Crutchlow otkrio tajnu Marca Marqueza: "Imam podatke, ali ono što on radi.."
Marc Marquez (EPA)

Jedinstven talent

Crutchlow otkrio tajnu Marca Marqueza: "Imam podatke, ali ono što on radi.."

Edah Hasanspahić

Marc Marquez se ponovo našao na vrhu MotoGP svijeta. Ako ove godine osvoji naslov, izjednačit će se s Valentinom Rossijem po broju šampionskih titula – devet ukupno.

No, ono što ga istinski odvaja nije samo broj osvojenih trofeja, već i način na koji dolazi do njih.

Jedan od rijetkih koji su imali priliku izbliza pratiti Marquezov uspon, Cal Crutchlow, nedavno je otkrio detalj koji najbolje opisuje zašto je Španac gotovo nemoguće dostižan konkurenciji.

"Njegova kontrola prednje kočnice bila mi je najfascinantnija stvar", rekao je Crutchlow, danas Yamaha-in testni vozač, a nekada kolega iz Honde.

Objašnjava da Marquez tokom kočenja praktično dolazi do tačke gdje se prednji točak blokira, ali umjesto da reaguje instinktivno i ispravi motor, on ga još više nagne. To je, tvrdi Crutchlow, nešto što niko drugi ne može izvesti.

"To je protiv svega što te tijelo prirodno tjera da uradiš. Ako blokiraš prednji točak, dižeš motor. Marc je radio suprotno – još više ga je naginjao."

Oglasi

Dok je Crutchlow vozio za Hondin satelitski tim, Marquez je bio glavna zvijezda fabričke ekipe, u vrijeme kada je bio u vrhuncu svoje dominacije. Uprkos blizini, i uvidu u sve podatke, Crutchlow kaže da ono što je vidio jednostavno nije bilo primjenjivo.

"Vidio sam podatke svake sedmice. Da sam mogao to da uradim – uradio bih. Ali bilo je nemoguće. Njegov stil, refleksi, mentalna snaga, tim koji ga je okruživao – sve je bilo savršeno usklađeno."

Za njega, trkanje protiv Marqueza nosilo je i dodatnu težinu: "Uvijek uđeš u vikend vjerujući da možeš pobijediti. Ali negdje u pozadini glave znaš – utrkuješ se protiv Marca Marqueza."

Nekadašnji svjetski prvak Neil Hodgson također ističe koliko je Marquez jedinstven.

I dok su vozači poput Micka Doohana i Kevina Schwantza vladali proklizavanjem zadnjeg točka, Marquez je otišao korak dalje – i naučio kontrolisati i prednje i zadnje proklizavanje.

Oglasi

"To niko nikada prije nije radio", tvrdi Hodgson.

"Ima sve – tehniku, prilagodljivost, trkačku inteligenciju. Pogledajte njegove nastupe u flag-to-flag trkama, uvijek se najbolje prilagođava promjenjivim uslovima."

Čak i kad je Honda bila daleko od najboljeg motocikla na gridu, Marquez je pravio razliku, osvajajući trke i boreći se za naslove. Mnogi smatraju da bi, s pravim motociklom, bio nezaustavljiv.

"Neću zaboraviti kad mi je Cal rekao – da Marc dobije fabrički Ducati, sve bi uništio", prisjetio se Hodgson. "I evo nas sad – niko mu ne može ni prići."

Ipak, Crutchlow tvrdi da današnji Marquez nije isti kao onaj iz slavnih dana između 2015. i 2019. godine. Povreda ruke koja je mogla prekinuti njegovu karijeru ostavila je traga, iako se vratio na stazu.

"Iskreno, ne vjerujem da sada vozi na 100%", priznaje Crutchlow. "Onaj stari Marc, s istim paketom kakav danas ima konkurencija? Ne bi mu mogli prići ni na pola kruga."

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi