Aprilia može dobiti dodatne povlastice ali da li ih uopšte želi?
Marco Bezzecchi na motoru Aprilije (EPA)

Izgleda da nisu prioritet

Aprilia može dobiti dodatne povlastice ali da li ih uopšte želi?

Edah Hasanspahić

Italijanski proizvođač mogao bi pasti na najniži nivo koncesija ako ne ostvari dovoljno bodova na Velikoj nagradi Češke. To bi značilo više slobode u razvoju motora i testiranju tokom sezone. Ipak, u Apriliji tvrde da im te pogodnosti – nisu prioritet.

Aprilia se ovog vikenda u Brnu bori ne samo za nove bodove, već i za zadržavanje svoje pozicije unutar MotoGP koncesijskog sistema.

Prema pravilima koja su stupila na snagu 2024. godine, svi proizvođači se rangiraju u jednu od četiri kategorije – A, B, C i D – na osnovu osvojenih bodova.

Rang A nosi najviše ograničenja, dok se nižim rangovima otvaraju određene tehničke i razvojne povlastice.

Trenutno je Aprilia u rangu C, zajedno s KTM-om, ali bi nakon vikenda u Brnu mogla skliznuti u rang D.

Na osnovu osvojenih bodova od VN Velike Britanije prošle godine do sada, Aprilia trenutno drži 34% od maksimalnog broja mogućih poena.

Oglasi

Ako ovog vikenda osvoje barem 10 bodova, ostaju u trenutnoj kategoriji.

U slučaju da to ne uspiju, pridružit će se Yamahi i Hondi u najnižem rangu, što bi im donijelo niz tehničkih benefita.

Među njima su najvažniji: slobodan razvoj motora tokom cijele sezone i neograničeno testiranje sa zvaničnim trkačima.

Međutim, od sljedeće sezone, svi proizvođači koji su u rangu C ili višem bit će podložni zamrzavanju razvoja motora, kao dio priprema za uvođenje 850cc formule 2027. godine.

I dok bi mnogi proizvođači jedva čekali dodatne privilegije, iz Aprilije stiže hladna glava i fokus na – performanse.

Oglasi

Izvršni direktor brenda, Massimo Rivola, jasno je poručio da Aprilia ne razmišlja o padu u niži rang.

"Trenutno se ne fokusiramo na to šta bi se moglo desiti", rekao je Rivola.

"Fokusirani smo isključivo na performanse."

"Zato ne mislim da ciljamo ka toj opciji. Vjerujem da ćemo ostati gdje jesmo – bar ja tako očekujem."

"Naravno, ako se desi da ipak padnemo, to će donijeti neke prednosti za budućnost."

"Ali ne pridajemo tome mnogo pažnje, naš fokus je čista brzina."

Zanimljivo, Aprilia ulazi u Brno kao drugi tim u poretku konstruktora, što dovoljno govori o potencijalu njihovog paketa.

Podsjećamo, u maju su trijumfovali na Velikoj nagradi Velike Britanije, a pobjedu im je donio Marco Bezzecchi.

Bez obzira na ishod u Češkoj, jasno je da Aprilia ne planira svoje ciljeve krojiti prema pravilima, već prema onome što mogu pokazati na stazi.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi