Scuderia Ferrari (EPA)

Svi osim dva tima stižu s nadogradnjama

Ferrari, Mclaren, Red Bull i Mercedes ne štede: Ko je donio najveće promjene u Imoli?

Edah Hasanspahić

Početak evropskog dijela sezone u Formuli 1 tradicionalno je vrijeme kada timovi uvode veće nadogradnje na bolidima, a ovog vikenda u Imoli to je više nego očigledno.

Gotovo svi timovi na gridu donijeli su nove dijelove, izuzev Williamsa i Saubera, koji su odlučili ostati pri postojećim konfiguracijama.

McLaren je donio značajne izmjene na zadnjem dijelu bolida, uključujući revidirani zadnji ugao i komponente ogibljenja za bolje strujanje zraka i veću aerodinamičku silu.

Osim toga, tim iz Wokinga predstavio je krilo visoke potisne sile, kao i prilagođeno "beam" krilo koje prati zadnje krilo kako bi se dodatno povećala efikasnost.

Prednje ogibljenje također je blago modifikovano radi bolje pouzdanosti i smanjenog kontakta među dijelovima.

Ferrari je predstavio nova zadnja krilca i promjene na zadnjem dijelu bolida, uz modifikacije koje su dio redovnog razvojnog ciklusa i nisu specifične za ovu stazu.

Italijanski tim koristi konfiguraciju zadnjeg krila iz prošle sezone, namijenjenu nižem nivou prianjanja, što može biti korisno u određenim uslovima na stazi.

Red Bull se odlučio za izmjene na poklopcu motora i bočnim otvorima za zrak, s ciljem bolje optimizacije protoka i ukupne efikasnosti.

Zadnje ogibljenje i stražnji ugao također su dorađeni, s manjim promjenama koje imaju zadatak poboljšati lokalno strujanje zraka i doprinijeti aerodinamičkom učinku.

Mercedes je, kao i uvijek, donio više nadogradnji – uključujući nova profiliranja na prednjem ogibljenju i prednjem krilu radi boljeg usmjeravanja zraka ka zadnjem dijelu bolida.

Također je dorađen i poklopac motora sa subtilnim promjenama koje poboljšavaju hlađenje i uticaj na zadnje krilo.

Aston Martin je značajno modifikovao podnicu bolida, uključujući promjene na glavnom dijelu poda, ivicama, difuzoru, kao i zadnjem dijelu kokpita oko "halo" zaštite.

Većina promjena kod Aston Martina ima za cilj povećanje lokalne aerodinamičke sile i poboljšanje efikasnosti u ovom tehnički zahtjevnom dijelu sezone.

Alpine je unaprijedio prednje krilo i stražnje panele karoserije, s fokusom na bolje strujanje zraka ka stražnjem dijelu bolida i veću lokalnu aerodinamičku silu.

Haas je donio kompleksan set promjena koji uključuje redizajniranu podnicu, difuzor, zadnji ugao i ogibljenje – sve kako bi poboljšali protok zraka i performanse kroz različite visine vožnje.

Značajna je i izmjena na stražnjem kočionom sistemu kod Haasa, koji sada sadrži nove "winglete" za bolju kontrolu protoka oko guma.

Iz Racing Bullsa su se fokusirali na podnicu i bočne dijelove karoserije – povećali su volumen kanala ispod bolida i dodali nova krilca za bolje usmjeravanje zraka prema zadnjem dijelu.

Modifikovani bočni usjeci i dodatna krilca trebali bi poboljšati protok zraka ka podu i zadnjem krilu, čime se očekuje porast efikasnosti.

Jedino Williams i Sauber nisu prijavili nikakve nadogradnje za ovu trku, što ih čini izuzetkom u ovoj fazi razvoja bolida.

Imola tako predstavlja prvu ozbiljnu priliku za testiranje novih paketa, a u narednim danima bit će jasno ko je najbolje iskoristio ovaj razvojni korak.

Oglasi

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.