FIA mora postrožiti pravila: Bolidi za 2026. godinu su prebrzi, spremaju se ograničenja!
Photo: FIA

Nova era Formule 1

FIA mora postrožiti pravila: Bolidi za 2026. godinu su prebrzi, spremaju se ograničenja!

Edah Hasanspahić
Teme:

FIA je zabrinuta za sigurnost vozača i već sprema pravila koja će ih zaštititi. Posebna ograničenja očekuju se na najopasnijim stazama.

FIA planira da 2026. godine uvede niz novih sigurnosnih mjera kako bi kontrolisala preveliku snagu F1 bolida.

Razlog je što će nova pravila drastično povećati snagu hibridnih sistema u bolidima.

Električni dio pogona već od 2026. moći će da isporuči čak 350 kW energije, skoro tri puta više nego u 2025. kada će granica biti 120 kW.

To znači da će električni pogon samostalno moći razvijati oko 475 konjskih snaga.

Kada se tome doda motor sa unutrašnjim sagorijevanjem, koji proizvodi između 540 i 580 KS, ukupna snaga prelazi 1.000 KS.

Oglasi

Šef Mercedesa Toto Wolff nedavno je upozorio da bi bolidi iz 2026. mogli dostići i do 400 km/h.

Čak je procijenio da bi izlazak iz tunela u Monaku mogao izgledati nevjerovatno - sa brzinom od 350 km/h.

Prema informacijama koje je objavio Auto Motor und Sport, FIA je već svim ekipama pokazala tabelu s procjenama na kojim bi se dijelovima staza vozači mogli voziti punim gasom.

Na dvije staze - Monte Carlo i Singapur - uvode se ograničenja kroz posebne modove snage.

Taj sistem je navodno nazvan "Rev1 mod", a vozačima će biti dostupan i u standardnom i u override modu.

Oglasi

Na ostalim stazama bolidi će moći koristiti punu snagu kada god to žele.

Ali to nije sve - FIA uvodi i ograničenja vezana za punjenje i skladištenje energije u baterijama.

Na 12 od ukupno 24 staze, vozači će moći tokom cijelog vikenda (treninzi, kvalifikacije i trka) sakupiti najviše 9 megadžula energije.

Standardni paket za samu trku iznosiće 8,5 MJ.

Ovo se odnosi na staze poput Spa-Francorchampsa, Suzuke, Miamija i novu stazu u Madridu.

Oglasi

Na pojedinim brzim stazama predviđena je manja količina energije, u skladu s karakteristikama.

Primjera radi, u Džedi će granica biti 8,5 MJ na treninzima, 6,5 MJ u kvalifikacijama i 8,0 MJ u trci.

Na Monzi će granica ići još niže - samo 6,0 MJ u kvalifikacijama.

Auto Motor und Sport navodi i da će na ultra-brzim stazama, poput Melbournea, Džede, Silverstona, Spa, Monze, Bakua i Las Vegasa, snaga motora s unutrašnjim sagorijevanjem biti smanjena.

Umjesto sadašnjih 100 kW, gubitak će biti prepolovljen na 50 kW, kako bi se spriječilo da bolid iznenada naglo uspori na glavnom pravcu.

Još jedna važna promjena odnosi se na "override mod".

On će biti dozvoljen samo jednom po krugu, slično kao sadašnji DRS.

No, zbog uvođenja aktivne aerodinamike, koja mijenja oblik zadnjeg krila radi smanjenja otpora, DRS će biti ukinut.

"Override zone" neće nužno odgovarati sadašnjim DRS zonama, pa će vozači i timovi morati da se prilagode potpuno novom sistemu.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi