Red Bull konačno otkrio ključne probleme koji su ih koštali naslova u 2024. godini?
FOTO: EPA

Šta se dogodilo sa Red Bullovim bolidom?

Red Bull konačno otkrio ključne probleme koji su ih koštali naslova u 2024. godini?

Edah Hasanspahić

Iako je Max Verstappen osigurao četvrtu uzastopnu titulu svjetskog prvaka, Red Bull Racing je ostao bez konstruktorskog naslova prvi put od 2021. Tehnički direktor Pierre Wache otkrio je šta je pošlo po zlu s RB20 bolidom.

Sezona 2024. bila je puna uspona i padova za Red Bull, ekipu koja je od 2021. dominirala Formulom 1. Dok je Max Verstappen zadržao svoju formu i postao četverostruki svjetski prvak, tim iz Milton Kinsa izgubio je konstruktorski naslov, a tehnički direktor Pierre Wache objasnio je razloge za ovaj neuspjeh.

Red Bull je sezonu započeo sjajno – Verstappen je pobijedio na četiri od prvih pet trka, a zahvaljujući doprinosu Sergija Pereza, ekipa je ostvarila tri dvostruke pobjede.

Međutim, stvari su se dramatično promijenile u drugom dijelu sezone.

Kako su McLaren, Ferrari i Mercedes preuzimali vodeće pozicije na stazi, Red Bullov RB20 počeo je zaostajati.

Verstappen je nastavio s dobrim rezultatima, osiguravajući redovne podijume, što mu je i donijelo titulu.

Oglasi

Ipak, njegov timski kolega Sergio Perez nije uspio završiti nijednu od posljednjih 18 trka u top 5, što ga je na kraju koštalo mjesta u timu za 2025., koje je preuzeo mladi Liam Lawson.

Wache je otkrio da tim nije očekivao dominaciju na početku sezone, već su bili iznenađeni velikom prednošću u prvim trkama.

"Sezona je bila izazovna, kako smo i očekivali," rekao je Wache za Autosport.

"Iznenadila nas je prednost koju smo imali na početku sezone. Očekivali smo da će cijela sezona biti poput kraja – velika borba s ostalima."

Glavni problemi s RB20 bolidom pojavili su se u sredini sezone, gdje je bolid patio od problema s korelacijom podataka.

Oglasi

CFD i simulator podaci nisu se podudarali s performansama na stazi, što je stvorilo ozbiljne probleme s aerodinamikom i balansom bolida.

"Postoji više aspekata ovog problema," objasnio je Wache.

"Prvi je korelacija – bolid je imao drugačije karakteristike u pogledu aerodinamike nego što smo očekivali. Neki elementi, koje nismo predvidjeli, značajno su utjecali na performanse bolida. Nisu bili namjerno tu, ali im nismo posvetili dovoljno pažnje."

Wache je priznao da su problemi ostali prisutni do kraja sezone i da je tim sada fokusiran na njihovo rješavanje za 2025.

"Imali smo gubitak aerodinamičkog pritiska u određenim područjima i to nas je koštalo performansi. Korelacija između podataka iz zračnog tunela i staze nije bila dobra, a na stazi je to uglavnom bio problem balansa."

Dok Red Bull radi na svom novom bolidu za 2025., jasno je da će tim morati obratiti posebnu pažnju na korelaciju podataka i optimizaciju balansa kako bi se vratili na vrh.

Uz Verstappena, koji je još jednom dokazao svoj šampionski kvalitet, Red Bull će imati priliku popraviti greške iz prošle sezone i vratiti konstruktorski naslov u svoje ruke. Kako će se nova sezona razvijati, ostaje da vidimo hoće li RB21 ispraviti nedostatke svog prethodnika i ponovo postati dominantan bolid na stazi.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi