
Priprema u toku
Carlos Sainz direktno uključen u dizajn nove staze u Madridu
Carlos Sainz ima ključnu ulogu u oblikovanju nove Formule 1 staze u Madridu, koja će od 2026. godine preuzeti domaćinstvo VN Španije.
Grad Madrid potpisao je desetogodišnji ugovor s Formulom 1, a trka će se voziti na novoj polutrajnoj stazi smještenoj oko IFEMA izložbenog centra.
Najveća atrakcija "Madringa", kako već fanovi nazivaju novu stazu, bit će legendarna krivina "La Monumental" – zavoj pod 24 stepena nagiba, dug čak 550 metara.
Sainz, koji je ranije ove godine postao ambasador trke, ne obavlja samo promotivne dužnosti. Aktivno učestvuje i u tehničkim razgovorima oko izgleda staze.
"Staza će imati prepoznatljiv zavoj sa velikim nagibom i dugom kombinacijom krivina, to će joj dati karakter", rekao je Sainz tokom vikenda u Kanadi.
"Ipak, s obzirom na to da nije na otvorenom prostoru gdje možete crtati što god hoćete, ima više karakteristike ulične trke."
Oglasi
Njegov glavni fokus su ključne zone za preticanje – posebno kočione tačke i način na koji se krivine otvaraju nakon pravca.
"Trudim se pomoći da te ključne tačke budu dovoljno široke i pregledne za preticanje. Dao sam nekoliko prijedloga koje pokušavamo implementirati", dodao je.
Sainz smatra da i moderne gradske staze mogu ponuditi dobru akciju, a kao primjer navodi Bakuu.
"U Bakuu zapravo nijedna krivina nije nešto posebno za vozače, ali dugački pravci stvaraju dobar šou. Svi vole Baku, jer ima preticanja. To i mi želimo."
U svijetu F1 često se čuju kritike na račun novih uličnih staza koje se sve više šire van Evrope.
Oglasi
Zbog toga već pate neke tradicionalne lokacije – poput Imole, koja ispada iz kalendara, te Zandvoorta koji će svoju posljednju trku ugostiti 2026.
Čak ni budućnost Barcelone nije potpuno sigurna, s obzirom na to da im važeći ugovor traje samo do kraja 2026.
Ipak, Sainz razumije da je F1 u prvom redu posao.
"Nemam ništa protiv novih staza i lokacija – ali pod uvjetom da one imaju dušu i ličnost", iskren je Španac.
"Kad je riječ o Evropi, jasno je da se mora pratiti trend. Treba ponuditi događaje koji su u rangu s modernim standardima, što evropske staze svakako mogu, ali moramo razumjeti i Stefanoovu viziju rasta sporta."
Na kraju, ističe i da je cilj F1 da stvori događaje koji će po kvaliteti organizacije i dojmu pratiti primjere poput Meksika i Miamija – staza koje možda nisu savršene za vozače, ali su dio šire poslovne slike.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.