Photo by: Scuderia Ferrari

Prilagođavanje bolida

Ferrari pronašao način kako da Hamiltonu olakša prelazak iz Mercedesa

Edah Hasanspahić

Italijanski tim je spreman učiniti sve kako bi njihov novi vozač što prije dostigao pun potencijal, a jedna od ključnih prilagodbi tiče se softvera i komandi na upravljaču.

Iako italijanski tim još uvijek nije odradio savršen trkaći vikend, Hamilton je već uspio osvojiti svoju prvu sprint pole poziciju, a potom i pobjedu u Šangaju, što mu je donijelo dodatnu dozu samopouzdanja.

Britanac je priznao da mu je potrebno vrijeme kako bi izvukao maksimum iz SF-25, budući da je riječ o bolidu potpuno drugačije filozofije u odnosu na one koje je vozio tokom 12 godina u Mercedesu.

S obzirom na to da se u vrhu poretka odlučuje u sitnim detaljima, Ferrari nije gubio vrijeme i već je počeo implementirati određene stvari koje su Hamiltonu bile uobičajene u prethodnom timu.

To se posebno odnosi na raspored komandi na upravljaču, koji je sada bliži onome što je Britanac koristio u Mercedesu.

Još u Australiji Ferrari je pokazao koliko je posvećen Hamiltonu kada su mu na ekran upravljača dodali personaliziranu poruku dobrodošlice.

Međutim, promjene nisu samo estetske – tim iz Maranella je dizajnirao novu spojku i ručicu mjenjača kako bi mu poboljšao ergonomiju u cockpit-u.

Uz to, softverski je prilagođena količina informacija koja se prikazuje na ekranu, gdje se Ferrari udaljava od sistema koji koristi Charles Leclerc i prilagođava ga Hamiltonovim navikama iz Mercedesa.

Njegov ekran sada uključuje dodatne informacije poput stanja napunjenosti baterije ("SOC") te mape motora ("ENG"), što je nešto što Leclerc ne koristi tokom utrke.

U Mercedesu je pogonska jedinica bila kontrolisana putem dugmeta "STRAT", dok Ferrari koristi drugačiji sistem gdje su motor i hibridni sistem odvojeni.

Hamilton je od Ferrarija tražio da hibridni sistem premjesti u donji dio ekrana, dok je selektore na vrhu uskladio sa rasporedom koji je koristio u Mercedesu.

Za razliku od Leclerca, Britanac je želio imati potpuni uvid u način rada motora i hibrida kako bi u svakom trenutku znao koje postavke koristi.

Još jedna razlika je u načinu na koji Mercedes i Ferrari prikazuju ključne funkcije – Mercedes je imao samo tri birača, dok Ferrari koristi duplo više dugmadi.

Kako bi se prilagodio, Hamilton sada ima brzi selektor u sredini upravljača, koji mu omogućava promjenu režima u realnom vremenu.

Opcije uključuju "RACE" za trku, "BOX" za ulazak u boks, "FOR" za formacijski krug te "PSH" za kvalifikacije. Također, postoje parametri za pregled podataka o gumama i potrošnji goriva.

Jedna od ključnih razlika nalazi se ispod indikatora mape motora, gdje je dodana opcija "Multi", koja omogućava brzi pregled sekundarnih postavki.

Hamiltonov ekran sada prikazuje mnogo više informacija u odnosu na Leclercov, koji preferira jednostavniji prikaz tokom vožnje.

Iako se ovi detalji možda ne čine presudnima, svaki segment koji ubrza Hamiltonovu adaptaciju može se pokazati ključnim u borbi za vrh.

Ferrari je očigledno spreman učiniti sve kako bi svom novom vozaču omogućio najbolje moguće uslove.

Oglasi

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.