Mitsubishi i-MiEV, serijski električni automobil stigao je u Bosni i Hercegovinu. Službeno, to je prvo elektično vozilo prodano u našoj zemlji.
Ovo je prvi serijski električni automobil na svijetu, a za 2017. godinu je i tehnološki dotjeran.
Premda su baterije zadržale isti kapacitet (16 kWh), zahvaljujući nižoj potrošnji energije (125 Wh/km) ukupni doseg je povećan i sada iznosi 160 km.
Mitsubishi i-MiEV je prije svega namijenjen kupcima iz urbanih sredina koji dnevno prelaze manje od 160 km, a žele vozilo koje iziskuje minimalne troškove. Zbog toga što ne emitira štetne plinove i CO2 bitno doprinosi smanjenju zagađenja atmosfere u velikim gradovima.
Zbog svojih kompaktnih dimenzija prikladnih velikim gradovima, Mitsubishi i-MiEV se u duljinu proteže 3.475 mm, u širinu 1.475 mm, a visok je 1.600 mm. Međuosovinski razmak vozila iznosi 2.550 mm, a njegova ukupna masa je 1.100 kg. U unutrašnjost, koja je dizajnirana da prije svega bude funkcionalna, se udobno mogu smjestiti četiri odrasle osobe. Instrumentna ploča je smještena na vozačevoj strani i pokazuje trenutni kapacitet baterije, potrošnju energije i predviđeni doseg s preostalom energijom, uz ostale standardne informacije. Mitsubishi i-MiEV nudi solidan prtljažni prostor od 227 litara koji se proširiv do 860 litara, a da je vrlo okretan i spretan za gradsku vožnju vidljivo je iz radijusa okretanja koji iznosi samo 4,5 metara.
Mitsubishi i-MiEV za pogon koristi električni motor snage 47 kW (67 KS) i 180 Nm okretnog momenta raspoloživog od 0 do 2.000 o/min, a snaga i moment se šalju na stražnje kotače preko jednobrzinskog mjenjača. Električni motor se napaja preko litij-ionske baterije kapaciteta 16 kWh smještene u sredinu vozila ispod poda, koja mu prema novom europskom ciklusu omogućuje autonomiju do najviše 160 km. Postoje tri načina rada motora ovisno o želji i potrebi za očuvanjem energije, a kako se električna energija ne bi rasipala, maksimalna brzina je elektronski limitirana na 130 km/h.
Baterija se može puniti preko standardne 220V kućne utičnice za 6 sati do 100-postotnog kapaciteta, a izvan doma omogućeno je punjenje na prilagođen energetskim postajama za brzo punjenje do 80-postotnog kapaciteta za 30 minuta. Također, ugrađena je i opcija regenerativnog kočenja, jer prilikom usporavanja električni motor radi kao generator i nadopunjava bateriju električnom energijom. Cijena vozila od 53.000 KM sa PDV-om uključuje i bateriju, te veoma bogat paket opreme Intense.
Kupci i-MiEV-a u razvijenim zemljama koje drže do zaštite okoliša imaju na raspolaganju državne poticaje u iznosu i od 30% do 50% od cijene vozila, ne plaćaju cestarine i parking mjesta te imaju znatne olakšice kod registracije i osiguranja vozila.
Jedno ovakvo vozilo je isporuceno JP Elektroprivreda BiH, Slt d.o.o. je prva firma u BiH koja je isporucila ovakvo vozilo javnom preduzeću.
Elektroprivreda s ovim pocinje revoluciju elektricnih vozila i svojih punionica.
Promo
Oglasi
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.
Popularno
Nijemac je zabrinuo mnoge
A svi su ga uzimali zdravo za gotovo: Kross stao pred mikrofone i svojom izjavom "zaledio" Madrid
Šveđanin bh. korijena otkrio detalje
Ibrin život je sve osim luksuz, Helena i sad pere suđe i kuha: "U cijeloj školi samo moja djeca..."
Mašinerija Xabija Alonsa je nezaustavljiva
Na semaforu 96. minuta, Leverkusen na pragu prvog poraza u sezoni, a onda čudo na BayAreni
Svjestan kakvu grešku su napravili
Guardiola žali što ga je pustio da napusti Manchester City, shvatio je koliko mu taj igrač fali
Nakon što im je ponušten gol u 95. minuti