Američki gigant ne čeka: Cadillac već prošao crash test
Caddilac F1 Team

Prvi korak napravljen

Američki gigant ne čeka: Cadillac već prošao crash test

Edah Hasanspahić

U Miamiju je u pravom američkom stilu predstavljen logo Cadillacovog F1 tima, no iza glamurozne pozornice krije se ozbiljan projekt koji se razvija u velikoj žurbi.

Američki proizvođač General Motors, koji će kroz brend Cadillac ući u Formulu 1, već je testirao eksperimentalnu šasiju u crash testu.

Tim koji vodi tehnički direktor Nick Chester već je izradio prvi prototip šasije, iako je težina te verzije premašila projektne ciljeve.

Uprkos tome, početni testovi su prošli uspješno, što jasno pokazuje ambiciju tima da ubrza razvoj bolida za sezonu 2026.

Cadillac ne radi sam – ključna partnerstva s Ferrariem i Toyota Tunelom vjetra u Kelnu već su potvrđena.

Ferrari će isporučivati pogonsku jedinicu, ali i mjenjač i zadnje ovjesne komponente, što će značajno ubrzati razvoj.

Oglasi

Istovremeno se sve glasnije priča o saradnji s Dallarom, posebno kad je riječ o razvoju šasije, iako to još nije službeno potvrđeno.

Cijeli projekt djeluje kao trka s vremenom – nakon više od dvije godine birokratskih prepreka i političkih rasprava, konačno je 7. marta upaljeno zeleno svjetlo za Cadillacov ulazak u F1.

Značajan dio kašnjenja bio je posljedica pravnih i političkih prepreka, čak i uključivanja američkog Kongresa.

Investitori poput Marka Waltera i Dana Towrissa morali su držati projekt na čekanju, iako su ranije finansirali postavljanje baze u Silverstoneu.

Tek sada, kad je stigla službena potvrda, aktivnosti se mogu razvijati punim tempom.

Oglasi

U Silverstoneu trenutno radi oko 300 ljudi, ali se očekuje da će tim brojati 600 članova kada svi zaposlenici završe svoje "gardening" periode iz bivših timova.

Paralelno se razvija i potpuno nova pogonska jedinica za 2029. godinu, i to u američkom sjedištu GM-a u Charlotteu.

Razvoj je počeo izradom jedncilindrične jedinice, što je prvi korak prema V6 motoru koji bi trebao biti spreman u septembru.

Zbog mogućih izmjena FIA regulativa, razvoj se odvijao opreznim tempom, ali sada je tempo značajno pojačan.

To potvrđuje i veliki narudžbeni ugovor s AVL-om, austrijskim specijalistom za testne stolove i opremu za razvoj motora.

Oglasi

Sve investicije moraju ostati unutar budžetskog ograničenja za razvoj pogonskih jedinica – u prve tri godine ono iznosi 210 miliona dolara.

Na tržištu vozača Cadillac još ne povlači konkretne poteze, ali razmatra iskusne kandidate jer žele izbjeći rizik s debitantima.

To je značajno umanjilo šanse Coltona Herte, koji osim što mora čekati kraj IndyCar sezone u augustu, još nije siguran hoće li ispuniti uvjete za superlicencu.

U Miamiju se spominjalo ime Sergija Pereza, pa čak i nagađanja da je bio na Cadillacovom eventu, iako se na kraju pojavio samo Mick Schumacher.

Schumacher se nada prilici, ali Perez ostaje glavni kandidat, dok su uz njega na radaru i Zhou Guanyu, Valtteri Bottas te Felipe Drugovich.

Iako Drugovich nikad nije vozio F1 trku, u timu ga smatraju poznavaocem F1 okruženja i ozbiljnim kandidatom.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi