvatili zašto se nisu slagali s rezultatima na stazi.
Nakon što su ispitali svoje alate, tim je otkrio da problem s korelacijom nije nešto što se može potpuno riješiti.
Nema načina da se u potpunosti usklade realni i virtualni svijet, a upravo zbog toga je i rad s alatima postao još složeniji.
S obzirom na to da se ulazi u posljednju sezonu postojećih tehničkih regulacija, svaka sitna pogreška postaje sve skuplja.
"Kako su regulacije iste već nekoliko godina, prednosti koje možete postići postaju sve manji, a zahtjevi za preciznost su još veći", ističe Wache.
"Pokušavate naći male stvari, kao što su dva ili tri boda aerodinamičkog prijenosa, koji će utjecati na ostatak bolida."
Za Red Bull, 2024. godina bila je podsjetnik na to koliko mali pomaci mogu značiti ogromnu razliku u performansama.
Neke nadogradnje koje su u teoriji trebale povećati downforce, zapravo su dovele do negativnih posljedica, što je dodatno zakompliciralo balans bolida.
"Po definiciji, radite s manjim modelom u zračnom tunelu, koji nije realnost", dodaje Wache.
Iako se čini da su problemi u korelaciji zajednički za sve timove, Red Bull nije jedini koji se susreo s razvojnim poteškoćama.
Timovi poput Ferrarija, Aston Martina i Racing Bulls također su imali poteškoća sa nadogradnjama koje nisu donijele rezultate koje su očekivali.
Međutim, jedan tim koji je izbjegao ove probleme je McLaren. Od kada su počeli s velikim nadogradnjama u Miamiju, McLaren je svaki put pogodio cilj s novim paketima za svoje vozače Landa Norrisa i Oscara Piastrija.
Wache priznaje: "Prošle godine, da. Ali ne znam. Na početku godine nisu bili nigdje. Godinu prije toga također nisu bili nikakvi. U 2022. su također bili izvan igre." McLaren je konačno uspio razviti bolid koji je pokazao stvarne rezultate, ali Wache također primjećuje da je preostala misterija zašto su prethodnih godina bili toliko daleko od konkurencije.
S obzirom na to da Red Bull ne očekuje da će novi zračni tunel biti dovršen prije 2026. godine, postavlja se pitanje kako će tim poboljšati korelaciju između svojih alata i stvarnih performansi bolida.
Wache ostaje oprezan: "Poboljšalo se u područjima koja razumijemo", odgovara. "Ali u Formuli 1 uvijek ste pod prijetnjom da ćete naići na drugi problem."
Za timove poput Red Bulla, skepticizam i sumnja u vlastite alate i podatke nisu negativne stvari, nego nužno zlo koje pomaže da se ne slijepo vjeruje u testove.
"Tim može biti dobar samo ako imate sumnje i nikada niste sigurni u sebe", zaključuje Wache. "Ako ste sigurni u sebe, znate da ste neuspješni."
Iako su prošle godine bile izazovne, Wache smatra da je svaka lekcija koju su naučili tokom tih poteškoća bila investicija za budućnost.
"Kada pobjeđujete, ne gledate probleme i detalje na isti način kao kada imate problema na stazi. Kada niste najbrži, tada gledate i učite."
Zato, iako 2024. godina nije bila savršena za Red Bull, svaka prepreka je samo prilika za rast, što bi moglo biti presudno za uspjeh tima u nadolazećim sezonama
Promo
Pharma Classic iz Zagreba šampion je petog turnira
Spektakularan 3x3 turnir Mozzartbet tour Republike Srpske u Novom Gradu
Oglasi
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.
Popularno
Kakve riječi teniske ikone
Vučić je čuo, Srbija je čula: Novak Đoković iz Londona poslao poruku za sva vremena!
Navijači u službi politike
Ponoćni marš nadomak Srbije, počela je invazija nabrijanih Albanaca: "Dolazi vam kraj!"
Nakon ispadanja u drugu ligu
Uzalud su pravili stadion: Pod drugi put u 15 godina ugašen poznati klub s Balkana
Čeka nas dosta uzbuđenja