
Formula 1 donosi novitet u Italiju
Prvi put u historiji: Imola dobija novu vrstu guma, a evo šta to znači
Vikend u Imoli donosi zanimljiv eksperiment – Pirelli prvi put uvodi potpuno novu komponentu gume u trkaći vikend. C6 guma bi mogla promijeniti način na koji timovi pristupaju kvalifikacijama, ali možda neće zaživjeti u samoj trci. Evo šta sve znamo o ovom potezu i kako bi mogao uticati na strategije u nastavku sezone.
Pirelli će ovog vikenda na stazi u Imoli prvi put omogućiti upotrebu svoje nove C6 gume, što predstavlja debi tog pneumatika u zvaničnom trkaćem vikendu Formule 1.
Radi se o jedinstvenom potezu jer C6 guma do sada nije korištena ni na jednoj trci, a proizvođač ju je uvrstio u izbor za Veliku nagradu Emilije-Romanje, koja se vozi od 16. do 18. maja.
Ova komponenta bit će jedna od tri koje će timovi imati na raspolaganju za sedmu rundu sezone.
Uz C6, timovi će imati i standardne C4 i C5 gume, koje su već viđene ranije tokom 2025. godine.
C6 guma će služiti kao soft opcija i bit će označena crvenom bojom, dok će C5 (žuto označena) biti srednja, a C4 (bijela) tvrda komponenta.
Oglasi
Zanimljivo je da je prošle godine kombinacija guma za Imolu bila nešto tvrđa – tada su timovi birali između C3 (hard), C4 (medium) i C5 (soft) komponenti.
Ove sezone, međutim, Pirelli se odlučio za blaži izbor, a uvođenje C6 opravdao je karakteristikama same staze.
"Imola ima izuzetno nisku abrazivnost, što omogućava uvođenje još mekšeg spoja gume poput C6", poručili su iz Pirellija.
Uprkos najavi, postoji velika vjerovatnoća da C6 ipak neće biti korišten tokom same trke.
Naime, ova komponenta je poznata po svojoj ekstremnoj mekoći i do sada je isprobana samo tokom predsezonskih testova u Bahreinu.
Oglasi
S obzirom na to da je staza u Bahreinu poznata po visokom nivou degradacije, zaključci o performansama C6 gume bili su ograničeni.
Pirelli vjeruje da bi C6 ipak mogla igrati značajnu ulogu u kvalifikacijama, gdje je brzina na kratkom intervalu ključna.
Zato će podaci koje timovi prikupe ovog vikenda biti od ključnog značaja za ocjenu isplativosti korištenja C6 u budućim trkama.
Ova guma će biti dostupna i na narednim trkama u Monaku i Montrealu, gdje će se dodatno testirati njena konkurentnost.
Ako pokaže dobre performanse, postoji šansa da se C6 ozbiljno razmotri za upotrebu i u samim trkama kasnije u sezoni.
Što se tiče strategije, Pirelli smatra da će timovi i dalje preferirati samo jedno zaustavljanje u boksu.
Prema njihovim analizama, očekuje se da će neki vozači startati na C5 (srednjej komponenti), dok bi drugi mogli birati C4 (tvrdu).
Bez obzira na to, fokus će biti na brzini i analizi prikupljenih podataka, dok će sama trka ostati u rukama isprobanijih guma.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.