
Neće ga mijenjati
F1 odlučila: Kontroverzno pravilo ostaje za VN Monaka i 2026. godine · Zvanično
Jedno od najkontroverznijih pravila iz ovogodišnje trke u Monaku zadržat će se i u sezoni 2026.
Formula 1 potvrdila je da će se pravilo o obavezna dva pitstopa zadržati za Veliku nagradu Monaka i u sezoni 2026, iako je njegovo uvođenje ove godine izazvalo brojne kontroverze.
Cilj ovog pravila je bio da se poveća zanimljivost trke na stazi u Monte Carlu, gdje su preticanja gotovo nemoguća.
Vozači su ove godine morali koristiti najmanje tri različita seta guma tokom trke, što je praktično značilo da će svi morati dva puta u boks.
Obično se VN Monaka može završiti s dva seta guma zbog minimalnog trošenja, ali se strategija s jednim zaustavljanjem više ne uklapa u viziju Formule 1.
Zamišljeno je da će dva pitstopa stvoriti više neizvjesnosti i promjena pozicija kroz boks, ali je to dovelo do potpuno neočekivanih poteza timova.
Oglasi
Williams i Racing Bulls odlučili su upotrijebiti svoju drugu vozačku postavu kao štit - naredivši im da voze sporije kako bi zaštitili svoje vodeće vozače.
Tako su Isack Hadjar i Liam Lawson uspjeli završiti trku na šestom i osmom mjestu.
Sličan trik iskoristio je i Williams - Alex Albon i Carlos Sainz su završili u bodovima, na devetoj i desetoj poziciji.
Spori tempo koji su namjerno nametnuli izazvao je frustraciju kod Georgea Russella, koji je u jednom trenutku presjekao šikanu kako bi prestigao Albona.
Russell je kasnije rekao da mu je kazna draža od nastavka vožnje iza sporijeg vozača, što dovoljno govori o apsurdnosti situacije.
Oglasi
Uprkos apelima za izmjene, F1 je odlučila da pravilo ostane i za 2026. godinu, uz jasno pojašnjenje u sportskom pravilniku.
Član 3.6 regulativa sada precizira da svi vozači moraju koristiti najmanje tri seta guma tokom trke, uključujući barem dvije različite specifikacije slick guma.
Također je naglašeno da barem jedan set mora biti onaj koji je FIA proglasila obaveznim za trku.
Vozač koji ne ispuni te uvjete bit će diskvalifikovan, osim ako trka bude prekinuta i ne može biti nastavljena.
U slučaju prekida, vozačima koji nisu koristili dvije različite specifikacije slick guma ili tri seta ukupno, bit će dodano 30 sekundi na vrijeme.
Oglasi
Također, ako je vozač koristio samo jedan set guma, dodatnih 30 sekundi kazne bit će primijenjeno na njegov rezultat.
Ovakva pravila ostaju jedinstvena za Monako, gdje je spektakl često važniji od same trkaće dinamike.
Strategije poput one koje su koristili Williams i Racing Bulls stavljaju fokus na timski rad, ali i izazivaju kritike zbog manipulacije tempom.
Povezanost ove odluke sa sve većim fokusom na show-element F1 podsjeća i na dešavanja u vezi s vozačima poput Albonovog timskog kolege.
Ostaje da se vidi hoće li naredna sezona donijeti dodatne izmjene pravila ili još više kontroverzi.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.