Analiza novog Williamsa FW47: Napredak vidljiv, ali fokus izgleda da ostaje na 2026. godini
Photo by: Williams

Jučer predstavljen bolid

Analiza novog Williamsa FW47: Napredak vidljiv, ali fokus izgleda da ostaje na 2026. godini · Komentar

Edah Hasanspahić

Williams je predstavio svoj bolid za 2025. godinu, ali jasno stavlja do znanja da je primarni cilj sezona 2026. Ipak, FW47 donosi niz poboljšanja u odnosu na prošlogodišnji model, što sugeriše da je tim na pravom putu.

Williams je jučer podigao zavjesu s novog FW47, bolida koji će koristiti u 2025. godini.

Iako je ekipa iz Grovea već ranije istakla da je njen glavni fokus na velikim promjenama pravila 2026., FW47 ipak donosi određene evolucijske pomake.

Osim toga, dolazak novog sponzora i promjene unutar tima nagovještavaju novu fazu u Williamsovom procesu oporavka.

Za razliku od McLarena, koji je na predstavljanju ostavio mnoga pitanja otvorenima, Williams je prikazao značajne promjene na svom bolidu.

Najveća razlika u odnosu na FW46 vidi se na prednjem krilu i nosu bolida, gdje su inženjeri primijenili novi pristup u dizajnu.

Oglasi

Dok je prošlogodišnji bolid imao širok i ravan nos inspirisan Alpineovom filozofijom, FW47 donosi suptilniju, elegantniju strukturu.

Promjene na prednjem krilu uključuju pomicanje montažnih tačaka prema naprijed, čime se otvara mogućnost za poboljšanu kontrolu protoka zraka.

Ovo može izgledati kao standardna aerodinamička nadogradnja, ali zapravo naglašava napredak tima u proizvodnim procesima.

James Vowles je od dolaska u Williams insistirao na poboljšanju odjela za kompozitne materijale, što sada omogućava lakše i jače komponente.

Ovakve promjene ne samo da poboljšavaju aerodinamiku, već daju timu veću fleksibilnost u razvoju bolida tokom sezone.

Oglasi

Pored toga, Williams je napravio manje izmjene na prednjem ovjesu, zadržavajući push-rod sistem s određenim prilagodbama kako bi poboljšao protok zraka ka bočnim usisnicima.

Šasija FW47 izgleda čvršće i kompaktnije, a primjetan je i novi pristup u dizajnu bočnih usisnika inspirisan Red Bullovim RB20.

Williams je zadržao visoko postavljenu strukturu za bočne sudare, omogućavajući tako bolji protok zraka ispod bolida i oko poda.

Najveća promjena dolazi na stražnjem ovjesu, gdje se tim odlučio za push-rod sistem, napuštajući prethodno korišteni pull-rod dizajn.

Ovaj potez donosi više prostora za optimizaciju difuzora, što bi trebalo poboljšati ukupni nivo aerodinamičkog prianjanja.

Oglasi

Williams je prošle godine koristio Mercedesov sistem ovjesa iz 2023., ali sada je prešao na nešto agresivniji pristup.

Unatoč svemu, jasno je da Williams neće trošiti previše resursa na razvoj FW47, budući da su sve oči uprte u 2026. godinu.

James Vowles je više puta naglašavao da je ova sezona samo korak ka većem cilju, pa je pitanje koliko će se tim moći nositi s konkurencijom bez značajnih nadogradnji.

Ipak, FW47 pokazuje da Williams nije samo pasivan posmatrač, već da pravi strateške poteze koji bi mogli donijeti dugoročnu korist.

Koliko će to donijeti rezultata već ove godine, ostaje da se vidi na stazi.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi