Anomalija u zračnom tunelu koštala Ferrari u 2024. godini
Scuderia Ferrari

Tvrde iz Maranella

Anomalija u zračnom tunelu koštala Ferrari u 2024. godini

Edah Hasanspahić

Novi pod Ferrarija koji su donijeli u Barceloni ponovno je kreirao problem s poskakivanjem bolida. No, iz Marranella stižu pozitivne vijesti kako Ferrari smatra da je sada, napokon, riješio svoje probleme.

Ferrari smatra da je riješio problem s poskakivanjem koji je nastao u 2024. godini, za koji viši inženjer performansi Jock Clear vjeruje da je samo dio izazova koji donosi tehnički pravilnik o efektu tla.

Novi pod na Velikoj nagradi Španije trebao je dodatno poboljšati perforamanse bolida koje je pružila prethodna verzija nadogradnji, uvedena u maju u Imoli.

Ali umjesto toga, novi pod je izazvao poskakivanje u brzim zavojima, te vratio ekipu u 2023. godinu.

Pa se tako i Ferrari vrlo brzo, već na Silverstoneu, vratio na staru verziju poda, te u Mađarsku stigao sa redizajniranim novim podom, taman prije ljetne pauze.

Ferrari nakon ljetne pauze stiže sa nekom novom, obnovljenom energijom.

Oglasi

Dolazi do pobjede na domaćoj stazi. Odlaze u Bakuu, gdje Charles Leclerc osvaja pol poziciju, biva na nivou tokom čitavog vikenda i onda u Singapuru budu jedina ekipa koja može pratiti trkački tempo McLarena.

Nažalost taj vikend je već bio "pokvaren" udesom Carlosa Sainza u kvalifkacijama, kada je sve krenulo niz brdo za italijansku ekipu iako su performanse bolida bile na zavidnom nivou.

Tim povodom Jock Clear je govorio za motorsport.com, te pojasnio proces identifikacije problema u ekipi, te kako je tim morao istražiti "anomaliju" između zračnog tunela i staze prije nego što je prešao na novi razvojni smjer.

"Nikada nisi potpuno siguran, ali mislim da je ovo dobar prikaz kako teče razvoj kod svih timova", započeo je Clear, te se osvrnuo na to kako su se osjećali nakon Španije.

"Postavljate ista pitanja i drugim ekipama – jeste li izgubili smjer? Nakon Španije nismo mislili da smo izgubili smjer, ali je postojala anomalija između onoga što se dešavalo u tunelu i onoga što smo vidjeli na stazi, pa smo to morali riješiti.“

Oglasi

"To je jednostavno proces - Kada vidiš anomaliju, moraš je razumjeti, a zatim se vratiti na pravi put. I mislim da ste od tada vidjeli da smo je razumjeli“, rekao je Jock.

„Vratili smo se na pravi put, ali moramo biti spremni na sljedeću anomaliju jer će je sigurno biti, to je trenutni proces. Nije stvar u tome da razvoj nekad uspije, a nekad ne: razvojni proces je upravo to – svake sedmice testirate nešto novo.“, pojašnjavama viši inžinjer performansi Ferrarija.

"Sigurni smo da naš proces funkcionira, uvjereni smo da je sve pod kontrolom. Ali čekamo i sljedeći problem."

Clear je objasnio izazove razvoja geometrije poda s trenutnim pravilima, ističući da je efikasnost zračnog tunela smanjena kada se bolid mjeri u različitim dinamičkim uvjetima.

Rekao je da su razlike u visini poda ključni faktor, jer male promjene u visini bolida značajno povećavaju izlaznu silu potiska.

Oglasi

"Mislim da od kada smo ponovo uveli ove bolide s efektom tla, izazovi su takvi da...U jednostavnim terminima, kada je bolid daleko od tla i pod ne generiše velike količine potiska na osnovu svoje blizine tlu, tada tunel može biti prilično precizan. Ali čim počneš prelaziti preko ivičnjaka ili kada bolid počne poskakivati, tunel to ne može simulirati.“

"Možemo podizati i spuštati bolid, ali podaci tada izgledaju neuredno. No, koliko god da podaci izgledaju neuredno na stazi, vozač to mora voziti.“

"Postoji određeni nivo korelacije između tunela i staze, ali teško je postići 100% tačnost.“

"Uvijek ćeš imati ove anomalije, a s efektom tla, te anomalije su veće jer ta blizina tla postaje mnogo značajnija čim se dogodi.“

"Kada dođe do nule, gubiš svu silu potiska, a kada se podigne na pet milimetara, dobiješ mnogo potiska i ulaziš u veoma nestabilno područje s podom. Svi timovi se stalno bore s tim.", zaključio je Jock Clear, te najavio da će Ferrari do kraja sezone dati svoj maksimum kako bi ostvarili što bolji rezultat.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi