Detalj sa Mercedesovog prednjeg krila otkrio šta stiže naredne godine
Mercedesov bolid i prednje krilo na testiranju (EPA)

Tokom testova nakon sezone

Detalj sa Mercedesovog prednjeg krila otkrio šta stiže naredne godine

Edah Hasanspahić

Mercedes je tokom testiranja Pirellijevih guma na stazi Yas Marina u Abu Dhabiju postao glavna tema zbog prednjeg krila koje izgleda potpuno drugačije od onoga na što je navikla aktuelna generacija F1.

Svi timovi danas voze mule bolide, zapravo modificirane verzije svojih mašina iz 2025. godine, ali prilagođene kako bi stvarale nivo downforcea koji se očekuje u novim pravilima 2026.

Kako bi Pirelli dobio relevantnije podatke za razvoj naredne generacije guma, FIA je dopustila timovima da koriste prototip verzije prednjih krila.

To je posebno važno jer će se 2026. godine u Formuli 1 DRS potpuno ukinuti, a zamijenit će ga aktivna aerodinamika u kojoj će se prednje i zadnje krilo automatski otvarati na svakoj pravoj dionici.

DRS je u F1 prisutan od 2011. godine i omogućavao je dodatnu brzinu na pravcima, posebno u borbi za preticanje.

Ovaj novi pristup zahtijeva drugačiju konstrukciju aero elemenata, a Mercedesova verzija prednjeg krila privukla je posebnu pažnju zbog neobičnog oblika.

Oglasi

Bolid koji je vozio Kimi Antonelli odmah je privukao poglede, jer je mule verzija Mercedesa bila opremljena prednjim krilom koje je djelovalo radikalno, gotovo futuristički.

Promjene, prema prikazanim fotografijama, omogućavaju da prednje krilo proizvodi manje otpora na pravcima i prelazi u konfiguraciju s manjim downforceom.

Važno je naglasiti da je ovo samo koncept, razvijen kako bi replicirao potencijalno ponašanje bolida iz 2026. i omogućio vozačima, inženjerima i Pirelliju bolje razumijevanje sistema.

Osim toga, timovi testiraju i nove felge, oblikovane tako da odgovaraju dizajnu planiranom za 2026. godinu.

Oglasi

Mule bolidi imaju ograničenje brzine od oko 300 km/h, ali Mercedesova prototip konstrukcija omogućava im da pređu tu granicu.

Mario Isola iz Pirellija objasnio je da je Mercedesov sistem od velike važnosti za trenutnu fazu razvoja.

"Govoreći o prednjem Straight Line Modeu, FIA je dala priliku timovima da razviju sistem koji simulira ovo na prednjem krilu. U tom slučaju, naravno, ne moraju se pridržavati ograničenja brzine," objasnio je Isola.

"Također je korisno za nas jer možemo uporediti bolid koji vozi bez sistema i bolid koji vozi s tim sistemom. Kada smo prvi test uradili s Ferrarijem koristeći sistem, bilo je jako korisno za razumijevanje i poređenje ovog testa sa svim ostalim testovima, u smislu opterećenja i rezultata, kako bismo ostale testove učinili reprezentativnijim."

Mercedes je ovim potezom otvorio potpuno novo poglavlje testiranja za 2026., a ostali timovi vjerovatno će uskoro slijediti njihov primjer dok se F1 priprema za svoju najveću tehničku promjenu u posljednjih deset godina.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi