Mercedes bi uskoro mogao okrenuti novu stranicu u svojoj F1 strategiji. Toto Wolff potvrdio je da Srebrene strijele razmatraju odustajanje od najmanje jednog kupca nakon 2030. godine. Promjene koje donosi nova era motora 2026. natjerale su Mercedes da preispita svoju ulogu kao najzastupljenijeg dobavljača u sportu.
Mercedes se godinama ponosi statusom najraširenijeg proizvođača motora u F1, ali taj model uskoro bi mogao postati pretežak za održavanje.
Trenutno čak osam od 22 bolida koristi Mercedesove motore, što kompaniju čini najzastupljenijim dobavljačem na gridu.
McLaren, Williams i Alpine imaju ugovore sa Mercedesom do kraja 2030. godine, ali Nijemci već sada proučavaju kako smanjiti opseg posla.
Toto Wolff otkrio je da je s predsjednikom Mercedes-Benza, Olom Kalleniusom, otvorio temu velikog restrukturiranja.
Na podcastu "Beyond the Grid" naglasio je da Mercedes želi smanjiti broj kupaca za naredni ciklus.
Prema Wolffu, idealan broj vazdušnih kupaca bio bi "između dva i tri tima".
Trenutna cifra od četiri ekipe postaje logistička i proizvodna noćna mora, posebno s obzirom na kompleksnost novih motora koji stižu 2026. godine.
Mercedes će iduće sezone morati poslati čak 16 potpuno novih pogonskih jedinica na prvu trku u Australiji.
U poređenju s Hondom, koja priprema motore samo za Aston Martin, ovo je golem teret za proizvodne kapacitete.
Wolff je istakao da veći broj kupaca znači duže rokove isporuke i opterećenje tokom razvoja.
Novi tehnički pravilnik dodatno otežava situaciju jer dizajn motora mora biti ranije zaključen.
Uslijed svih tih promjena, Mercedes smatra da više ne može ostati dobavljač četirima timovima.
"U budućnosti to neće biti četiri," jasno je poručio Wolff, otvarajući vrata velikoj promjeni.
Ostaje da se vidi koji bi tim mogao biti taj koji ostaje bez Mercedesove podrške, ali jedno je sigurno, F1 mapa motora značajno će se promijeniti nakon 2030. godine.
Iako je Mercedes tradicionalno gradio mrežu kupaca radi boljeg prikupljanja podataka i dodatnog prihoda, nova era zahtijeva drugačiji pristup.
Na kraju, Wolff zaključuje da će odluka zavisiti od jednostavnosti novih pravila i onoga što Mercedes realno može dobiti od saradnje s većim brojem ekipa.
Promjena se čini neizbježnom, a Srebrene strijele ulaze u period strateškog resetovanja, kakav se rijetko viđa u modernoj eri Formule 1.
Promo
Oglasi
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.
Popularno
Hoće li se vratiti?
Tadiću nije lako: Na ogradi kultnog stadiona dočekala ga jasna poruka
Trijumf Crvene zvezde
Ma, ko će ga smijeniti? Vladan Milojević 'specijalkom' oduševio Srbiju!
Nisu se tome nadali
Niko nikad nije ponizio Crvenu zvezdu kao Sturm u Grazu!
Služit će kao trenutni dom za poznati klub
Za šest mjeseci napravili stadion: Dobili su fudbalski raj, navijači ostali bez teksta
Da li je ovo povratak sezone Partizanu?